Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Ale tråden

Så nu har jag oxå bokat in den 16e. Lååång väntar bara! :) Men jag har ju träffat Kyssen idag. Vi hade en underbar tur i skogen på hästryggen. Eller vad säger du Kyssen? Så skönt att få komma iväg själv ett par timmar tycker jag. :)

Jag har bjudit med en tjej som heter Maria på "träffen" den 16e. Hoppas att det är oki?! Hon var med mig och Kyssen och red idag. Hon har precis flyttat hit till Ale, inga barn än, men tankarna finns. Har lärt känna henne genom BröllopsTorget.

Näe nu ska jag ta tag i all tvätten från våran lilla semestertripp. trist! :)

Ha det gott tjejer!

• Curlingmorsan

Peggy va hade riktigt tur, vi fick inte en droppe regn på oss! :) Det började regna när vi satt i bilen på vägen hem. Snacka om tur!

• Curlingmorsan

Hej tjejer!

Idag har jag varit på informationsmöte på Komvux. Hade tänkt läsa lite olika kurser men dom var så utspridda så den här terminen blir det tyvärr bara Bokföring. Kanske att jag läser lite Matte på distans oxå, får se. Men det ska bli himla kul!

Lite nyfiken bara, vad jobbar ni med egentligen? Jag jobbade på InterSport i Nödinge förut. Men nu är ju butiken nerlagd. Jag har ännu inte blivit uppsagd så jag antar att jag "tillhör" sportbutiken i Kungälv. Men arbetsgivaren är helt slut i huvudet så jag tänker aldrig jobba för honom något mer. Han lär vara lika glad som jag över det! :)
    Är barnskötare egentligen så kanske blir det dagis sen när jag ska börja jobba igen (när det nu blir). Eller kanske dagmamma. :) Men helst skulle jag nog vilja jobba på kontor, ha hand om löner eller liknande. Därför jag tänkt läsa lite ekonomikurser på komvux.

Näe nu ska jag ta på min lilla trollunge och så ska vi gå ut och gunga i det fina vädret. Ha det gott tjejer!

Kram kram!

• Curlingmorsan

Hmm... då ska jag kanske glömma tanken på att försöka bli dagmamma här i Ale då. :(

Hoppas verkligen du hittar ett jobb du gillar innan du ska börja jobba igen Peggy! Fy vilken helrutten chef!

• Curlingmorsan

Min mamma har varit dagmamma i 26år och hon älskar att träffa Ebba. :) Hade jag haft större hus hade jag nog inte tvekat en sek på att bli dagmamma. men känns som vårat hus är lite för litet. Och sen har vi ju djur och det är ju inte så poppis om man ska vara kommunal dagmamma.

• Curlingmorsan

Kyssen: Jag blev gravid i feb/mars och red fram tom början av juni. Med ett uppehåll på två mån i mars/april då jag bara låg i sängen. :) Sen tog ju terminen slut på ridskolan, annars hade jag nog fortsatt ett tag till. Jag hade inga problem med att rida pga magen, den var inte i vägen på nåt sätt. Risken är väl OM man skulle ramla av. Men Jag såg ju till att få en lugn häst som inte va så skumpig. Red en uteritt en gång i slutet av juli. Men det var det enda, tyvärr!

Vet faktiskt inte riktigt hur det ser ut i grupperna på Clareberg. Min grupp och gruppen efter är iaf full. Men vet att det finns grupper på ons och fre morgon där dom inte är så många. Och en på tors fm tror jag. Hos oss kan man betala för en halv termin i taget om man vill. Jag fick behålla min plats i vår grupp för det var en tjej som kom in och red den terminen då jag var borta. Sen fick jag tillbax min plats igen. Men vet inte om det var för att jag ridit där så länge som dom var extra snälla?!´

Jag har faktiskt funderat på att kolla upp nån ridskola som ligger lite närmare. Men jag vill ju kunna få rida ponny! Jag kanske oxå byter om du hittar nån bra. :)

• Curlingmorsan

Åhh vad skönt det låter Mia. Jag får väl oxå bli gravid igen så jag slipper FÖRSÖKA dra in magen. :) hi hi!

Svar på tråden Ale tråden