• två lingon och ett blåbär

Länk och tipstråd ADHD

Tänkte att vi borde ha en tråd där vi kan lägga in alla tips på bra böcker, webbsidor, filmer osv som rör ADHD-problematiken.

När ni lägger in ett tips, berätta gärna lite kortfattad info.

• Svar på tråden Länk och tipstråd ADHD
  • ludenben

åh, de hade en sån på sonens förra förskola. Jag frågade vart de hade köpt den men det var bara för företag den var så bra, en vecka i taget...

nano skrev 2008-11-09 21:43:06 följande:
    Finns det någon som kan tipsa om var man kan köpa bra väggalmenackor/planeringskalendrar med en vecka åt gången? Behöver nån stor som vi kan ha i hallen för sambons skull (har ADHD)
  • elegi
    Finns det någon som kan tipsa om var man kan köpa bra väggalmenackor/planeringskalendrar med en vecka åt gången? Behöver nån stor som vi kan ha i hallen för sambons skull (har ADHD)
    Jag ahr en supoerbra Whiteboardmodell som ajg fick/köpte från Semper för flera år sedan, har mailat och frågat om dom fortfarande går att få tag på, återkommer när jag har svar, så här ser den ut:
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • Joonas

www.clickit.se/Product.aspx&node=1

Här är tre länkar till familjekalendrar. Den sista har jag kikat extra på, den verkar jättebra!
  • elegi
    Joonas skrev 2008-11-09 22:21:47 följande:
    www.clickit.se/Product.aspx?prd=87&node=1www.familjekontoret.se/ www.trycksakstorget.se/fotokalender/familjeka... Här är tre länkar till familjekalendrar. Den sista har jag kikat extra på, den verkar jättebra!
    Mitten länken ledde inte fram till nån produkt

En sån kalender har jag, köper varje år från Panda katalogen då är det motiv med Carl Larsson iofs fast jag uppfattade att hon var ute efter en som inte visar hela månaden utan bara en vecka men jag är trött så jag kan ha missuppfattat
  • Unicorn73

Fått tips om en ny sida där man kan gå in & läsa om ADHD men även om annat som rör barn (även för oss vuxna såg jag).

www.netdoktor.se

• nano

Tack för alla tipsen. Och ja, jag ville helst ha en som har en vecka åt gången och gjärna nån whiteboardvariant som elegi visade fast liggande :)

• mammatotoo

nano. jag fick en familje kalender 2009 på KOnsum då jag handlade 3 milda produkter.
    I somras letade jag såna kalendrar där var och en i familjen får en egen rad varje månad.
    Så har dom det inte på konsum så kanske på www.milda.com

• elegi
    nano skrev 2008-11-10 15:48:48 följande:
    Tack för alla tipsen. Och ja, jag ville helst ha en som har en vecka åt gången och gjärna nån whiteboardvariant som elegi visade fast liggande :)
    Jag mailade ju Semper för att kolla om dom fanns kvar men det var flera år sedan som dom slutade med dom.
    Men annars kan du väl köpa en vanlig vit whiteboard och rita in dagar + familjemedlemmar med spritpenna då kan du ju använa den, då får du den precis som du vill. Gå in på www.biltema.se sök på Whiteboardtavla så får du fram en för 69,90
  • ludenben

Förskolan skulle hjälpa oss med en bra kalender. Hemmagjord men med bilder, kan ta kort på den så fort vi fått hit den

Svar på tråden Länk och tipstråd ADHD