Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Tesssi skrev 2008-10-06 09:44:02 följande:
    Har börjat tänka om mot den här typen av make up till nyårsbalen. Undrar hur många gånger jag hinner ändra mig... Men hur gör jag en snygg eyeliner-vinge?
    Kolla på en massa youtube-klipp och öva, öva, öva. Inföskaffa bra redskap och testa vad som passar dig bäst av de olika eyelinerprodukter som finns. Antingen med eyelinerpenna, eller en gel och pennsel, kanske passar ögonskugga och pensel dig bäst? osv osv. Tillsist sitter tekniken, lovar
  • trolltyg

Knott: Du har ännu en röst Så det är bara till att öva på talet , som du ska hålla när du vunnit.

Men kan du inte berätta eller lägga in bild på klänningen så vi kan klura på sminkningen?

Lycka till iallafall

• trolltyg
    Knott skrev 2008-10-14 07:54:16 följande:
    trolltyg: äsch, det är inte så speciellt, klänningen är en "little black dress" med lite 60-talsstuk Andra färger i min planerade utstyrsel är en mörk lila som nästan går mot vinrött och guld.
    Oh då låter det som om en vinröd/plommonrödlila sotning vore snyggt till.
  • trolltyg

Har hittat en annan tjej på youtube som är jätteduktig tycker jag på olika typer av sotningar och många olika skuggor. Lite övermakeat kanske någon kan tycka men det går ju att inspireras och tona ner.

www.youtube.com/profile_videos&user=QueenofBlendingMUA&page=1

• trolltyg

Jag slank in på FACE idag av misstag hehe och såg att de hade paletter!! Hade jag ingen aning om, då vart jag bara tvungen att köpa en 4 palett som jag fyllde med en mör mörkblå matt skugga som jag nu inte kommer ihåg vad den heter. Kanon att samla dem i en palett istället för att ta plats en och en, dessutom är refillerna mycket billigare än en vanlig förpackning så det art som två flugor i en smäll.

Nu är det definitvit köpstopp tills nästa månad.

• trolltyg
    katarina118 skrev 2008-10-14 16:06:04 följande:
    trolltygva kosta en sådan palett??
    Jag köpte en för 4 st och den kostade 55 kr och då kostade själva refillskuggan 110 eller om det var 115 kr. Sedan hade de en större för 8 eller om det var 10 skuggor som kostade 110

www.facestockholm.com/core/PRODS/

Tyvärr kan man inte beställa från deras hemsida till sverige men till usa går bra, konstigt nog.
  • trolltyg
    LMK skrev 2008-10-14 16:08:29 följande:
    trolltyg skrev 2008-10-14 15:52:21 följande:
    Åh nice. Vad kostade den? Är det samma singelskuggor som hamnar i paletten som man annars köper?
    Ja de där större skuggorna eller rougen som är som en 5 kr i storlek. 55 kr för en liten för 4 skuggor och 110 för den för 8 eller om det var 10 skuggor
  • trolltyg

Dagg i gräset skrev 2008-10-14 17:30:06 följande:

Vet inte om jag skrivit detta redan. Så förlåt om jag upprepar mig eller om nån annan tipsat om denna sida.Iaf så får man helt gratis mineralsminkprover där. Beställde igår natt, fick det idag. Finns bild i mitt galleri på det jag fick om nån är intresserad www.careoflena.se/
    Vad mycket du fick, ska kolla in sidan. Tack för tipset
  • trolltyg
    MissC24 skrev 2008-10-14 22:22:30 följande:
    Någon som vet om man kan köpa ögonfrans färg online?
    På denna länk under Tillbehör och Övrigt så finns frans-och brynfärg pashioncosmetics.jetshop.se/
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!