Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Ale tråden

Kyssen: Jag har försökt få tag på Ulvstorps ridskola. Tänkte att dom kanske hade privatlektioner om inte annat. Är du kanske intresserad? :)

Idag ska vi åka till Uddevalla och leta brudklänning. :)

Mia: Ja Cypern låter ju inte helt fel! Hoppas ni får en helt underbar vecka! Då ligger du på en solig strand den 16:e då? När vi andra träffas på Svenheimers. Eller?!

Ha en underbar dag allihopa i det fina vädret!

Kram kram!

• Curlingmorsan

Mammakläder... ja det var mysigt att gå runt där och titta. Men jag kunde inte börja använda mina mammakläder förräns i september (Ebba är född 19okt). Jag körde Lindex stretchjeans för mulliga barn istället. :)

Nej brudklänningsletandet gick inte alls bra. Har hittat min drömklänning i en tidning, men den kostar 12500kr och det tänker jag inte lägga på en klänning! Men har ju bilden i huvudet hela tiden, så inget annat är fint. :( Känns som jag har varit runt överallt nu. Får väl vänta till december då det kommer in lite nytt.

Ha det gott!

• Curlingmorsan

Jodå Kyssen jag var bra stor. Jobbarkompisen trodde det var tvillingar! :) Men jag är ju inte så stor innan och mammakläder görs ju nästan bara från stl S. Är sååååååååååå himla avundsjuk på alla gravida som går runt med snickar-byxor, det hade jag oxå velat ha! Men men med nästa knodd så ska jag nog kunna ha det, dom sista 3kg vägrar försvinna :)

• Curlingmorsan

Tror ni det är dax att starta en ny tråd snart eller? Vet inte hur länge dom "lever". Tänkte det kanske kan vara bra att starta en innan den gamla dör, så att alla hittar dit. Eller?!

• Curlingmorsan

Gumman då! Vet inte riktigt vad jag ska säga för att trösta... Lider verkligen med er... skickar massa STORA kramar!

• Curlingmorsan

Oj 1,6kg på en vecka! Det är ju jättemycket! Eller?? Bra jobbat Jenny! Önskar att jag oxå var lika diciplinerad. Men nu ska jag i alla fall börja på Friskis & Svettis. Var där i onsdags, riktigt roligt faktiskt!

Nu är det inte långt kvar till den 16:e. :)

• Curlingmorsan

När våran kisse var liten så bajsade han på min kudde. Jättekul tyckte Johan! :( Nån gång har han även kissat i sängen, och självklart då i min! Suck! Men han e go´ ändå!

Ja klart att ni ska med på fika tjejer! Jag har faktiskt tagit mig friheten att bjuda in några fler. Hoppas att det inte gör något?!? Det är Tottelina, hon var nog med här i början, hon har precis flyttat hit till Älvängen (Maden). Har aldrig träffat henne, men vi är ju grannar nu så jag tänkte att det kanske kunde va kul att lära känna varandra lite. Och sen så har jag bjudit med en tjej som heter Maria oxå, hon var med mig och Kyssen och red. Hon är oxå nybliven Älvängen-bo. Hoppas verkligen att det inte gör något?

• Curlingmorsan

GRATTIS Peggy! :) Hoppas verkligen ni kan komma den 16:e, ska bli så kul att se lilla prinsessan. Ja dig och grabbarna oxå såklart! :)

SÖÖTA kissekatter Kyssen! Man blir rätt sugen på att skaffa en liten till. Men näe det räcker med djur just nu. Och nästa blir nog en hund istället för katt...

• Curlingmorsan

Neeej! Tyvärr tjejer men jag måste svika er nästa fredag. Hade inte en tanke på att det var den 16:e utan lovade mammas dagbarn att dom skulle få komma hit och hälsa på. Har inte hjärta att säga till 4 förväntansfulla 4-åringar att dom inte får komma. Det var enda dagen på ett bra tag som dom kan komma. I våras var dom två killar oxå som absolut INTE ville åka hit. Och nu har hon två 1-åringar istället med allt vad det innebär vad gäller mat- och sovtider. Men nästa fredag så var småtjejerna lediga båda två och dom 4 stora vill så gärna komma hit och hälsa på, dom har tjatat så. Och jag hade inte en tanke på vad det var för datum så jag sa ja. FÖRLÅT! Hoppas verkligen ni får jättetrevligt!

• Curlingmorsan

Åhh hade varit kul Kyssen. Men mina föräldrar kommer hit och ska hjälpa oss sätta upp en dörr i vårt nya rum. Så att vi kan börja riva tapeter, spackla och slipa utan att få äckligt damm i hela huset. :)

Kom på att Älvängens ponny ranch finns ju oxå. Hade glömt av dom. Vet inte om det är nya ägare där eller hur det är. För huset och stalet var till salu för ett tag sen. Men tror jag såg en annons i tidningen att terminen började för ett tag sen.

• Curlingmorsan

Nej hon har inte hört av sig än. Tycker att hon borde gjort det nu om det fanns plats för oss. Eller?

Åhh jag hade oxå velat fika! Men vi får ta en fika snart igen då både jag och Mia kan vara med. Hoppas ni får trevligt!

• Curlingmorsan

Jag tror att jag kan komma den 9:e. Än så länge är det tomt i almenackan, men väntar på att hundkursen jag och Moa går på ska bestämma en dag för spårning. Det skulle varit den 8:e men sen kunde inte ledarna så dom ska bestämma en ny dag. Vet mer på tisdag. Men jag hoppas att jag kan den här gången!

Fika hos Kyssen den 9 Oktober kl 11.00
    Vi kommer!:

1. Kyssen
    2. jenny
    3. Mia
    4. Lindha

• Curlingmorsan

Åhh va söt hon va! :)

Idag har jag varit hos grannen på Lingon&Blåbär party. Inte riktigt min typ av kläder men det blev i alla fall ett par strumpbyxor till Ebba. Sen bar det av till Hisingen för babysim. Men Ebbis var nog inte riktigt på humör för det var inte lika mycket plask som det brukar va.

• Curlingmorsan

Kul att vi blir fler! :)

Tyvärr är innebandy inget för mig. Jag har absolut INGEN bollkänsla. :) Men kul initiativ Naja!

Svar på tråden Ale tråden