Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida skrev 2008-10-31 00:18:15 följande:
    TrollsannaDet var fint. Visst är det skönt att få lägga in ngn annans bild ibland? Jag blir trött på att se mig själv hela tiden. haha!Ett liiiitet tips... ta av stora kläder innan man fotar. Jag vet inte varför men det blir mer "ansiktsbild" om man ser hals och inte så mkt kläder. Tycker du att det är roligt att blogga? Ibland tycker jag att det är svårt att hitta inspiration.MEN nu har jag lite panik... jag ska på halloweenfest på lördag. Inte så konstigt. Men jag vet inte vad jag ska vara! Panik! Jag tror det blir ngt enkelt som häxa eller så men jag kan inte ens hitta inspiration till det... Är det ngn som har ett bra förslag?
    Denna tjej gar gjort en del halloween sminkningar, kanske något kan inspirera
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-31 00:10:47 följande:
    Har syrran och hennes kille på besök så jag har inte hunnit vara med här i veckan men ikväll sminkade jag syrran och har lagt upp det på min blogg. Använde min nuvarande favoritskugga från MUS Vampyre. Bra namn på skugga nu till helgen. I helgen förvandlas jag till häxa...haha så jag lägger ev upp en bild senare. Syrrans kille har hjälpt mig begripa min kamera så det kan ha varit handhavandefel...hmmm nå ja jag lär mig med tiden.Kram på er!trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jattesnyggt och Vampire är superfin. Det enda jag tänkte på var att om det är en vanlig festkväll så kanske det vart för glittrigt med glitterhighlighter eftersom Vampire är så glittrig? Snyggare då med en matt skugga till highlighter. Om det inte är för halloween, då ska det ju glittras
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-30 19:04:12 följande:
    Trolltyg: Fint Tycker du har lyckats bättre med att få "kanterna" mjuka och inga skarpa övergångar
    Tack tack, min bruna sotning som jag först la ut var hopplös att sudda då sharkskin är som ett klister .
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-30 18:15:42 följande:
    trolltyg > Din sminkning med färgerna PL Fairy wings och PL seduction gillade jag jättemycket. De klädde dig!Himla valv > Gå bakåt några sidor. Hallonmoped skrev något om ID vs Youngblood och rek. Youngblood. Själv använder jag ID. Men har ej testat Yb...
    Ja de färgerna är superfina och de går inte mot lila så som mina andra rosa gör. Som grund hade jag en krämögonskuggspenna från GOSH som jag köpte på Pashion. Det gjorde att färgen kom fram ännu mera i pigmenten och att de verkligen fastnade bra. GOSH är billigt och förhållandevis bra kvalitet. 
  • trolltyg
    LMK skrev 2008-10-31 15:44:28 följande:
    Nyfikna, nu finns en bild på min nya hårfärg! Var tidigare lite mörkt guldblond. Har färgat ögonbrynen oxå så det ser mer naturligt ut. Trivs verkligen i denna färg! Rekommenderar fler att våga ta steget från blond-träsket, iallafall som jag- under hösten/vintern.
    Kanonsnygg hårfärg. Jag har själv lämnat "blondträsket" får att återgå till att bli rödhårig för någon månad sedan. Nästa vecka ska jag till fissan och då funderar jag på helkort hår för nu har jag haft långt fram och kort i nacken i hundra år känns det som.
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-31 15:55:26 följande:
    Dagens sminkning inlagd.. Var dock inte nöjd.. Snyggare med mörkt på nedre fransraden men jag var så trött o sliten idag att det BEHÖVDES vaniljfärgat för att få mig se piggare ut istället.. www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php tillbaka senare och kollar in på era sminkningar. Har lovat lillkillen att bygga med lego nu!
    Du passar i lila tycker jag.
  • trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-10-31 15:43:02 följande:
    Dagens mejk blev väldigt enkel. Har bild i mitt galleri nu
    Du har lite som jag att den övre delen av ögonlocket "hänger" ner lite över den nedre locket så du kan med fördel gå högre upp med ögonskuggan för att det ska synas mer. Men det var jättefint.
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-11-01 06:57:50 följande:
    Trollsanna > Läcker halloween sminkning!! Jätte!Lillsyrran hade fått en snygg make också! Albin > Ja, du ser ut att passa i sotat!Jag sotade igår för första gången också...men jag vet inte hur resultatet blev.Jag tycker alla mina sminkningar ser så..."klyddiga" ut. Typ kladdiga...inga rena "linjer" eller hur man ska säga.Ska spana lite på mina bilder. Har börjat ta det efter att ha sett era snygga sminkningar, för att "träna och utvärdera mig själv". Hur ska man sminka sig idag tro?Ska på barnkalas! En kompis dotter fyller 4, precis som min äldsta. Så båda mina små är bjudna dit. Jag också förstås! Hms...Har ju inte testat alla mina ögonskuggor än...Väntar fortfarande på ett paket från thebodyneeds med några skuggor och ett eller om det var två lipbalm.Förra gången gick det fort, denna gången verkar det ta tid! Har i alla fall fått tillbaka tullavgiften från strawberrynet.com. De har bett om ursäkt för "all the inconvenience we may have caused you" 2 gånger...haha. Så farligt tyckte jag inte det var.Visst, tråkigt att betala tull, men det var något jag hade räknat med att stå för själv om man hade åkt på den oturen. Nehepp...snart frulle...
    Jag ska också på barnkalas idag och har heller inte bestämt mig för hur jag ska sminka mig. Tror det blir med min nya Aubergine från FACE, den är matt och lite vinrödlila och sedan med en väldigt skimmrande ljus skugga som heter Kitten från STILA.
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-31 22:42:28 följande:
    Hallowen sminkning upplagd på bloggen.Har varit på ''spökfika'' hos brorsdottern så man fick klä ut sig till häxa. Kul när barn hittar på lite spökbus. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Skitläckert verkligen. Passade dig perfekt.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!