• MammaMandiz

Var hittar jag lära-gå-hjälm??

Min dotter har precis börjat resa sig mot saker och hon klättrar på ALLT. Jag är jättenervig av mig och är livrädd att hon ska skada sig när hon ramlar i golvet.
    Jag har hört talas som hjälmar som är gjorda av skumgummi, men jag kan verkligen inte hitta dom någonstans! Har googlat och kollat dom flesta babyaffärerna på internet. Iaf dom stora.
    Någon som vet var jag kan hitta en?

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Var hittar jag lära-gå-hjälm??
  • Kajsan
    Nie skrev 2008-09-02 20:33:18 följande:
    Det är meningen att barn ska ramla och slå sig. På det sättet lär det sig att vissa saker gör ont. Det är bara att inse att barn GÖR illa sig! Man kan inte och SKA INTE skydda dem mot allting.
    Hmm...till min stora tjej behövde jag det inte.
    Men den här lilla jag har nu börjar gå efter möbler nu och hon fyllde precis 6 månader.
    Hon behöver hjälm när hon rasar, jag lovar!
  • Bellsam

Moralkakorna haglar känns det som. Om hon nu vill införskaffa det så kan hon väll få göra det utan att folk ska ifrågasätta? Berätta vart hon kan köpa det och tycker du inte att hon ska göra det så tryck på pilen bakåt längst upp i vänstra hörnet så går allt så mycket fortare...

• Bebbe2006

Jag frågade på BVC, och då sa de att "normalbegåvade" barn inte behöver hjälm.

Tror också att man behöver slå sig några gånger för att på allvar lära sig att akta sig. De ramlar ju inte så långt, och knappast rakt på huvudet heller.

• Kajsan
    Bebbe2006 skrev 2008-09-02 20:49:50 följande:
    Jag frågade på BVC, och då sa de att "normalbegåvade" barn inte behöver hjälm.Tror också att man behöver slå sig några gånger för att på allvar lära sig att akta sig. De ramlar ju inte så långt, och knappast rakt på huvudet heller.
    Nä, mitt barn är efterblivet om hon ramlar när hon försöker gå då eller?
  • Bebbe2006
    Kajsan skrev 2008-09-02 20:55:01 följande:
    Vem har sagt det?
  • Silverkatten06
    Kajsan skrev 2008-09-02 20:55:01 följande:
    Nej, det är fullt normalt att barnen ramlar när de försöker gå. Vem har påstått nåt annat?
  • Silverkatten06
    Bellsam skrev 2008-09-02 20:44:25 följande:
    Moralkakorna haglar känns det som. Om hon nu vill införskaffa det så kan hon väll få göra det utan att folk ska ifrågasätta? Berätta vart hon kan köpa det och tycker du inte att hon ska göra det så tryck på pilen bakåt längst upp i vänstra hörnet så går allt så mycket fortare...
    Moralkakor?
  • MammaMandiz
    Bebbe2006 skrev 2008-09-02 20:49:50 följande:
    Jag frågade på BVC, och då sa de att "normalbegåvade" barn inte behöver hjälm.Tror också att man behöver slå sig några gånger för att på allvar lära sig att akta sig. De ramlar ju inte så långt, och knappast rakt på huvudet heller.
    Hoppas verkligen att min dotter inte är efterbliven. Hon trillar med huvudet före. :S
  • MammaMandiz
    Silverkatten06 skrev 2008-09-02 20:42:41 följande:
    Menar du en sån här: www.ngbaby.se/images/produkter/ovrigt/hjalmar... ?Finns på Babyland, Barnens Hus och liknande ställen.. Jag är lite skeptisk till konceptet, men å andra sidan var min son inte så klättrig..
    Japp. Precis sådana menar jag.
  • MammaMandiz
    mammalove77 skrev 2008-09-02 20:41:34 följande:
    Men..en tanke bara...Det e ju ett relativt nytt påfund...hur klarade barn sig förr när det inte fanns?
    Dom fick lite mer ont i huvudet än vad barn får nu? I don't know..
Svar på tråden Var hittar jag lära-gå-hjälm??