• MammaMandiz

Var hittar jag lära-gå-hjälm??

Min dotter har precis börjat resa sig mot saker och hon klättrar på ALLT. Jag är jättenervig av mig och är livrädd att hon ska skada sig när hon ramlar i golvet.
    Jag har hört talas som hjälmar som är gjorda av skumgummi, men jag kan verkligen inte hitta dom någonstans! Har googlat och kollat dom flesta babyaffärerna på internet. Iaf dom stora.
    Någon som vet var jag kan hitta en?

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Var hittar jag lära-gå-hjälm??
  • Tvåbarnsmorsan

Köpte en igår till min dotter på Barnens Hus för 159kr, helt toppen när dom ska lära sig stå/gå!

♥ Pierre 2002 ♥ Saga 2007 ♥
  • mammalove77

Jisses...är det inte lite väl överdrivet med hjälm eller? Behöver man det? Skänkte aldrig det en tanke när sonen skulle lära sig gå..

• Nie

Det är meningen att barn ska ramla och slå sig. På det sättet lär det sig att vissa saker gör ont. Det är bara att inse att barn GÖR illa sig! Man kan inte och SKA INTE skydda dem mot allting.

• MammaMandiz
    Nie skrev 2008-09-02 20:33:18 följande:
    Det är meningen att barn ska ramla och slå sig. På det sättet lär det sig att vissa saker gör ont. Det är bara att inse att barn GÖR illa sig! Man kan inte och SKA INTE skydda dem mot allting.
    Klart man inte ska, men prova själv att ställ dig upp och fall handlöst med huvudet i golvet. jag har inte provat. Vill inte heller. Det är klart att man måste slå sig för att lära sig, men det betyder inte 5 bulor / dag.
  • MammaMandiz
    Tvåbarnsmorsan skrev 2008-09-02 20:29:33 följande:
    Köpte en igår till min dotter på Barnens Hus för 159kr, helt toppen när dom ska lära sig stå/gå!
    OKej Tack!
  • lella77

jag har en hjälm till min lillkille dom slår i huvudet väldigt ofta när det lär sig gå och jag tror inte det är så bra

• MammaMandiz
    mammalove77 skrev 2008-09-02 20:32:06 följande:
    Jisses...är det inte lite väl överdrivet med hjälm eller? Behöver man det? Skänkte aldrig det en tanke när sonen skulle lära sig gå..
    Nej man behöver inte ha det, men jag vill ha det.
  • mammalove77

Men..en tanke bara...Det e ju ett relativt nytt påfund...hur klarade barn sig förr när det inte fanns?

• sessan00theodorsmamma

min kille har slagit i huvet ett par gånger, men slår sig nästan mer nu när han kan gå. så vet inte om hjälm e någon nytta egentligen.. men det e va d jag tycker

Svar på tråden Var hittar jag lära-gå-hjälm??