Inlägg från: linda gbg |Visa alla inlägg
  • linda gbg

Lekstund

Hej . Är 22 år och min Nicholas är 11 månader . Står Majorna på din press , betyder att du bor i Göteborg va ? Räcka ut tungan

• linda gbg

Okej Glad

Japps ! Fast i norra Göteborg ... Men letar lite smått efter större lägenhet lite överallt .

Är du uppvuxen i Göteborg eller bott här länge ? Roligt att din flicka är nästan lika gammal som min pojke Glad

• linda gbg

Okej :) Men ni trivs i Majorna ? Bra område att bo i ?

Jaa näe jag har svårt att bestämma mej för vilket område jag kan tänka mej att bo i och såå ... Så är inte superaktiv i letandet ännu . Vi har så mycket annat för oss för tillfället . Men om några månader blir det nog att hugga tag i sökandet ordentligt :)

Jag jobbade innan Nicholas kom . Men ska plugga nu nära mammaledigheten tar slut . Precis ansökt till en distans utbildning i Karlstad . Så hoppas verkligen jag får börja . Är så bra med distans att man kan vara hemma ändå liksom .

Själv då ? :) Brukar göra om dagarna , du och Olivia ? :)

• linda gbg

Okej :) Jag ska plugga till barnskötare . Ev . förskolelärare efter det . Men iaf , har satt upp som mål att bli dagmamma så småningom . Ha en liten lagom grupp med inkluderat mina egna .

Ah slottskogen är mysigt ! Har vart där några ggr med Nicholas , tittat på djuren och haft picknick och så . Men kan juh passa på att fråga dej om du vet vart pingvinerna finns ? Vi hittar aldrig dom :(

Jaa det är roligt att träffa barn i deras egen ålder . Vi har några jämn gamla på Öppna Förskolan och Baby Gruppen . Men dom träffar vi mest bara när vi är där och inte på övriga fritiden ...

Joraa , Nicholas håvar i sej bra med mat . Han äter 8 månaders burkarna och motsvarande typ när vi lagar själva . Blir lite blandat . Hur är det för Olivia ?

Vi bor i Hammarkullen . Har trivts jättebra när jag bodde själv / när jag blev sambo / nu när Nicholas är liten MEN vill inte att han ska börja skola här eller så . Och OM det skulle bli att han måste börja på dagis pga något oförutsett med pluggandet så vill jag inte att han isåfall ska gå här . Annars är det fint hära . Superbra bostadsbolag och lugnt i huset . Underbar Öppna Förskola har vi med ! Så det är helt okej förtillfället . Men längre fram så får det bli något annat område , mest med tanke på Nicholas .

• linda gbg

Okej ... Ah sälarna vet jag vart dom är . Men fattade inte att man kunde fortsätta uppåt och komma till pingvinerna . Aja , blir det första jag ska leta upp nästa gång man går dit :)

Så bra ! :) Nicholas äter också det du skrev utom välling . Det är han inte spec. förtjust i .
    Under en ganska lång period har det vart pasta rätter som vart favoriten . Men nu verkar fisk bli något som funkar bra . Egentligen på sista tiden så har det inte vart problem med någon rätt alls . Tidigare tyckte han inte potatis va så roligt men det går ner bra nu med . Hoppas det håller i sej . :)

Jag har sökt till 2 Ur och Skur dagis . Men det är inget jag lagt ner tid på att ringa och va aktiv så att säga i det . För jag vill vänta så länge som det är möjligt med dagis för honom . Hans pappa jobbar bara på natten dessutom , så när jag väl börjar plugga så skulle jag va tvungen att gå på någon lektion då och då så kan dom va tillsammans .

Annars , vad ska ni hitta på i helgen ? Ni går inte på någon Öppen Förskola eller Baby Grupp på vardagarna ? Förresten , du har ingen bild på dej och Olivia ? Hade vart kul o se :)

• linda gbg

Hmm , finns inga lappar eller så på er BVC ? Du tror inte du får lov och gå på den som tillhör centrum då , om det inte finns någon närmare dej ? ...

Tjaa vi träffar dom på vår Öppna Förskola och Baby Gruppen där . Sedan i våras gick vi på en Baby Grupp i Gamlestaden som startade igen tidigare i veckan . Men eftersom Nicholas var/är förkyld så får det bli nästa gång (det är varannan vecka) .

Men vi känner inga bebisar direkt sedan tidigare . Yngsta killen vi känner är 1 ½ typ .

Ni har inte funderat på syskon till Olivia ? Eller ni vill vänta ? :)
    Vi har börjat spinna på det nu när Nicholas blir 1 år . Så får se om det händer något inom några månader :)

Okej ! Jaa måste va skönt att dela på det sådära . Här hemma är det betydligt mestadels jag som har Nicholas . Min pojkvän har 2 skolor , 1 jobb och 1 extra jobb + mycket pappersarbete och skolarbete när han är hemma .

Jaa , jag hade också velat ta Nicholas till Slottskogen snart igen . Men han måste bli av med sin förkylning först . Sedan måste det va bättre väder än vad det vart idag . Ösregn och blåsigt :(

Neej eftersom Nicholas inte är tipp topp så håller vi oss undan bekanta och så . Blir korta promenixer för att få luft men annars tar vi det lugnt . Så snart han är bättre hoppas jag det blir mer socialt liv här omkring :)

• linda gbg

Okej , fullt förståligt :)

Ahh , ibland står det där , annars kan du juh fråga din Bvc ? :)

Jaa han är borta ganska mycket . Hemma på helgdagarna mest . Såå då ses vi he,he .

Neej . Jag har aldrig vart utan Nicholas mer än shopping runda / handla på ICA typ ha,ha . Min familj bor i Malmö så vi har liksom ingen "barnvakt" här i Göteborg . Men det funkar ändå :)

Gud va härligt med resa till Bulgarien ! Eftersom Nicholas är så van vid att ha sin mami eller papi runt om sej så tror jag det skulle bli jättekonstigt för honom . Han blir väldigt ledsen ibland när bara papi är hemma med honom . För han är la mest van vid bara mej av oss 2 .

Nu håller vi på att få nya köksluckor , gaderobsdörrar i både hall och sovrum . Sedan ska vi sova . Sedan ska vi gå och shoppa lite kläder till Nicholas . Och på vägen hem hämta vårt nya balkong golv . Kul kul :)

Vad har ni för er ? Och händer något kul i veckan framöver ? :)

• linda gbg

Hej "lillalivet" :)

Nemas problemas , bara roligt att lära känna lite fler !

Skulle vara kul att träffas också :) Näe vi har inte pratat om det här något spec . men kanske kunde få till någon träff snart  .

Vart i centrum bor du ?

• linda gbg

Nej men gud , det är bara skönt när någon tar lite intiativ ha,ha för jag är superdålig på det själv ... :) Slottskogen låter perfa tycker jag ! :)

Jag bor i Hammarkullen , men "liten groda" bor i Majorna .

• linda gbg

Perfekt !

Torsdag passar bra . Valen ... Hmm , om man kliver av spårvagnen vid Linneplatsen , vart finns då Valen ? *Inte vart där så många ggr*

Kanske kan inboxa varann mobil nummer , så om någon är sen eller det blir inställt eller vad som helst , så att det går att meddela det snabbt :)

Svar på tråden Lekstund