Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Oki då kör vi på lör sön 13-14 eller lör sön 20-21 då :) Mig spelar det ingen större roll, Johan är hemma tom 4 september. Så jag har ju "barnvakt". :) hi hi!

• Curlingmorsan

Har bestämt med grannarna att vi ska åka tåget mellan Anten-Gräfsnän nån gång i sommar. Och självklart så kan vi bara få ihop det den 13 eller 14 aug. Men det får bli tåg ena dan och ridning andra dan. :) Ska jag kolla med dom andra tjejerna eller ska vi åka själva?

• Curlingmorsan

Sitter och kollar lite olika ställen. Dom flesta kräver ridvana, har alla ridit innan? Priserna verkar ligga på 400kr för 2 timmar.

• Curlingmorsan

Östad ridcenter i Alingsås tar 350kr för en två timmars tur. Sen har dom en tur som dom kallar kombitur, då rider man först en lektion på 45min och sen rider man ut 1 tim och 15min. Extra lämplig för ovana ryttare står det. :)

Sen finns det ju stallet där jag ridit två gånger nu, Stall Stockedalen (www.stockedalen.se). Där finns två snälla lugna fjordingar, den ena lite piggare. Och så finns Pia, hon ska oxå vara lugn och snäll. Där kostar det 95kr/tim. 1-timmes turen är till största delen på en grusväg där man kan trava och galopera lite och så en ca 15min lång skrittstig i skogen. Men vi kan ju ta det lugnt och bara skritta och trava. Det är en ganska lång uppförsbacke på vägen hem där dom brukar galoppera. Men varken Dora eller Lillan orkade hela backen. :)

• Curlingmorsan

På Stockendalen finns inte så många hästar för ovana ryttare. Det är dom 2 fjordingarna och så Pia. Men om vi rider islandshäst så finns det ju många.

• Curlingmorsan

Oki då bokar jag på Östad ridcenter i Alingsås lör 13 eller sön 14? Hur många? Kyssen+kompis, Mia och Jenny???

• Curlingmorsan

Tjoho ÄNTLIGEN har vi fått bort byggnadsställningen som vi haft i våran trädgård sen i våras! :) Nu är det bara smågrejer kvar sen så är utsidan klar. Åhh va skönt! Det tog ganska mycket längre tid än vad jag hade trott (vi började förra sommaren). Men nu äntligen!
    Så nu är det dax att börja inne... ;)

• Curlingmorsan

idag åker jag iväg på semester :) Ska först en sväng till Stockholm för att hälsa på släkten och sen ska vi vara på landet några dagar.

Nu har jag bokat en 2 tim uteritt på Östad ridcenter. Det blir den 13 augusti kl 11. Tjejen där tyckte att vi inte behövde en kombitur utan att vi skulle klara av en uteritt direkt. Dom har alltid en genomgång i padocken innan sa hon. Så jag har bokat en 2 tim ritt som kostar 350kr. Vilka vill följa med??? Ni kan väl maila mig om ni vill följa med... lindha_h@hotmail.com Har lättare att läsa mailen på semestern än att logga in här.

Ha det gott allihopa!

Svar på tråden Ale tråden