• Såckan

GeKås/Ullaredtråden volym 8

Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

• Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • Dame72
    MiniMie skrev 2008-10-05 16:23:16 följande:
    varför inte???
    Läste i en annan tråd att det är pga av att fällen är så långhårig.
    Jag själv har köpt lamskinn från föruppfödare, dom är helt underbara! Så vackra dessutom istället för de massproducerade.
    I´m a bitch im a mother im a siste im a sinner im a nurse im a lover
  • MiniMie
    Dame72 skrev 2008-10-05 16:24:19 följande:
    Läste i en annan tråd att det är pga av att fällen är så långhårig.Jag själv har köpt lamskinn från föruppfödare, dom är helt underbara! Så vackra dessutom istället för de massproducerade.
    hum.. jo vi har ett "äkta" oxå.. men, har användigt IKEA´s fårskinn i sittvagnen på dagis.. Och vet många mer som använder de lika. Har tom gjort hål i de för bältet.. toppen.

Finns ju även korthåriga på IKEA..så är de annat än längden på håret de beror på?
    Och varför egentligen itne långhårigt? mer än att de kanske itne är så bekvämt att ha håret i ansiktet när man är liten....
  • Dame72
    MiniMie skrev 2008-10-05 16:26:36 följande:
    hum.. jo vi har ett "äkta" oxå.. men, har användigt IKEA´s fårskinn i sittvagnen på dagis.. Och vet många mer som använder de lika. Har tom gjort hål i de för bältet.. toppen.Finns ju även korthåriga på IKEA..så är de annat än längden på håret de beror på?Och varför egentligen itne långhårigt? mer än att de kanske itne är så bekvämt att ha håret i ansiktet när man är liten....
    Är nog mer tanken till bebisar, inte barn i sittvagn. Bebisar som ligger och kan trassla in små händer i fällen och så där. Ja inte vet jag, vet bara att jag läste att IKEA gick ut me den förklaringen själva och inte rekommenderade sina skinn till bebisar.
    I´m a bitch im a mother im a siste im a sinner im a nurse im a lover
  • kattengustav

IKEA har själv gått ut och sagt att man inte ska använda deras i vagnen, det är en matta som är behandlat med något, så hade dom skrivit i ett mail till en tjej som frågat. Det stod i en tråd här på FL.

MiniMie skrev 2008-10-05 16:26:36 följande:
    hum.. jo vi har ett "äkta" oxå.. men, har användigt IKEA´s fårskinn i sittvagnen på dagis.. Och vet många mer som använder de lika. Har tom gjort hål i de för bältet.. toppen.Finns ju även korthåriga på IKEA..så är de annat än längden på håret de beror på?Och varför egentligen itne långhårigt? mer än att de kanske itne är så bekvämt att ha håret i ansiktet när man är liten....
  • lyckligmamma
    Anke skrev 2008-10-05 16:12:43 följande:
    man ska inte använda ikeas lammskinn till barnvagnar
    varför????????????????
  • lyckligmamma
    Dame72 skrev 2008-10-05 16:24:19 följande:
    Läste i en annan tråd att det är pga av att fällen är så långhårig.Jag själv har köpt lamskinn från föruppfödare, dom är helt underbara! Så vackra dessutom istället för de massproducerade.
    Ok. men ikeas har korthåriga med. de är grå
  • Anke
    kattengustav skrev 2008-10-05 16:30:41 följande:
    IKEA har själv gått ut och sagt att man inte ska använda deras i vagnen, det är en matta som är behandlat med något, så hade dom skrivit i ett mail till en tjej som frågat. Det stod i en tråd här på FL.
    ja, det är behandlingen av den som gör att den inte lämpar sig. 
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • lyckligmamma
    kattengustav skrev 2008-10-05 16:30:41 följande:
    ja, ikea är väl som mcdonalds. som usa, de ska ha varningstexter överallt. Topm att kaffe är varmt
  • Bubblan2

Det har inte med längden på håret att göra, det är behandlat med något medel eftersom det är en matta och alltså inte gjort för att lägga vår små barn på.

• lyckligmamma
    Bubblan2 skrev 2008-10-05 16:39:55 följande:
    Det har inte med längden på håret att göra, det är behandlat med något medel eftersom det är en matta och alltså inte gjort för att lägga vår små barn på.
    ok- min använde jag på vintern, men inte från ikea, men de flesta såna är behandlade.
Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8