• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Knott skrev 2008-09-10 19:28:38 följande:
    Demon är en greige skimrig historia, Vampyre är ganska mörkt lila.
    Det finns en microshadow som också är lite guldigt grå på nåt sätt. Kanske lite grönt i, men det såg jag inte i ljuset. Passar jättefint till ett dust. Nya båda två. Såååå snygga!!!!

Primer: MUS eyeprimer var värdelös på mig. Den höll inte kvar skuggan ALLS!
    Ansiktsprimer använder jag aldrig. Köpte en från Face som säkert är bra, men med min mineralmakeup (och finishing dust) så känner jag inget behov alls av primer i ansiktet i övrigt. Sminket sitter hela dagen och håller sig snyggt utan att bli glansigt

Dagens makeup: http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeup
  • Linny
    skidoo skrev 2008-09-11 08:45:21 följande:
    Svar på #8Alltså.. först ett lager concealer o sedan ett lager dagkräm o sen puder...??
    Du tar bara concealer på de ställen där det behövs. Så det ska ju inte vara ett lager över hela ansiktet.. Säkert inte så du menade, men det lät nästan så, så jag var tvungen att förtydliga

Sedan foundation. Har du en krämfoundation så kan du ev. behöva fixera den med ett tunnt lager puder ovanpå.

Har du mineralfoundation så avslutar du också med ett tunnt lager finishing dust. Ett genomskinligt puder som håller kvar makeupen. Denna brukar jag lägga även innan foundation.. Då blir den som en primer.
  • Linny
    Typ100 skrev 2008-09-11 10:19:37 följande:
    Nu har jag även provat Laura Mercier foundation och den funkar inte alls på mig. Som tur var fick jag ett gratis prov!!!! Sminket blev liksom sandig på mitt ansikte. Man kunde se klart och tydligt att jag hade smink, den la sig på alla porer och bildade små korn!!! Samma sak hände med i.d. minerals som jag tyvärr köpte eftersom de inte har gratis prover.....Det verkar som att det är endast Dior foundation som funkar på mig :)
    Men va?
    Vad har du för borste? Den lägger sig som en helt slät yta på mig.
    bisektris skrev 2008-09-11 10:31:05 följande:
    Har du vridit på den? Den är i låst läge när man får den, vilket säkert kan vara lätt att missa. LinnyTack för tipset om all about eyes concealer! Har aldrig förr provat en så bra concealer, så nu lär den alltid finnas här hemma. Fast jag lär ju inte behöva köpa någon på ett bra tag, för JÖSSES vad dryg den är!
    Vad roligt!! Ja den är ju hur dryg som helst också. Behövs nästan inget alls. Har haft min läääänge
  • Linny
    skidoo skrev 2008-09-11 10:35:19 följande:
    Svar på #24vad rekomenderas: Mineral eller krämfoundation? jag tar gärna emot tips på bra märken....
    Alltså, jag älskar verkligen mineralfoundation och Laura Mercier. Den har fått bäst i test också Men det fanns en här uppe som inte gillade den. Med mineralfoundation är det dock superviktigt att man har rätt sorts borste. Jag har en flat top kabuki från EM.
  • Linny
    Liiza skrev 2008-09-11 10:41:44 följande:
    Vart köper man den till bäst pris?
    Min köpte jag bara på Åhléns city.. Går säkert att få billigare. Strawberrynet har, men de hade bara en färg inne just nu. De har olika färger inne då och då..
  • Linny
    Typ100 skrev 2008-09-11 21:01:03 följande:
    Linny: jag har borsten kabuki den dyra men det funkar inte på mig har testat flera gånger....det kanske är helmysko!!!! men så är det......vi har olika hudtyper allihopa och just de sminket funkar inte på mig......så är det!!men kul att det funkar på dig och på alla andra.......jag provar vidare....
    Alltså, det är inte att jag inte tror dig Jag tyckte det var mysko att den kunde vara så himla sandig bara och trodde att du kanske inte hade en kabuki utan annan sorts borste (alt. en dålig kabuki). Vilket märke är det på kabukin då? Men du har helt rätt att olika hudtyper passar i olika sorters makeup förstås
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-09-12 09:49:55 följande:
    jag är kär...va på MUS i veckan här å skulle köpa ny foundtion men kom hem med ett sådant där mirakel puder eller minneralpuder eller va de nu heter...det är lite färg på det så man se fint solkysst ut eller vet inte hur man ska förklara...ja är rätt brun i huden..va på kreta för 2 veckor sedan så ja kune ju inte ta ett ljust puder utan de är lite brunt..å de ä sååååå snyggt man se inte ens sminkad ut då man ha det på sig...visst de kostade lite men de va värt varenda krona..sen köpte ja 3 nya skuggor alla i den nya kollektionen...såååååå nöjd...
    Kul Vilka skuggor köpte du?
  • Linny

Trollsanna: Tycker vingen ser bra ut Jag börjar alltid utifrån, med en anglebrush. Håller den vinklad uppåt och drar lite snett nedåt ögonvrån. Sedan fyller jag på och fortsätter inåt inre ögonvrån. Svårt att förklara...

• Linny
    Moa Fredrika skrev 2008-09-15 20:01:32 följande:
    wakeupandmakeupbymoag.blogspot.com/ Nu har jag äntligen fått ut en ny makeup i min blogg... min syster fick sitta modell (igen)
    Fint Synd att man inte såg en bild där hon tittade nedåt också så man såg mer av ögonskuggan, nyfiken som jag är Såg inte vilken färg den gick i, var det lila?

Den där tyska bloggen var jättebra. Fina sminkningar!
  • Linny
    Lejån skrev 2008-09-16 13:33:42 följande:
    Trollsanna; bullion har jag beställt förut och den gillade jag så jag trodde väl att jag skulle gilla de andra också men näe... *haha* vet inte alls vad jag ska göra med dem.
    Jag har nån som heter Forged som är rätt fin, men inte så användbar tycker jag.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!