• två lingon och ett blåbär

Länk och tipstråd ADHD

Tänkte att vi borde ha en tråd där vi kan lägga in alla tips på bra böcker, webbsidor, filmer osv som rör ADHD-problematiken.

När ni lägger in ett tips, berätta gärna lite kortfattad info.

• Svar på tråden Länk och tipstråd ADHD
  • Attityde
    Unicorn73 skrev 2008-10-15 09:23:56 följande:
    Tänkte bara tipsa lite till Svart tavelfärg är bra till mycket.....själv målade jag hela min köksdörr på ena sidan med svart tavelfärg. Där skriver jag upp barnens tider, ev läxdagar, idrottsdagar. Även då inköpslista, vad som händer för övrigt i familjen för 1 vecka i taget. Under handtaget på dörren är där lämnat till barnen själva att kunna skriva saker de måste komma ihåg eller om de känner för att rita & kladda lite.Barnen har även fått målat varsin 4-kant på deras egna dörrar in till rummen så de kan skriva lite. Sonen brukar skriva på sin(han har sin på utsidan av dörren medans dottern har sin tvärtom) när han är sur/arg, då skriver han att vi inte får komma in el att vi måste knacka först .
    AH kanon smart att han kan skriva vilket humör han e på, tror jag ska fixa det.
    Vet en mamma som satte på sig en tyg åsne svans när hon städade, det signalerade till barnen att mamma är sur ( typ pms ryck) och städar så prata inte med henne och håll er ur vägen ! Tycker jag är kanon... undrar vilken dörr jag ska gömma mig bakom Fundersam
  • Petrah

jag hakar på   komet har jag testat med min son, funkade inte eftersom han inte är skapt för ormen som åkte all värdens väg

Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah
    Unicorn73 skrev 2008-09-23 10:25:48 följande:
    Här är en länk www.pictogram.seHär kan man beställa pictogrambilder & annat.
    vad e det????
    Wild, Raw and Beautiful
  • Unicorn73
    Svar på #23
    Om du går in på länken så får du se . Det är bilder man kan använda när man gör schema. Där finns ett antal olika, svart&vita är de. Man brukar oftast laminera dem & sätta magneter på dem, man kan även använda häftmassa att fästa dem på en tavla el dörr.
    Petrah skrev 2008-10-15 16:46:02 följande:
    vad e det????
  • elegi

När det gäller att söka vårdbidrag så behöver man inte ha diagnos, blanketter kan man ladda ner på www.forsakringskassan.se klicka på ladda ner blnketter till hö på skörmen sen klickar du dig vidare via funktionshinder och sen vårdbidrag.

Kolla in den här länken oxå, det är en vägledning till vårdbidragsansökan

www.hso.se/fileserver/Vardbidrag._Ansokan._La...

här är några andra bra länkar
    user.tninet.se/~fxg297r/samhalle_vardbidrag.h...
    www.barnplantorna.se/page.php?id=127&PHPSESSI...

Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi

Måste tipsa om världens bästa fläckbortagningsmedel till främst kläder och textil men även händer och annat.
    GALLTVÅL
    Läs mer och kolla efter försäljningsställen på www.galltval.se

• Cakar
    elegi skrev 2008-10-19 14:52:25 följande:
    Måste tipsa om världens bästa fläckbortagningsmedel till främst kläder och textil men även händer och annat.GALLTVÅLLäs mer och kolla efter försäljningsställen på www.galltval.se
    Kan intyga att galltvål är jätte bra!Använder både flytande och fast tvål.

Har ni dessutom barn som målar på saker, väggar och möbler?
    Prova då Icas "Fläcksuddare". Finns det inte på er ica köper jag gärna och skickar till er.kostar mellan 20-30 kr.
    Det är en vit svamp som man skär till en lagom bit, väter kramar ur och gnubbar lätt på fläcken.
  • elegi
    Cakar skrev 2008-10-19 16:48:15 följande:
    Kan intyga att galltvål är jätte bra!Använder både flytande och fast tvål.Har ni dessutom barn som målar på saker, väggar och möbler?Prova då Icas "Fläcksuddare". Finns det inte på er ica köper jag gärna och skickar till er.kostar mellan 20-30 kr.Det är en vit svamp som man skär till en lagom bit, väter kramar ur och gnubbar lätt på fläcken.
    Här finns den från Scotch brite, måste ju vara typ samma
    www.smartasaker.se/ShowProduct.aspx
  • elegi
    Cakar skrev 2008-10-20 20:38:24 följande:
    Jopp fast priset är definitivt inte samma. och här går det åt
    Tänkte mer som ett alternativ om amn inte hittar ICA´s bättre än inget menar jag
Svar på tråden Länk och tipstråd ADHD