• Knott

Smink smink smink vi fortsätter!

LMK: jättefina ögonmakeuper de senaste. Roligt att se en helbild också, så att man vet hur du ser ut. Fin hårfärg

I tisdags var jag på L'Oréals huvudkontor och hämtade ut min vinst. Jag har inte köpt så mkt Maybelline förut (egentligen bara läppstiften) så det ska bli jätteskoj att testa. Hittills är jag faktiskt positivt överraskad av det mesta jag hunnit prova, bortsett från mousse-concealern som resulterade i alldeles smetiga ögon under dagen.

Tänkte passa på att tipsa om att jag kör lite utlottningar av Maybelline-produkter på bloggen nu de närmsta dagarna, kika in om ni är sugna! Just nu är det foundation och rouge som man kan vinna.

Håller med om att det är skitsvårt att fota sig själv, jag får en enorm näsa, både stor och lång och tycker att jag ser skitkonstig ut!

• Knott

Falska MAC-pigment: jag har också hört om det där... samtidigt tänker jag att jag inte varit missnöjd med något av de pigment jag skickat efter från TBN (och det är en hel del), så jag har inte brytt mig så mycket om det faktiskt. I och för sig har jag inte jämfört varje med "äkta vara" för att se ev. skillnader, men eftersom jag varit nöjd har jag inte tänkt så mycket åp det. Skickade också just efter lite nya, har inte kollat om det är de "säkra".

Direktlänk till utlottningen som pågår nu glömde jag i förra inlägget:

makeupoholic.blogspot.com/2008/11/makeupoholic-firar-blog-awards-vinsten.html

• Knott

Linny - sotningen - den hade jag missat, instämmer att den var snygg! Du kan verkligen bära upp att ha färg innanför nedre fransrad! När du känner dig varm i kläderna med sotat tycker jag att du kan göra det ännu mer intensivt genom att välja en lite mörkare skugga på inre halvan av locket, d v s en mörk och en jättemörk, typ. Om du förstår hur jag menar? Nu är det fortfarande ganska stor kontrast mellan den ljusaste och den mörkaste skuggan.

• Knott
    Fridapida skrev 2008-11-06 13:05:51 följande:
    Nu har min BB kommit. Men den är i Falköping på en mataffär där. Det vill säga 20 mil bort. Ett hett tips till BB: Skicka till den adressen jag är skriven på och som ni skickat de två tidigare paketen till! Jag blir tokig! Som tur är så ska jag dit (mina föräldrar bor där) nästa vecka. Annars hade det blivit lite svettigt.Så ska jag hämta ut två paket till (som kom till rätt adress). Det ena är foundation eller MV som jag köpte på ebay och får betala tull på. 136 kr. Det blev inte så billigt till slut. Trist.Det andra kan vara tre saker. 1. En (jävla) kursbok. Hoppas inte.2. Den andra produkten från ebay som jag i så fall slapp tull på.3. Box of shadows! Den har jag beställt och längtar efter jättemycket! Men den beställde jag i måndags så jag betvivlar att det är den.Återkommer med info.
    Men fanken vad irriterande att de skickat Beautybagen dit! Jag tycker att jag hör så många som är så irriterade på Beautybagen så jag känner mig inte alls sugen på att haka på den...
  • Knott

Liiza: stort grattis till stora lilla killen, vad härligt att höra att allt gått bra!

• Knott

Fridapida: jag har trånat efter den där paletten men nu när det pratats så mkt om den här kunde jag inte hålla mig längre, så nu är det på väg en hem till mig också

Dagens mejk ligger ute (www.makeupoholic.blogspot.com), jag testar Maybelline-skuggor idag. Faktiskt förvånansvärt högpigmenterade, jag blev riktigt överraskad!!

• Knott

Tack, vad gulliga ni är. Ja, de ligger ju bra i pris. Men nu har jag ju fått i princip alla färger så...

Paletter: visst är det så att man ofta har många skuggor som är väldigt lika, men ändå... jag vet inte... äsch, jag har ingen motivering egentligen, ibland slår bara ha-begäret till!

• Knott

Linny: jag tycker absolut att du kan bära upp lite mer guldorange skuggor, det var jättefint. Jag tyckte mest att de såg ut att gå i brons/koppar, så jag vet inte om bilderna gjorde färgen rättvisa eftersom du skrev orange, men fint såg det ut hur som helst

Shoppingtokig: jättesnygg mejk, vad kul att du blev nöjd och att du fick med dig lite roligheter hem!

LMK: snyggt! om du vill få ett mörkare helhetsintryck tycker jag att du kan våga gå upp högre i globlinjen med den mörkaste så att den syns ännu mer när du har ögat öppet

• Knott

V hjärtar J skrev 2008-11-09 22:15:01 följande:

Hoppar in i tråden jag med;)Vad andvänder ni för rengöring ? Tycker Diors är kanon bra men kostar ju en hel del också!, Några andra rengörings tvålar som ni kan rekomendera ?
    Jag använder Dr Hauschkas hudvård. Rengöringsmjölk, Ansiktsvatten Normal och ansiktscrème (just nu "Rosencrème light"). Jag har haft mycket problem med torr och känslig hy tidigare och är obeskrivligt nöjd, min hy har blivit otroligt mycket mer välbalanserad och "sköter sig själv", inte lika känslig för kyla, vind, torr luft etc.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!