Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Fluffguf skrev 2008-10-20 22:54:20 följande:
    Sminket är fotat och upplagt i bloggen, bild på halsbandet kommer Jensens böfhus, det är ett rätt nytt ställe som har funnits i malmö länge, de har en massa gott kött och sjukt goda efterrätter Jag visste inte att du hade bott här?
    Fin sminkning och kul att se en ansiktsbild, lite mer helhetsintryck och jag gillar att se hur huden och rouget ser ut också. Grattis i efterskott Fint halsband med.
  • trolltyg
    TigerLinn skrev 2008-10-21 00:24:11 följande:
    hej nu e jag tillbaka.. hoppas ni inte saknat mig..varit i sthlm i helgen och firat min födelse dag..
    Grattis till dig med i efterskott
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-21 00:32:00 följande:
    TigerLinn och FluffgufStort grattis i efterskott! Hipp hipp hurra!Har måndagens gröna sminkning upplagd på bloggen nu. Försöker verkligen lära mig att tycka om gröna skuggor på mig men det är så svårt. hugaligen. Gjorde även ett litet utlåtande av vad jag tycker om några skuggor också. Tänkte testa lite märken och skriva om dom på bloggen.
    Tycker du passar finfint i grönt. Kul med rescensioner, gillar sånt som den smink junkie jag är.
  • trolltyg

Karisma: MAC finnes ej att beställa från någon svensk sida eller på någon annan affär än Åhléns och NK I Göteborg och Stockholm. Tyvärr för jag gillar deras grejjer.

• trolltyg
    Salsoul skrev 2008-10-22 13:02:46 följande:
    Testar igen:Tips på concealers som täcker bra och sitter som berget? Ringarna runt ögonen är inget skämt nu med en konstant sjuk dotter!
    Jag har Cliniques All about eyes concealer, tycker den är jättebra.
  • trolltyg
    Salsoul skrev 2008-10-22 15:38:36 följande:
    Är mer gråbrun än blå Kanske inte funkar så bra då?Googlade på easy cover, fick upp massa sidor med följande info:"Easy Cover används istället för att bredspackla ojämnheter""Easy Cover täcker ojämna underlag" etc. Det visade sig vara någon sorts tapetserarprodukt lol, antar att det inte var den
    Hahaha same, same but diffrent
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-22 20:07:35 följande:
    Jo, jag fick ju tips här i tråden att det bara var att skicka in kvitto så jag tog mobilfoto och mailade. Så nu är det fixat! Kanon tycker jag. Egentligen är det väl inget de ska stå för...?? Det är ju upp till mig om jag vill beställa från dem eller ej...eller?Det blev:Bare Escentuals - Wet/Dry Shadow BrushBare Escentuals - Get Started Eyes 7 Piece Everyday Eye Collection: 3x Eye Shadow + Liner Shadow + 3x BrushBare Escentuals - i.d. BareVitamins Eye Rev-er Upper och så fick jag en present - som jag fått välja färg på själv -FREE GIFT - Stila Mineral Matte Eye Shadow Pan - Chinchina Det är ni i tråden som lärt mig att man ska ha primers! Så nu har jag både ögonprimer och för ansiktet, dock ingen för läpparna...Är det bara jag som tycker att alla mineral-skuggor blir ljusare på locket än i burken? Jag vill ju ha den lite mörkare färgen.EN burgundifärg jag har är typ mörkröd/vinröd i burken men blir lila på plats...Och de mörkare bruna blir typ mellanbruna...typ.Fast då lägger jag dem torra...kanske ska testa att blöta ner lite?
    Oj så mycket trevligt du köpt Ja du kan testa att blöta penseln något innan.
  • trolltyg

Jag tror jag äntligen fått till det med våran systemdigitalkamera idag så nu kanske även jag kan börja phota mina makeuper. Hmm men då måste jag nog utöka mig till plusmedlem igen för jag är inte redo för en blogg ännu. Har liksom inte tiden med två småungar och snart börjar jag att jobba plus att jag ska studera på halvfart ett litet tag framöver.

Jag har tre förfrågningar för festsminkningar på lördag. Får se om jag kanske får lov att phota dem

• trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-22 22:25:03 följande:
    Åh...fullt upp låter det som!Hur gamla är dina små?Har själv två små och det är först nu som det känns att jag har tid att sminka mig..."på riktigt" i alla fall. Hehe...jag har ju inget jobb som "kräver" smink. (Jobbar på en industri, på "golvet") Fast jag hoppas det blir ändring på det snart. Har sökt nya jobb. Mina är förresten nyss fyllda 4 och den yngsta blir 3 i januari...Så min sminkning de senaste åren har mest varit lite concealer under ögonen och på ev. "blemmor". Lite kajal och mascara.Lite ögonskugga och puderfoundation till fest...Men nu är det ändring! Jag har inte vågat lägga upp några sminkbilder, jag är så kass på att sminka mig än. Har dock en blogg, igen sminkblogg dock. Men det kan man ordna till i efterhand om man vill...hehe...
    Ah du har också tätt mellan dem visst är det härligt! Mina är 11 månader och den älsta är snart 3 år. Jag passar på att sminka mig när lillen sover och älsta är på dagis eller när sambon är hemma och kan passa. I värsta fall så får lillen vara med i badrummet medans jag sminkar mig. Det går men det är lite stressigt för mig då men lilleman ÄLSKAR att få pilla på i badrummet. Slicka på toastolen, leka med storebrors potta osv osv. Jag föredrar därför att han sover under tiden
  • trolltyg
    Knott skrev 2008-10-22 22:37:18 följande:
    Härligt att höra att det är fler som har mer än ett barn! Mina tjejer är 3½ respektive snart 9 månader Fast jag tycker att jag har mer tid att sminka mig nu när jag är mammaledig än när jag ska stressa till jobbet...
    Samma här för Ian sover länge på förmiddagen. Gruvar mig för att försöka få till något när jag börjar jobba i januari.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!