- 

Demon är en greige skimrig historia, Vampyre är ganska mörkt lila.katarina118 skrev 2008-09-10 18:53:47 följande:lmkvisst finns det en som bara heter demon oxå eller???Lila låter ju hur snggt som hellst oxå...måste nog köpa.... Demon är en greige skimrig historia, Vampyre är ganska mörkt lila.katarina118 skrev 2008-09-10 18:53:47 följande:lmkvisst finns det en som bara heter demon oxå eller???Lila låter ju hur snggt som hellst oxå...måste nog köpa....
- 

Liiza: även jag har en del EM-skuggor som jag är nöjd med. Bl a Cypress, Samba Lessons, In the Garden och Starry Eyed och Comfy är fina (swathches på de flesta har jag här: makeupoholic.blogspot.com/2008/06/nytt-frn-everyday-minerals.html. 
- 

Oh my vilka fina sminkningar hos den tyska bloggerskan, jag blev alldeles tagen! 

LMK - jättefina makeuper de nya. Visst är Demon härlig? Och du passar kanon i sotat! Du har så fin ögonform tycker jag!

Trollsanna: fin sminkning! Jag tycker att du kan ösa på med ännu mer mörkt runt, det kommer att passa dig bra!
- 

Jag är blå idag förresten, det hör inte till vanligheterna! 
 makeupoholic.blogspot.com/2008/09/blga.html
- 

MUS Cybershadow Rumble är perfekt ihop med Bloom. Jag har nog t o m en bild i mitt bildgalleri på den kombinationen!Bluelight skrev 2008-09-19 17:31:11 följande:Tack för hjälpen! Rotade i min make-up väska och märkte att jag är ganska fattig på ögonskuggar. Blir så otroligt inspirerad av hur duktiga ni är på att lägga snygg ögonmake-up! Jag har en favotir (Bloom från MUS). Använder bara den tillsammans med svart mascara...tycker att det brukar räcka. Sotning och kajal runt ögat har jag provat...INGEN HIT kan jag lova. Men nu undrar jag om du som har så god smak vet vilken av MUS skuggor skulle kunna passa till Bloom? Har funderat på en mjölchokladfärgad. Tror du det skulle passa fint ihop? MUS Cybershadow Rumble är perfekt ihop med Bloom. Jag har nog t o m en bild i mitt bildgalleri på den kombinationen!Bluelight skrev 2008-09-19 17:31:11 följande:Tack för hjälpen! Rotade i min make-up väska och märkte att jag är ganska fattig på ögonskuggar. Blir så otroligt inspirerad av hur duktiga ni är på att lägga snygg ögonmake-up! Jag har en favotir (Bloom från MUS). Använder bara den tillsammans med svart mascara...tycker att det brukar räcka. Sotning och kajal runt ögat har jag provat...INGEN HIT kan jag lova. Men nu undrar jag om du som har så god smak vet vilken av MUS skuggor skulle kunna passa till Bloom? Har funderat på en mjölchokladfärgad. Tror du det skulle passa fint ihop?
- 

LMK: fint som vanligt förresten! Vad överskådligt det blev med dina samples... Jag ska fota min förvaring, de är i och för sig sorterade i färgordning men ändå svårt att överblicka... 
- 

Nä, den är varken lila eller grön utan varmt brun med en röd underton!Bluelight skrev 2008-09-19 19:07:32 följande:Har vart inne och kollat på kominationen Bloom + Rumble. men på bilden ser Rumble ut att vara lila?? PÅ MUS hemsida är den ju grönaktig. Ska in till stan på måndag och köpa en skugga till. Känner starkt för "Venus", Xocoatle" eller Vibe? Har du testat någon uttav dem? Nä, den är varken lila eller grön utan varmt brun med en röd underton!Bluelight skrev 2008-09-19 19:07:32 följande:Har vart inne och kollat på kominationen Bloom + Rumble. men på bilden ser Rumble ut att vara lila?? PÅ MUS hemsida är den ju grönaktig. Ska in till stan på måndag och köpa en skugga till. Känner starkt för "Venus", Xocoatle" eller Vibe? Har du testat någon uttav dem?

Venus har jag inte koll på, Xocoatle är en brun som drar ganska mkt åt just lila. Vibe är väldigt ljus och jag skulle gissa att den rentav skär sig mot Bloom. Kolla Rumble, applicera dem sida vid sida ska du få se hur fina de är ihop!
- 

LMK: Tack, vad snäll du är! Jo men det känns bra faktiskt, det passar mig bättre att ha en mörk blå skugga i globlinjen som idag än en ljusblå på själva locket ihop med en annan mörkare skugga. 
 Har du testat L'Oréals "long lasting"-gloss, de heter nåt med 16 hour. Jag är ingen gloss-person, men dessa sitter verkligen riktigt bra och finns i flera fina nyanser, både riktigt skira och mer fylliga till färgen.Musetti skrev 2008-09-19 20:26:01 följande:Ok, tack. Min erfarenhet är att Maybellines Watershine Gloss är lite för "glossy" för mig, men ska titta på de andra. Dior är alltid en favorit vad gäller gloss. Räcker i en evighet oxå så slår man ut det så blir de inte så dyra...
- 

Nu har jag tyvärr blivit allergisk mot MUS pressade ögonskuggor så jag använder dem inte alls längre (men har hittat ersättare på FACE Stockholm). Jag använder absolut den kombon till vardags! Du kan se lite mer av mina sminkningar på min blogg, www.makeupoholic.blogspot.com.Bluelight skrev 2008-09-19 20:56:02 följande:Jag ska absolut köpa Rumle, tack för tipset. Jag ska lägga upp en bild så fort jag kommit hem. Använder du dem till fest eller vardags? Nu har jag tyvärr blivit allergisk mot MUS pressade ögonskuggor så jag använder dem inte alls längre (men har hittat ersättare på FACE Stockholm). Jag använder absolut den kombon till vardags! Du kan se lite mer av mina sminkningar på min blogg, www.makeupoholic.blogspot.com.Bluelight skrev 2008-09-19 20:56:02 följande:Jag ska absolut köpa Rumle, tack för tipset. Jag ska lägga upp en bild så fort jag kommit hem. Använder du dem till fest eller vardags?
- 

Kan vara värt att kolla men jag är inte nån gloss-expert, hatar när håret fastnar i kletet så jag använder hellre läppstift!Musetti skrev 2008-09-19 21:09:23 följande:Hmm, nej de har jag inte provat. Är lite av en "Elizabeth Areden 18 hour"-tjej. L'Oreals 16 hour kanske är bättre ;) Kan vara värt att kolla men jag är inte nån gloss-expert, hatar när håret fastnar i kletet så jag använder hellre läppstift!Musetti skrev 2008-09-19 21:09:23 följande:Hmm, nej de har jag inte provat. Är lite av en "Elizabeth Areden 18 hour"-tjej. L'Oreals 16 hour kanske är bättre ;)