• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida skrev 2008-10-22 20:26:14 följande:
    Hej hejNu har jag vågat mig på ebay. Jag vet inte om betalningen går igenom osv... jag får se. Jag har inte köpt ngt "kul" bara min foundation o MV. Det är helt otroligt vad billigt det blir. 23+28 dollar. Helt otroligt! Nu så återstår att se om jag får några varor.
    Toppen!!! Hoppas det går bra, men det gör det nog!
    trolltyg skrev 2008-10-22 22:19:36 följande:
    Jag tror jag äntligen fått till det med våran systemdigitalkamera idag så nu kanske även jag kan börja phota mina makeuper. Hmm men då måste jag nog utöka mig till plusmedlem igen för jag är inte redo för en blogg ännu. Har liksom inte tiden med två småungar och snart börjar jag att jobba plus att jag ska studera på halvfart ett litet tag framöver. Jag har tre förfrågningar för festsminkningar på lördag. Får se om jag kanske får lov att phota dem
    Jaaaaaaaaaaa! Fota på! Ska bli kul att se
    Phantera skrev 2008-10-22 22:25:03 följande:
    Åh...fullt upp låter det som!Hur gamla är dina små?Har själv två små och det är först nu som det känns att jag har tid att sminka mig..."på riktigt" i alla fall. Hehe...jag har ju inget jobb som "kräver" smink. (Jobbar på en industri, på "golvet") Fast jag hoppas det blir ändring på det snart. Har sökt nya jobb. Mina är förresten nyss fyllda 4 och den yngsta blir 3 i januari...Så min sminkning de senaste åren har mest varit lite concealer under ögonen och på ev. "blemmor". Lite kajal och mascara.Lite ögonskugga och puderfoundation till fest...Men nu är det ändring! Jag har inte vågat lägga upp några sminkbilder, jag är så kass på att sminka mig än. Har dock en blogg, igen sminkblogg dock. Men det kan man ordna till i efterhand om man vill...hehe...
    Kul! Hoppas du får nya jobbet Får se om jag hinner sminka mig så mycket sedan, när lillen kommer. I början blir det nog inte så mycket, innan man fått in rutinerna på att ha två barn
    trolltyg skrev 2008-10-22 22:29:00 följande:
    Ah du har också tätt mellan dem visst är det härligt! Mina är 11 månader och den älsta är snart 3 år. Jag passar på att sminka mig när lillen sover och älsta är på dagis eller när sambon är hemma och kan passa. I värsta fall så får lillen vara med i badrummet medans jag sminkar mig. Det går men det är lite stressigt för mig då men lilleman ÄLSKAR att få pilla på i badrummet. Slicka på toastolen, leka med storebrors potta osv osv. Jag föredrar därför att han sover under tiden
    Haha, förstår att du föredrar att lillen sover istället för att slicka på toastolen Min son är ju tre så han målar mest med penslarna om han är med, eller ställer frågor.. Men den nya bebben lär ju (när den blivit lite större) göra som din
    Lejån skrev 2008-10-23 08:49:39 följande:
    *hahaha* Jooo, men jag får inte in nån skärpa... *suck* Jag får njuta av era sminkningar istället och se och lära istället för "learning by doing". Eller nåt.
    Mysko Vi har ju exakt samma kamera, du och jag. Du får väl fortsätta försöka helt enkelt
    truelove 4 ever skrev 2008-10-23 09:13:54 följande:
    Hej på er!Får man lov att vara med i tråden? Har precis fyndat i.d make upp på tradera.I.D BARE MINERALS FOUNDATION Medium Beige 2gi.d. Bare Minerals Mineral Veil Transparent Puder 2gI.d Bare minerals Kabuki BorsteI.D. Bare Escentuals soft focus shadow BrushToo Faced Lip Injection Clear Plumper Fylliga läpparSmashbox THAT'S A WRAP MASCARA Svart 7.5 G FULL SIZESluta på 584 kr
    Klart du får! Välkommen! Kul med massa shopping! Vad fick du betala för kabukin? Har nämligen fått höra att id´s inte är nåt vidare. Så om du sedan tycker det, så kolla in Everydayminerals. Deras kabuki kostar runt 70 kronor och är superb!!
  • Linny

Idag kör jag English Ivy (PL) och Scene (Mac). English Ivy är skimrande grön-grå och Scene är mellangrå. Svart eyeliner. Tog några bilder imorse, men vet inte hur de blev. Kanske lägger in i kväll.

• Linny
    Salsoul skrev 2008-10-23 10:16:11 följande:
    Fullt upp den här veckan, kommer inte hinna till butik och prova.. Är dessa Easy cover blue resp. red i någon sorts universalnyans som passar alla hudfärger eller krävs det en skandinavisk hy för att det ska funka? Annars får jag testa deras tre i en "dark"..
    Jag gillar inte MUS cover all.. De är så torra och hårda.. Älskar cliniques dock!
    Ja, jag är gravid i v. 29 Inte så tätt dock. Min son hinner bli 3,5 innan son nummer två kommer
  • Linny
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:24:02 följande:
    nån som använder make up store tre i en concealer?
    Har provat men gillar ej
  • Linny
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:34:28 följande:
    okej jag blev besiken då jag får utslag av den ett stort utslag under ena ögat när jag använder den. kännde mig så lurad när jag var på sminkning där och de använde den på mig sedan var jag dum nog och köpte den som de användt jag var dum och tänkte "ja men den var ju ny innan de la den på mig" sedan gick jag tillbaka dagen efter visade mitt utslag de sa att de inte kunde komma från concelern... och fast dom endast använt den på mig vägrade dom ge pengarna tillbaka.jag bråkade länge. men gick hem tomhänt. efter ca 14 dagar när utslaget var helt borta testade jag igen (ville vara helt säker) och samma exem kom. nu vill jag inte använda saker från make up store. om jag hade köpt en helt ny och inte den som de använt på mig då hade jag ju kunnat byta men ibland är man godtrogen. dom hade ju bla sagt att deras smink inte framkallar allergier.
    Men vad fult!! Du måste ju ändå kunna reklamera varan om du får utslag!! Illa! Tycker faktiskt du ska skriva till dem centralt..

Jag tycker den är torr och passar inte min hy alls. Jag har clinique
  • Linny

Jag älskar dock Make Up store, när det kommer till skuggor, pennor osv.

• Linny
    Lejån skrev 2008-10-23 12:55:27 följande:
    Fridapida; hittade du något från de jag tipsade om? Blev ju sugen att buda lite själv när jag gick in för att kolla vad de hette! *haha* Linny; Jag tror att det kanske kan bero på objektivet? Kan du kolla vid tillfälle vad du använder för något? Fluffguf; jag fick minsann paket av dig igår ju. Danke! *hihi*
    Var väl det som följde med eller nåt tror jag
  • Linny
    Himla valv skrev 2008-10-23 17:34:42 följande:
    Hej tjejer..Kikar in i tråden för att få lite expert råd Hoppas ni kan hjälpa mej lite. Jag har använt ID mineral puder men nu är det snart slut. Undrar om det finns något annat mineralpuder som ni tycker är bättre. Fungerar Isadora, Loreal lika bra. Såg även Dermaha. Vilket rekomenderar ni?? Skulle bli så glad för svar
    Nej, Isadora och Loreal osv funkar inte lika bra. De håller inte lika längre och är inte äkta mineraler utan innehåller även annat... Jag använder Laura Mercier och är supernöjd
    Köper på nätet.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!