• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Phantera skrev 2008-10-20 19:41:37 följande:
    Kan man köpa MUS-smink på nätet?Vad har MAC för adress nu igen...glömde lägga till den i favoriter!
    Där man kan köpa samples menar du? Det är ju inte någon macsida som så..

www.thebodyneeds.com
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-20 20:11:00 följande:
    Nu ligger fredagens mejk i galleriet. En brunsotad med 2 nya pigment från MakeupCosmetic. Dagens vart ju en katastrof, så den är inte fotad Har även snabbprovat nya mascaran från Dior. Första intrycket var: Va? Är den parfymerad?? Den luktar ROS!! Varför? Det hade jag ingen aning om & har inte heller märkt när jag fått prova den i butik. Tur att jag inte är känslig. Trots den gigantiska borsten är den iallafall lätt att applicera & resultatet blir långa separerade fransar.
    Fint och skirt
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-10-21 00:32:00 följande:
    TigerLinn och FluffgufStort grattis i efterskott! Hipp hipp hurra!Har måndagens gröna sminkning upplagd på bloggen nu. Försöker verkligen lära mig att tycka om gröna skuggor på mig men det är så svårt. hugaligen. Gjorde även ett litet utlåtande av vad jag tycker om några skuggor också. Tänkte testa lite märken och skriva om dom på bloggen.
    Du passar fint i grönt!
  • Linny
    TigerLinn skrev 2008-10-21 00:24:11 följande:
    hej nu e jag tillbaka.. hoppas ni inte saknat mig..varit i sthlm i helgen och firat min födelse dag..
    Grattis i efterskott!
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-21 16:40:27 följande:
    Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.Tack för svaret. /K
    Japp, jag använder oftast mörka skuggor som eyeliner..
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-21 16:40:27 följande:
    Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.Tack för svaret. /K
    Var inte rädd att beställa från USA. Billigt är det, och de flesta här har beställt från sidor som pureluxe, strawberrynet och thebodyneeds. Inga fuffenssidor alltså

Bruna skuggor jag gillar, i kombination med goldglow är tex. choco d´or, lounge, glam choc från MUS.

Problemet med att skicka färgen du har idag till Cow, är ju att du kanske inte har den rätta. Ibland tror man det, tills man får hjälp att hitta rätt färg.. Men det är ju bättre än att bara chansa förstås. De tyckte inte det var bra om du bifogade ett kort på ditt ansikte, osminkat i dagsljus också?

Alltså; vill du ha bästa borsten och till bästa priset, så ska du beställa Everyday minerals longhandled kabuki (eller flat top kabuki om du vill ha mer täckande finish). De kostar runt 70 kronor och är helt outstanding!!!!! Du kan inte få en lika bra borste i sverige, om du inte betalar minst 400 spänn..
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-21 19:17:47 följande:
    Nu ligger dagens mejk i galleriet; turkost & grönt! Det är mer sting i färgerna irl. Det är sååå svårt att fota nu när det inte finns dagsljus på morgonen!
    Jättefint! Beundrar också att du får till färgerna så bra på fotona! Även om jag har en kamera som ska vara en toppenkamera så tycker jag inte mina blir riktigt bra. Åtminstone inte om jag tar närbilder..
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-21 20:16:51 följande:
    Karisma: Goldglow är en väldigt bra skugga, den är ursnygg och passar till mycket! Sjysst av Cow att hjälpa dig med nyansen, men då skulle jag, om jag var du, se till att få hjälp med den du har idag så att du vet att du verkligen har rätt nyans också...LMK: läckert!!Jag har efter förfrågan från läsare försökt göra ett inlägg som förklarar termer som globlinje etc, samt hur man "hittar den" på sig själv. Ni får hemskt gärna läsa och säga om ni tycker att det är lätt att förstå, det är så svårt att förutse alla tolkningar. Hojta till om det är ngt jag missat eller om något är oklart/konstigt.Jag har också testat en massa nya lippies, bilder finns på bloggen. Fast det kanske bara är jag som är läpptjej här? Jag älskar nude-stift men har svårt för gloss, men nu har jag testat två gloss från Maybelline som jag tycker är helt OK!makeupoholic.blogspot.com/
    Bra förklarat tycker jag!
    Jag tänker på min globlinje som nederkanten av ögonbrynsbenet.. Precis där det rörliga ögonlocket och brynbenet möts.. Shit vad svårt det är att förklara. Din förklaring var nog bättre.

Intressant att se hur olika alla lägger sina skuggor. Kommer ihåg att jag fram tills för några månader sedan tex. alltid la den ljusa skuggan först. Nu gör jag tvärtom och lägger alltid mörka först. Lägger alltid den mörka som ett liggande V, dvs Utmed yttre delen av ögats övre franskant, ut i ögonvrån och sedan upp i globlinjen. Såg att du gör ett streck i globlinjen och sedan "fyller" yttre ögonvrån med mörkare färg. Ska testa det någon dag..
  • Linny
    Pindus skrev 2008-10-22 17:11:50 följande:
    håller faktiskt på att prova clinique nu efter ett impulsköp på taxfreen :) o känner att den gula (vad heter den nu igen,....) inte riktigt håller för natten... O det va gift time på åhlens :)
    Smoothing creme från Dermalogica, säger jag bara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Linny
    Pindus skrev 2008-10-22 21:07:07 följande:
    ska man blanda märken då el spelar det ingen roll?
    Ah, spelar ingen större roll tycker jag..., bara det är bra märken..

Jag använder Cliniques rengöring (gentle eye makeup remover och till ansiktet; foaming mousse cleanser). Som ögonkräm använder jag All about eyes från Clinique och som fuktkräm i ansiktet; Dermalogicas Skin smoothing creme.

Dessa är de bästa jag har hittat. Jag älskar tex. ögonmakeuprengöringen från Clinique men anser att deras fuktkräm är för vattnig. Ögonkrämen för att få bort påsar och mörka ringar är den enda som funkar för mig, medan deras ansiktstoner är hemsk! Dermalogicas skin smoothing creme är helt underbar på min hud
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!