Smink smink smink vi fortsätter!
trollsanna: det låter jättesnyggt, kul att du trivdes bra med mejken också. Hoppas att du kan återskapa den nån gång och även fota så att vi får se också
trollsanna: det låter jättesnyggt, kul att du trivdes bra med mejken också. Hoppas att du kan återskapa den nån gång och även fota så att vi får se också
... ser att det låter som att jag säger emot mig själv i första meningen; det jag menar är att mineralmakeup är känt (marknadsförs) för att vara skonsamt för huden men att det egentligen inte finns några konkreta bevis för att så är fallet
Pokergirl: jag tror inte att du behöver vara orolig. Jojobaolja är en bra återfuktare för att hålla torr hy i gott skick. Om du är lite haj på engelska kan du läsa vad Paula Begoun skriver om oljor, däribland jojobaolja: www.cosmeticscop.com/cosmetic-ingredient-dictionary.aspx Scrolla ner till "natural moisturizing factor"
I enlighet med uttrycket MLBB, My Lips But Better, kör jag idag en MEBB, My Eyes But Better
med matta skuggor från FACE i vanilj och rost som jag tycker framhäver blå ögon bra: makeupoholic.blogspot.com/
Phantera: tack!
Pokergirl: härligt, då är det säkert helt rätt för din hy!
Dagens mejk i turkos toner är upplagd: makeupoholic.blogspot.com/2008/10/turkos-fredag.html Jag har använt The Body Shop Sea Green tillsammans med Symphony och Chiffon från FACE. Har ni testat The Body Shops skuggor på länge? Jag är mkt positivt överraskad, de är fantastiskt krämiga och lättjobbade och med väldigt mycket pigment. Rekommenderas att kika på om ni har vägarna förbi TBS.
Sotade ögon är inte så svårt men kräver lite övning. Det vanligaste är nog att man inte vågar ösa på tillräckligt med det mörka (det gör inte riktigt jag heller).
Det där med röda läppar är ju väldigt individuellt, jag använder själv väldigt sällan rött läppstift men om jag gör det är det i kombination med en nättare ögonmakeup för att inte se ut som en dragqueen
Det finns säkert nån röd nyans som klär dig bra. Jag tycker ofta att det är finare med ett lite mattare rött stift, det blir mer elegant. När du lägger foundation, lägg den även på läpparna för att få ett jämnt underlag. Jag lägger på läppstiftet direkt ur hylsan, biter av mot papper ordentligt, pudrar över, lägger på ett lager läppstift igen och biter av lite lätt en gång till.