Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

majlinsa skrev 2008-10-26 08:38:07 följande:
    jag var här tidigare och frågade om lite råd.. och igår vart jag sminkad som någon jippo grej att få mig o handla sen.. men de jag undrar är, de använde mineral puder och rouge men sen ögonskuggan och maskaran var inte. Och mineralprodukterna var inget man absolut måste tvätta bort innan man lägger sig men det bör man ju göra med maskaran och ögonskuggan.Varför ska man lägga ut dyra pengar på mineral produkter om jag ändå måste tvätta bort resten av sminket? För de var just så de marknadsförde mineralprdukterna, att man faktiskt kunde sova med det utan att huden skulle fara illa.
    Jag skulle aldrig lägga mig utan att tvätta av sminket oavsett om det är med mineralfoundation eller ej. Jag har också hört att vissa mineralfoundations kan man sova i om man vill för att det är så oskadligt för huden. Men det betyder ju inte att man SKA sova med det. Urs nej.
    Kanske formulerade de sig konstigt och att det de igentligen menade var att det är så pass bra att det inte skulle skada huden om råkade sova i det eller så.

Själv använder jag mig av mineralfoundation för att det blir snyggare och mer hållbart resultat än med annan foundation. Och att det är bra för huden. Dessutom väldigt drygt och blir inte gammalt så som vanlig foundation som bara håller 12 månader.
  • trolltyg
    katarina118 skrev 2008-10-26 08:53:52 följande:
    jasså vanlig typ flytande foundation ska man slänga då de gått ett år???
    Ja det brukar vara ett märke på flaskan som ser ut som en öppnad burk och så står det 12 mån. Kan hända att det finns någon foundation som klarar 18 eller 24 månader också men jag har inte sett en sådan men jag har heller inte kollat in alla
  • trolltyg
    katarina118 skrev 2008-10-26 09:48:35 följande:
    måste få fråga mineralpuder från max faktor är det bara skit eller funka det???MUS är väl betydligt bättre eller???
    Har inte testat den från Max factor och jag har bara testat MUS en gång och den var helt ok. Ett tips då det gäller mineralfoundation är att kolla innehållsförteckningen som står på förpackningen. Den ska INTE innehålla oljor eller vaxer, ex mineralolja (det låter ju vettigt men är inte alls bra för huden), paraffin oil, petrolatum eller microcrystaline wax. Alla dessa ingridienser täpper till porerna i huden och skapar finnar och dylikt.

Det sägs mycket i tråden att lóreals och isadoras mineralsmink inte är "äkta" och att de ska innehålla ämnen som inte är mineraler. Ovanstående ämnen är inte mineraler och är heller inte bra för huden. Men jag har själv inte kollat in innehållsförteckningen på någon av dessa märken, ej heller Max factors så jag vet inte om det är så. Försökte kolla på Max factors hemsida men de hade inte ens den mineralfoundation med som de gör reklam för och de hade heller ingen innehållsförteckning utsattpå hemsidan för någon av deras produkter.
  • trolltyg

När jag kollade in loreals hemsida så verkar det som om de är inblandade i The body shop och det vart jag väldigt förvånad över. Jag vet att de äger en himla massa märken, ungefär som coca cola äger halva jorden men The body shop trodde jag var självägt liksom.

• trolltyg
    majlinsa skrev 2008-10-26 11:25:30 följande:
    Vilket mineralfoundaion skulle ni rekommendera?Jag testade body shops igår men 325:- + så måste jag köpa en borste för ca 150:- är mycket pengar.. Ingen av företagen som erbjuder någon rabatt när man blir medlem? Typ 10% när du blir medlem på ditt första köp osv..
    Jag använder två olika mineralfoundation. En från Everydayminerals.com som är superbillig under 100 kr och rätt bra. Du kan beställa ett testkitt som är gratis, du betalar endast frakt som ligger på runt 40-50 kr eftersom det är från USA. Jag har beställt därifrån flera gånger utan några som helst problem. De har också superbra kabukiborstar för runt 60-70 kr.

Sedan har jag också en foundation från Youngblood och den är superbra. Skillnaden mellan denna och den från everydayminerals är att den är mer täckande och inte lika torr i pudret, inte lika flygig eller hur jag ska förklara det . Supersnyggt skimmer på huden får man av den. Men den är dyrare, mycket dyrare. Runt 399 kr tror jag. finns på pashioncosmetics.jetshop.se/. Jag har även deras stora kabukiborste men den använder jag aldrig utan föredrar mycket hellre everydayminerals borstar.
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-10-26 17:28:43 följande:
    L'Oréal äger typ allt. De äger lancôme, biotherm, redken, Kerastase och massor mer. Jag tror att The Body Shop är en relativt nyinköpt del. Men TBS har ju ff kvar sin särprägel, det förändras ju inte.
    Jo att de äger mycket visste jag men The body shop liksom, det är ju the body shop men men inget är heligt. Visst, det kommer säkert att se lika dant ut och ha samma inriktning som tidigare men frågan är om pengarna som kommer in kommer att gå till samma saker som tidigare och om det är lika noga med vart och hur och med vad som produkterna tillverkas?

Nåväl, jag är ingen större konsument hos TBS men deras kroppssmör är gudomliga tycker jag, har deras med kakaoböner och jkag luktar så gott så gott och är så mjuk och fin i skinnet. Jag som annars har fiskfjäll på mina ben.
  • trolltyg

På denna sida www.visageonline.se/ kan man beställa prover på vissa av youngbloods sortiment för 14 kr. Vart själv sugen på att testa lite rouger och ögonskuggor. Det är ju en fördel med svensk sida också och de har tydligen 25% rabatt på alla youngbloods grejjer.

• trolltyg

Ett litet tips för er som använder UDPP primers där typ hälften av produkten finns kvar i flaskan

• trolltyg
    KhiraLi skrev 2008-10-27 15:45:11 följande:
    Man måste ju bara älska Koren!Är det någon förresten som följer Panacea på Youtube? Tycker hon är så himla härlig att lyssna på, en riktig energikick.
    Ja visst är han Ja jag gillar att kolla in hennes youtube också.
    Melvin 051219 och Ian 071127
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!