• Knott

Smink smink smink vi fortsätter!

Idag kör jag grått från Pure Luxe Cosmetics; Lovey Dovey och Hi Ho Silver, de har legat oprovade i snart ett halvår tror jag, så blir det när man köper på sig för mycket pigment...

Jag blev även så inspirerad av bilderna på bloggen som LMK länkade till för några sidor sedan (padmitasmakeup.blogspot.com/) så jag har försökt att ta lite mer närbilder, vet inte hur bra det gick dock...: www.makeupoholic.blogspot.com/

• Knott

Måste bara skriva av mig - såg just att min blogg (www.makeupoholic.blogspot.com/) blivit nominerad till bästa sminkblogg i VeckoRevyn blog awards 2008. Med tanke på att de andra tre sminkbloggar som också nominerats är väldigt väletablerade ser jag fram emot en hedersvärd 4:e plats, men ändå, det var kul att bli nominerad!!

• Knott

Glömde säga TACK till shoppingtokig, pokergirl och fluffgluff för grattis

• Knott

LMK: taaack
    Mejken låter fin, Umbria är en riktig höjdare!
    Mascara... hm... Har du provat Lumene Blueberry Curl? Jag tycker att den förlänger bra, men blanka fransar vete sjutton vilken som ger. Lancôme är ju kända för att ha bra mascaror! Jag har haft nån av deras som jag körde med ett tag men det var några år sedan nu, jag tycker att MF, Lumene, Maybelline och Nivea Beauté har bra som pasar mig.

• Knott
    Fridapida skrev 2008-09-22 15:05:18 följande:
    Grattis Knott! Vad roligt!
    Tack!!
  • Knott

Trollsanna: kul mascaragenomgång!

Linny: jag ser fram emot din shoppat-lista när du kommer hem!

Jag har gett mig på att göra en steg för steg-beskrivning av en makeup i bloggen idag. Det är första gången jag gör det så jag vill gärna ha input på om den är bra, om det är något som man inte förstår, om jag krånglat till det, etc. Kikar gärna och lämna en kommentar! makeupoholic.blogspot.com/

• Knott

LMK: spännande att höra vad du tycker om Diorshow framöver!!

Trollsanna: vad blev det för makeup på after worken, har du nått foto?

Dagens mejk ligger uppe: MUS Carat, Fyrinnae Dragonskin, MAC Copperized: makeupoholic.blogspot.com/

Lite OT, men jag måste ändå berätta; idag har jag fått inbjudan Vecko Revyn Blog Awards 2008 på Sturecompaniet, klädsel "Galaparty". Som helt okänd tvåbarnsmamma från förorten känns det enormt märkligt att ens föreställa mig att jag ska gå på den där festen... Jag skulle känna mig helt malplacerad där tillsammans med Carolina Gynning, Ebba von Sydow, Josefine Crawfoord, etc etc. Och de viktigaste frågorna av alla: klädsel? hår? makeup?

Ha en skön helg alllihopa!

• Knott

TACK söta ni för alla uppmuntrande ord

Lejån: jag har också haft blueberry curl och tycker att den är helt OK. Jag var jättenöjd i början men upplever att den inte höll så länge när jag väl öppnat den utan kändes lite torr och smulig tidigare än vad t ex Max Factors och Maybellines mascaror gör.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!