• Såckan

GeKås/Ullaredtråden volym 8

Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

• Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • vickis75
    pannkakan06 skrev 2008-10-05 19:27:20 följande:
    Hejsan på er!På torsdag smäller det då blir det resa till ullared!Jag vill fråga er om deras overaller, jag är inne på att köpa POP eller didriksson eller ngt sådant som vinteroverall. men ni som köpt ullareds overaller hur håller dom en vinter? Någon som vet om det finns ngt bra vinterjacka?:)
    Jag har köpt overaller där till sonen - nu ärver dottern dem och de funkar toppen. Wille har då dessutom haft flera av dem två vintrar.
    Ajm pjååår evil, såreså!
  • M i l l a n

I vimlet av vagnar brukar det vara svårt att hitta tillbaka till sin egna vagn. Förra gången satte jag fast en orange flagga (som småbarn annars brukar ha på sina cyklar) på min vagn. Det var väldigt praktiskt. Såg vagnen på långt avstånd. Ett bra tips för alla er andra. Men man kanske kan fixa en egen flagga i en annan färg ifall det kommer många med orange färgade cykelflaggor framöver.

• CherryGirl
    lyckligmamma skrev 2008-10-05 08:57:33 följande:
    Följer männen med när ni handlar? Min tvärvägrar
    Min karl tycker det är jätte roligt att åka till ullared och shoppa! hihi
  • CherryGirl
    MiniMie skrev 2008-10-05 16:26:36 följande:
    hum.. jo vi har ett "äkta" oxå.. men, har användigt IKEA´s fårskinn i sittvagnen på dagis.. Och vet många mer som använder de lika. Har tom gjort hål i de för bältet.. toppen.Finns ju även korthåriga på IKEA..så är de annat än längden på håret de beror på?Och varför egentligen itne långhårigt? mer än att de kanske itne är så bekvämt att ha håret i ansiktet när man är liten....
    anledningen att det rekomenderade att man inte skulle ha det till barn/bebisar var påg de medel som de använde när de "gjorde" fällen, det var tydligen inte så nyttiga!
  • Tuss84
    lyckligmamma skrev 2008-10-05 21:22:56 följande:
    Hm, hur bär ni era väskor o plånböcker o så??? har hört att man måste vara försiktig, men de är väl lite onda överdrivna rykten? så farligt ede väl inte på ullared
    Jag brukar inte ha med mig någon väska. Jag har ett litet metallcase med mitt kort och leg i, sen har jag mobilen runt halsen i ett snöre med handsfree :P Jacka lämnar jag i bilen.
    Men jag har ju iof inga barn att hålla reda på just nu heller! ;)
  • Constelacion

Har du ett extra mobilsnöre till mig?

undrar oxzå här om det är någon som vet ifall de har "extrasängar" lr "tältsängar" som de säljer på gekås? och i så fall, pris?

Tuss84 skrev 2008-10-06 07:49:25 följande:
    Jag brukar inte ha med mig någon väska. Jag har ett litet metallcase med mitt kort och leg i, sen har jag mobilen runt halsen i ett snöre med handsfree :P Jacka lämnar jag i bilen.Men jag har ju iof inga barn att hålla reda på just nu heller! ;)
  • angebell

Jag köpte lammskinn till barn när jag var där för någon vecka sedan. Typen som man köper på babyproffsen...fanns gråa och svarta. antingen kostade de 249 eller 295 med det var i alla fall betyyyydligt billigare än att köpa dem på babyproffsen eller dylikt.

• lyckligmamma

M i l l a n skrev 2008-10-05 23:01:19 följande:

I vimlet av vagnar brukar det vara svårt att hitta tillbaka till sin egna vagn. Förra gången satte jag fast en orange flagga (som småbarn annars brukar ha på sina cyklar) på min vagn. Det var väldigt praktiskt. Såg vagnen på långt avstånd. Ett bra tips för alla er andra. Men man kanske kan fixa en egen flagga i en annan färg ifall det kommer många med orange färgade cykelflaggor framöver.
    vad smart :-9 ska se om ja hittar nåt sånt jag med
  • ÄlskarMina
    lyckligmamma skrev 2008-10-05 21:22:56 följande:
    Hm, hur bär ni era väskor o plånböcker o så??? har hört att man måste vara försiktig, men de är väl lite onda överdrivna rykten? så farligt ede väl inte på ullared
    Jag tog bara med mig kontokortet+körkort och mobil in. Hade detta i mina jeansfickor med knapp framtill. Jackan lämnade jag i bilen.
Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8