• Såckan

GeKås/Ullaredtråden volym 8

Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

• Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • Villemol
    Hej!
    På Torsdag bär det äntligen av!

Någon som vet om det finns JIFFYpåsar, alltså sådana där "postpåsar" man skickar grejjer i?

Regnskydden som finns, passar dom på typ Brio Zenit eller Emmaljunga scooter?

Hur är duplosortimentet? Är det billigare än i vanliga affärer?
    ♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
  • angebell
    Svar på #1482

carro 81 skrev 2008-09-29 22:17:44 följande:
    Okej, det låter bra, då finns det lite av varje. Blodsockerfall är inte att leka med när man är gravid. Tack för ditt svar!
    Jag var där i söndags. Är också gravid. Jag hade ett par clementiner och ett äpple i väskan som jag gick och knapprade på därinne just för att slippa blodsockerfall, bli hungrig osv.
  • angebell
    Svar på #1482

carro 81 skrev 2008-09-29 22:17:44 följande:
    Okej, det låter bra, då finns det lite av varje. Blodsockerfall är inte att leka med när man är gravid. Tack för ditt svar!
    Jag var där i söndags. Är också gravid. Jag hade ett par clementiner och ett äpple i väskan som jag gick och knapprade på därinne just för att slippa blodsockerfall, bli hungrig osv.
  • angebell
    Svar på #1483
    Smultronhjärta skrev 2008-09-29 22:18:10 följande:
    Satin- och percaleset kostar 149kr och de är nog dyrast tror jag...
    Jag köpte påslakanset med motiv från tecknade filmen Bilar till min lille son. För spjälsäng kostade det 129:- tror jag och för "vanlig" säng 169 om jag inte minns fel. Samma bäddset till junior säng kostar i alla fall över 200 kronor på hemtex så det var bra mycket billigare
  • Viskans
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-29 22:33:23 följande:
    Tänkte höra om någon vet hur Gekås utbud av ramar ser ut? Vill ha svarta träramar....och hundsortimentet?
    På hundsidan brukar jag köpa med mig NP:s kallpressade vetegroddsolja, klart billigare där än i vanliga hundbutiker. Även glukosaminen är billig om man nu ger sånt till sin hund. Om man ger b-vitamin mot fästingar om sommaren så finns det stora och billiga flaskor på hästavdelningen.

Även såna där vita hudtuggben finns och är billiga, köper alltid med mig ett lager hem. Det finns fler tugg-grejer, men jag vågar inte riktigt köpa sånt som jag inte sett i vanliga affärer då jag har ett par hundar med känslig mage.
    Koppel, halsband och liknande är oftast skräpkvalité, men å andra sidan finns det lite roliga varianter så om man bara ska ha något kul till hunden så funkar det ju.

Hundleksaker finns det i mängder, även där är kvalitén halvkass men priset billigt, har man hundar som är som mina, som tar sönder de flesta leksaker oavsett kvalité så är det ju klart smartare att köpa dessa billiga saker än dyra som går sönder lika fort.

Det finns även en del täcken, passformen har inte funkat särskilt bra till mina hundar, men de är billiga och någon form av värme ger de väl.

På hästavdelningen har jag förresten köpt ett par svarta, stora och väldigt bra fodertunnor som jag har till hundarnas torrfoder, men det var ett tag sedan så jag vet inte om de finns kvar.

Hundfreak? Vem? Jag? Hundavdelningen är den roligaste avdelningen.
  • angebell
    Svar på #1485
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-29 22:33:23 följande:
    Tänkte höra om någon vet hur Gekås utbud av ramar ser ut? Vill ha svarta träramar....och hundsortimentet?
    Det fanns mycket svarta ramar liknande IKEA's ramar som heter Ribba. Snygga var de. Fanns i flera olika storlekar från 19.95:- och uppåt.
  • angebell
    Svar på #1489
    CherryGirl skrev 2008-09-29 23:07:49 följande:
    Någon som vet om de har ersättning där nere?
    Jag tror inte det. Jag frågade sist jag var där om de hade barnmat/välling eller blöjor men de hade varken eller i sortimentet.
  • Lingonflickan

Mollymajs: Tack för infon.

Kan knappt bärga mig, blir väl en tur i oktober skull jag tro, ev början av november. Absolut inte senare. Ska bara övertala maken för han blir ju själv hemma med barnen.

carro 81: Ha ett paket dextrosol till hands också. Och sällskap i kassakön ifall du behöver röra på dig. Kan vara jobbigt att stå i kö när man är gravid. Sen en tajt tröja så kanske nån fattar att du behöver förtur på toan.

• carro 81

Tackar för era bra tips! Lite frukt lär det bli i väskan och dextrosol var smart med. 2 dagar kvar nu. Längtar massor även fast jag aldrig har varit där förut.

• Mikah

Resturangen nedanför Burger King säljer ut sina dagens efterklockan 17.00. Då kostar dagens 45 :- +dricka upptäckte vi sist vi var där.
    Förresten så är där en Kinaresturang om man går in på Burger King som inte syns så tydligt.

Sedan åt vi på Harrys som har öppnat bakom järnvägsresturangen. man ser den då det står en Harrys buss på parkeringen. harrys ligger på baksidan.
    Förutom järnvägsresturangen finns ju också PP:s.

Smultronhjärta skrev 2008-09-29 22:36:01 följande:
    Utanför ligger Nimos som är både café,matservering och korvkiosk- du kan sitta inne vad du än handlar.Sen ligger Burger King, en annan restaurang nedanför BK, Korvvagnen står där med,pizzeria och ett annat lunchställe ligger en bit bakom Nimos. Du ska nog hitta dig nått att äta  
Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8