Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

LMK skrev 2008-09-22 10:36:42 följande:
    Knott: Åh det är sååå svårt! (Snacka om I-landsproblem!! ) Bluberry Curl har jag provat & den var oxå helt ok, men that's it. Brukar gilla Maybelline bäst, skall kika på dem igen & se vad som kan falla den här frun i smaken . Skall kanske gå in till Kicks & se vad de kan plocka fram oxå. Lancôme & Dior brukar ligga högt hos mina vänner... skall kika på dem med.
    Jag har en Lancome nu som är rätt bra, den har dubbla borstar, en vanlig borste (något mindre borste än vanligt) med förlängande formula på ena sidan och en slags liten kamm på andra sidan för att få volymen på fransarna där man vill ha den. Den tycker jag är riktigt svart och den smular definitivt inte. Annars är jag sugen på Diors men de har de flesta så stora borstar och eftersom jag nästan inte har några fransar så är de svåra för mig att använda.
  • trolltyg
    luspudel skrev 2008-09-30 18:04:31 följande:
    Ligger en bild i galleriet... Var dock tvungen att bara klippa ut ögonen, haha, man ser ju inte klok ut på så nära håll annars!
    Jag som precis funderade på om jag skulle göra en då mina egna franasar är minimala, fasiken vad kul. Ska kolla upp det imorgon vad det kostar för jag är riktigt sugen. Kul att du blev nöjd. Ser jättefint ut på bilderna. Vet du om det kan skada de egna fransarna på något sätt att göra en förlängning?
  • trolltyg

Nu har jag kollat vad det kostar på en salong i Sundsvall där jag bor vad det ostar med fransförlängning och det var saftiga 900 kr och det skulle hålla mellan 3-8 veckor beroende på hur man sköter dem och om man tappar många egna fransar. 450 kr för återbesök och påfyllnad om man inte typ tappat alla för då blir det ytterligare 900 kr.

Varken maskara eller fransböjare behövs under tiden man har förlägningen då limmet och lösfransen gör att ens naturliga fransar böjs med själva lösfransen. Vilket känns underbart för mig som har spikraka fransar och inte kan leva utan min böjare. Det ska heller inte skada de egna fransarna.

Nu ska jag bara finura lite på summan (som jag tyckte var lite i högsta laget) och se om jag ska kosta på mig en sådan.

• trolltyg
    katarina118 skrev 2008-10-01 19:43:30 följande:
    MUS ha en ögonbryns hyvel som ja tycker är kanon....
    Det lät intressant, måste kolla in det.
  • trolltyg
    majlinsa skrev 2008-10-01 19:25:16 följande:
    Tack för tipsen hitills.. Idag orkar jag inte riktigt noppa brynen då jag tycker det tar tid och inte riktigt får till en snygg form jag känner mig nöjd med. Finns det nått lättare alternativ än att noppa? Hur kollar jag att foundation och puder passar just min hudtyp?Skillnad mellan läppglans och lipsyl?
    Om du tycker det är krångligt att noppa dem från scratch så kanske du kan gå till en salong och be dem göra det första gången för sedan är det lättare att underhålla en redan snygg plockning.

När det gäller foundation så är jag skitdålig på att kolla färgpassning i butik, brukar alltid be personalen om hjälp. De kan också hjälpa dig få rätt typ av foundation beroende på din hudtyp och den täckning du önskar av den.

Läppglans har oftast en färg i sig och de brukar även vara glansigare på läpparna än en lipsyl.
  • trolltyg
    Charlita skrev 2008-10-01 22:00:27 följande:
    EN VANLIG DAG anävder jag foundation ,fransböjare , (vattenfast) mascara och ibland lite rouge. Vad använder ni en vanlig dag?TILL FEST använder jag foundation,puder, bronzeingpuder, rouge, fransböjare, liquidliner,mascara,ögonskugga och läppglans, ni då? :D
    En vanlig dag har jag foundation, concealer och rouge som bas och allt från 1 till tre ögonskuggor. Ibland eyeliner men ALLTID kajal mellan fransrötterna för då ser fransarna mycket fylligare ut och fransböjare och mascara.

Till fest så använder jag samma bas fast möjligen med primer under innan foundation. Till ögon kan det bli lösögonfransar och oftast 3 ögonskuggor eller mer och eyeliner.
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-01 21:17:12 följande:
    Underlagskräm och primer, är det samma sak?Jag vet när jag var yngre och läste sminkguider så stod det underlagskräm men jag fattade aldrig vad det var...
    Primer används under foundation för att huden blir slätare och det gör också att foundation sitter bättre. Underlagskräm och foundation är samma sak.

Sedan finns det olika typer av primers, en som man har under ögonskuggan för att den ska sitta bättre och ta fram pigmenten i dem bättre. Primer under foundation. Primer under läppstift/läppglans och primer under mascara. Men det är olika primers för olika områden så en primer fungerar inte för alla områden i ansiktet.
  • trolltyg
    Tesssi skrev 2008-10-02 12:52:41 följande:
    Sådär ja. Nu har jag äntligen lyckats beställa mitt sample-kit + borste från EM. Ska bli intressant att se om färgerna passar. Hur lång brukar frakttiden vara?Och hur är det med MACs pigment? Är ni nöjda? Funderar nämligen på att lägga in en beställning där också.
    Jag är supernöjd med MAC-pigmenten. Ibörjan tyckte jag som någon ovan skrev att de kunde vara lite grovkorniga, inte alla men en del. Men nu så funkar även de bra tycker jag efter att jag vant mig vid dem. Så nu använder jag i huvudsak de pigmenten.
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-05 01:58:58 följande:
    Macarajakten på den perfekta mascaran fortsätter.....varvar just nu mellan cliniques och Dior.  Var på stan idag hmm nu är det visst igår...klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Jättesnyggt!!
  • trolltyg
    TigerLinn skrev 2008-10-05 22:55:26 följande:
    får jag vara med?
    Här är alla välkomna. Välkommen
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!