Inlägg från: linda gbg |Visa alla inlägg
  • linda gbg

Lekstund

Det fanns bl.a banan i den som han fick äta av (så det gillade han) , men resten av ingredienserna va ganska så söta så dom fick vi andra Räcka ut tungan Men ah , det va en "test tårta" inför dom jag ska göra till kalaset (på lördag) , så var första gången vi gjorde den men den blev hyfsat lik orginalet tyckte jag

* Finns bild på den i bloggen *

• linda gbg
    lillalivet , jaa vi gjorde den själva . men asså den var juh inte hur avancerad som helst . som bilden i bloggen visar så var det bara huvudet :)

hade 3 plan tårtbottnar , och 2 rulltårtsbitar som öron sedan en massa gott emellan ... bl.a gräddfluff med jordgubb , bananer , vaniljkräm , och en fruktkräm som vi blandade ihop ... ha,ha assåå både jag och min mami sa att hmm kan allt detta vara gott tillsammans , men det blev det verkligen ! även om det inte ser ut att passa ihopa i en och samma tårta så va den suverän i smaken när den vart färdig
  • linda gbg

Heej tjejer !! Allt bra ? Hade trevligt idag kan jag tänka mej !! Vad hittade ni på ?

Jag har stor - handlat , gjort 2 tårtor  , tvättat o ska nu börja städa ... Om 1 timma kommer en kompis till pojkvännen o börjar förbereda maten så gott det går såhära dagen innan

• linda gbg

Hejsan !!
    Ha,ha gud jag är helt färdig idag ... Men har så svårt att sova på dagen , även om jag är ur trött ... :(
    Men hade jättekul igår !!
    Kalaset blev heelt okej , även om man liksom aldrig kan veta hur det kommer bli och vem som kommer , när det gäller afrikanska fester / afrikanska människor he,he ...
    Men lille Nicholas är vrål förkyld , så han var sådära halvglad igår .

Maten var helt okej den med

Hmm låt mej seeee .... Torsdag skulle nog va bättre för mej , Tisdagen hade funkat den med , men allra först får vi se hur pass frisk Nicholas blitt tills dess ...

Ha,ha godis jaa ... Jag åt så mycket godis och tårta igår så jag nästintill sprack
    Värsta e att jag har massa gottigt kvar ... Så kommer nog explodera inatt

• linda gbg

Jaa

Mmm ... Joo han har det rätt jobbigt just nu . Extremt gnällig och näsan rinner i ett ! Svårt för honom att komma till ro när han sover och så

Men hoppas det försvinner snart ...

Näråå ingen förkylning för oss andra . Peppar peppar , iallafall för pojkvännen . Han brukar ha lätt för att bli sjuk . Själv blir jag typ aldrig sjuk , max 2 ggr om året ...

• linda gbg

Jaråå visst vågar man sej till Majorna he,he

Inget du vill man ska ha med sej eller så ?

Jobbigt med tänder .... Nicholas har fått sin 8de nu men den har inte märkts så som dom tidigare , när den skulle spricka igenom

• linda gbg

Näsfrida har vi faktiskt inte ... Assåå , så den är så bra ? ! Kanske skulle ta o kika på en sån ... Vi har bara näsdroppar nu , sen trycker vi lite på näsan så det kommer ut ... Men kanske är mer effektivt med en frida ...

Jaa precis just det , du kan la messa adress och såå ...

• linda gbg

Nicholas mår betydligt bättre idag . Natten har gått hur bra som helst . Och jaa , hittills har jag inte märkt något gnäll ... Så hoppas det blir kanon bra till imorron

Jaa kom ni dit ? ( till sjöfartsmuseet ) Har vart där 1 gång innan med Nicholas . En lördag , då man får klappa vissa djur ... Men det va så många barn och tyvärr många fräcka föräldrar som ställde sej framför Nicholas så han inte såg ett dugg

• linda gbg

Så bra

Ahh fick juh ditt sms nyligen och skickade ett tillbaks ...

Eftersom vi ska vara hos dej så tycker jag det är bäst att du får säga när det passar dej helt enkelt ... Så 13 funkar för mej med

• linda gbg

Ahaa , du mena att vi skulle gå från Järntorget ?! ...

Jaa *kikar på kartan* , det verkar inte så farligt och gå den biten ... Kan man juh korsa emellan också , istället för att gå första långgatan hela vägen ( som spårvagnen ) och sen gå upp ... Kan juh vara snabbare att korsa emellan allt ... Ajja , vi kan juh se imorron :) Men ses 12.30 på Järntorget då !

• linda gbg
    Hej hej ...

Jaa som jag skrev till Beata häromdagen så ligger jag hemma sjuk Kände mej helkonstig när jag åkte hem i Torsdags på vagnen , super yr och dåsig ... Astråkigt men stort plus är nu att febern är borta ! Ska bara vila och så nu någon dag eller 2 ... Så man blir helt okej .

Jaa eftersom ni inte har så stora krav på dag , så känner jag att Måndag blir för snabbt för mej , dessutom måste jag tvinga mej upp till Bvc då ( kom jag på precis just nu hmm ) och på Fredagen ska vi ha gäster . Så jag skulle tycka att Torsdagen passade bäst för mej ... Är det alright med er ? Säg såklart till om det inte passar ?!!

Härligt att gå promenix i Botaniska . Jag vet inte ens om jag gått där någon gång överhuvudtaget ... Hmm .

Ohh så mysigt med en liten katt

Nä mina vänner , hej hej , nu ska jag lägga mej o vila igen tsss ...

• linda gbg

Njaee ... Nicholas hade juh inte feber eller så . Tror inte det var från honom jag fick det .

Jag äter allt

Tack så mycket båda , jaa känner mej rätt så mycke bättre . Men kroppen är fortfarande trött o slö så ska ta det lite lugnt nu i början av veckan . Så mycket lugnt som det nu blir med en livlig liten Nicholas

• linda gbg

Lite , tssss . Näe men känner mej bättre iaf ! Förutom Bvc så hämtade jag min skol bok , så har börjat läsa lite i den nu . Passa på medans man tar det lugnt

Jaråå blir bra med tiden !

• linda gbg

Hej hej

He,he va inte dåligt vad du står i

Och va skönt , verkligen , med sömnen !!

Jora , nu mår jag finfint . Och Nicholas lika så . Så vi är hur redo som helst för att hälsa på imorron

Svar på tråden Lekstund