• Knott

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida: TACK, vad glad jag blir Du har ju helt rätt, man ska verkligen inte ge sig på nåt man inte brukar ha vid ett sånt där tillfälle, bättre att köra ett säkert kort. Men jag vet inte vilket bara

Phantera: åh, vad kul att du röstat på mig, vad glad jag blir!! Fånigt kanske, men jag vill inte outa min outfit innan festen faktiskt, annars hade jag gärna lagt upp en bild och låtit er komma med förslag

Auris: om man kikat i butik och vet vilka nyanser man gillar har www.strawberrynet.com en del "vanliga" ögonskuggor. Jag köpte en hel del skuggor från Biotherm i somras (de reade ut skuggorna pga att de ska sluta med makeup) och var mkt nöjd med formulan. Dessa finns på strawberrynet har jag sett. I övrigt vet jag inte om det finns någon motsvarighet till alla lösa skuggor man kan köpa i sample-storlekar på nätet...

• Knott
    Auris skrev 2008-10-13 21:56:07 följande:
    Fridapida skrev 2008-10-13 21:46:59 följande:
    Ja. Jag menade pressade. Hon blev lite avundsjuk när hon såg alla mina mineralskuggor men hon är lite tveksam till detta med pulver. Jag tycker det är kul med mineralskuggorna att de är så billiga (framför allt när man beställer från USA) så att man kan ha många färger och leka med trots liten budget.
    Om hon är lite pysslig kan hon ju pressa själv (jag såg en bra tutorial hos Rocketqueen om hur man gör). Det verkar lite meckigt och jag har själv inte fått tummen ur att testa men jag är å andra sidan ganska nöjd med den lösa formulan.
  • Knott
    Linny skrev 2008-10-13 22:02:24 följande:
    Knott: Var kan jag gå in och rösta??! Fin sminkning!Fridapida: Fint som vanligt!
    Tack!

Här röstar man: www.veckorevyn.com/blogawards/rosta/index.xml

Spana in den snygga (NOT!) thumbnail-bilden de tagit från nåt inlägg för att representera min blogg, snacka om konstig klippning...
  • Knott
    Fridapida skrev 2008-10-13 22:09:44 följande:
    Knott jag har röstat på dig så klart! Hoppas att du vinner.
    Vad glad jag blir! Jag har fortfarande svårt att tro att jag skulle vinna över någon av de andra tre bloggveteranerna, men det ska hur som helst bli kul att bara få vara där, och det känns kul att ha blivit utvald!
  • Knott

Tack söta ni för alla era röster!

TigerLinn: nä, jag är inte utbildad (inom makeup i alla fall ). Intresset har gett mig egna erfarenheter och fått mig att hitta hit för ungefär ett år sedan och här har jag lärt mig massor!

• Knott

trolltyg: äsch, det är inte så speciellt, klänningen är en "little black dress" med lite 60-talsstuk Andra färger i min planerade utstyrsel är en mörk lila som nästan går mot vinrött och guld.

• Knott

Dagens ligger uppe. Det blev en nedtonad ögonmejk men rejält mörkröda läppar. Dessvärre var det inte riktigt min färg på just det här stiftet, men då har jag testat det i alla fall www.makeupoholic.blogspot.com/

• Knott
    Phantera skrev 2008-10-14 18:58:25 följande:
    Knott > LÅter snyggt!Jag gillade din aprikosa och vinröda sminkning. Den rödbruna FACE Pearl #37FACE Pearl #37 gillade jag SKARPT! Väldigt snygg färg och den klädde dig också tyckte jag.Den kanske passar till ditt vinröda "plagg"?
    Tack, det är en av mina favoritkombinationer

Läppglans: hår i läppglanset är PRECIS det som är anledningen till att jag i princip aldrig använder läppglans, det är det värsta jag vet!! Det har gjort mig till en läppstiftstjej istället - hurra för mindre klet!
  • Knott

Gokväll! Jag har lekt lite med skuggor ikväll, självklart med festen på torsdag i åtanke Jag tycker inte att det behöver (eller bör!?) vara tokmatchat med kläder och makeup, lite mismatch är nästan snyggare (d v s mismatch som i inte samma färg men ändå matchande). Har två lite mustigare makeuper som jag testat och som finns på bloggen, det vore kul att höra vad ni tycker om dem! Noterar hur svårt det är att ta bra bilder i lampljus, grrrr...

makeupoholic.blogspot.com/

• Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-10-14 22:36:42 följande:
    Menar du Lóreals 6h, så skulle jag inte direkt rekommendera dem, köpte 3 st (det var ta 3 betala för 2 på Danmarksfärjan) men de torkar ut mina läppar jättemkt! Läpparna blir torra och det torkar in och blir som en sträv yta på mina läppar och efter jag använt de läppglansen så får jag lätt ngn spricka i läppen. Det är min erfarenhet iaf...
    Jag använder i princip aldrig gloss men tycker att dessa är riktigt bra när jag väl ska ha det. Eftersom jag har gloss typ 1 gång/månad så är det inte så stor risk för att mina läppar ska torkas ut av dåliga gloss, utan jag är mest nöjd med att de faktiskt sitter riktigt bra. Men ska man ha varje dag kan jag tänka mig att de tar kål på läpparna...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!