• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Enya73 skrev 2008-10-25 22:52:33 följande:
    Jag använder i.d. sen flera år. Är finishing dust som mineral vail? Använder inte mineralvail för att jag tycker att det blir torrt och stramar...
    Jag vet inte om det är samma, men det bör ju vara lite liknande.. Finishing dust lägger man egentligen ovanpå för att det ska hålla bättre och bli en fin finish. Min gör dock inte alls att det stramar utan den är len och härlig..
  • Linny
    majlinsa skrev 2008-10-26 11:25:30 följande:
    Vilket mineralfoundaion skulle ni rekommendera?Jag testade body shops igår men 325:- + så måste jag köpa en borste för ca 150:- är mycket pengar.. Ingen av företagen som erbjuder någon rabatt när man blir medlem? Typ 10% när du blir medlem på ditt första köp osv..
    Laura Mercier!! Fått bäst i test Love it! Oavsett märke på själva makeupen så skulle jag rekommendera kabukiborste från www.everydayminerals.com.
    Bästa borstarna och kostar bara drygt 70 kr..
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-26 14:39:40 följande:
    Känner att jag måste ta tjuren vid hornen och våga beställa från EM. Behöver ju borsten därifrån. Funderar sen på att börja prova i.d mineral foundation, så jag får prova ut den i Umeå så jag vet att jag får rätt färg. Och när den är slut prova Laura Mercier, för att få jämföra dem båda. Provade att sminka mig igår. Jag köpte i fredags Max factor masterpiece mascara, goldglow (mus), angel pensel, vanilla kajalpenna (mus). MUS var de enda som hade en ljus kajalpenna som inte var vit. Det jag inte riktigt blev nöjd med är ögonskuggan, känns inte som jag har rätt pensel för det mörka i globlinjen (visst heter det så?). Var svårt att få det jämt och lite starkare färg, hur mkt jag än la på så blev det inte mörkare. Är väldigt nöjd m goldglow, den skulle gärna få glittra lite mer, men det kanske finns andra ögonskuggor man kan använda om man verkligen vill glittra.har sett att ngn av er tjejer har använt en grön ögonskugga som det var väldigt mkt glitter i, då har ni bara haft det på ögonlocket. Förslag på vad det kan ha varit för ngt?Kram K.
    Vad använde du för pensel för att lägga den mörka skuggan och vad var det för skugga?

Vad hade du för undelag till goldglow? Jag tycker den glittrar mycket, men jag har både eyeprimer och en krämskugga under. Då kan man sätta dit mycket så det verkligen glimmar Har på flera av mina bilder, men tyvärr syns glittret inte lika mycket på bilderna.

Vet du vem du har sett med den gröna skuggan?
    katarina118 skrev 2008-10-26 15:08:53 följande:
    linnyva kosta det där mineralpudret du använder???Å de finns bara å beställa från en utländs sida???
    Vet inte vad det kostar i sverige. Du kan säkert köpa den från svenska sidor. Googla på Laura Mercier mineral foundation.. Vet att de säljer på Cow parfymeri i stockholm i alla fall..
    Jag köper dock från www.strawberrynet.com
    Kommer inte ihåg vad det kostar där, men kanske 42 dollar eller nåt. Betalade dock 35 dollar nu när jag var i USA

Ang. test på mineralsmink. Tror det var DN som gjorde ett stort test för ett tag sedan också. Kan försöka hitta det

Var en sväng förbi MUS idag och köpte två nya cake eyeliner. En ny svart, min gamla börjar ta slut. Sedan tog jag en brun också. En sväng förbi Åhléns också och köpte Lumenes eyeprimer. Nu ska här jämföras Sedan blev det visst tre nagellack.

OT: Sedan tog köpjävulen över och jag råkade köpa svindyra sängkläder i finaste kvalitet, bebiskläder, barnkläder och massa annat. Hoppsan...
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-26 21:19:51 följande:
    linnyva köpte du för lack???
    Ah inget upphetsande Orkar sällan måla mina naglar så jag kör oftast ett lack jag kan ha till kläderna hela veckan, dvs krämfärgat, ljust rosakräm osv osv..
    Köper små från Mavala för annars blir de för gamla

Tror jag köpte Pink och Wichita.. Och så ett underlack..
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-26 21:27:28 följande:
    LinnyDet blev en hel del shopping då :-PSjälv var jag på Ge-Kås i Ullared i fredags och brände 3650kr och då köpte jag lite inredningsgrejer men mest babyprylar. Blev dock väldigt nöjd då jag hittade samma badcape m Nalle Puh på Babyproffsen idag men bara betalade hälften så mkt i Ullared
    Kul Lyckades, precis nu vid datorn, beställa urläckra bebismössor och bebisfiltar från Villervalla också. SÅ LÄCKRA!!
    katarina118 skrev 2008-10-26 21:25:49 följande:
    hur vet ja vilken nyans ja ska ha på mineralpudret från laura merier..såg att man kunde beställa från cow...men vilken nyans...någon som kan hjälpa mig???
    Det är svårt att säga.. De har ju olika förklaringar och tips på vad som kan passa. Själv är jag rätt blek på vinterhalvåret med rosa undertoner. Då använder jag real sand eller natural beige.. Tror sistnämnda är bäst på mig..
    På sommaren använder jag en mörkare, rich vanilla. Däremellan blandar jag för att få rätt nyans, i takt med att huden blir blekare/mer solbränd..
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 09:41:53 följande:
    Linny: Ögonskuggan jag använde är av märket Lumene, en brun och en svart. Penslar jag äger är en som är som fyrkantig, alltså helt rak där fram, sen en som är runt och väldigt mjuk, har en annan rund åxå som är ganska tjock och bredare än den första runda.Äger ingen primer, kanske är det då som gjorde att jag inte fick till det ordentligt m glimmandet. Vad rekomenderar du där? Pris? Krämskugga är jag inte helt hemma med vad det är för ngt, står det krämskugga på asken?Eyelinern är jag nöjd med så den penseln fungerade iaf.Ska kika in på dina makeuper igen och se om det var du som hade den gröna skuggan./Kristina
    Kanske är skuggan från Lumene inte så pigmentrik heller..
    Jag använder eyeprimer från Urban Decay. Idag har jag dock testat Lumenes. Återkommer ikväll och meddelar om den håller lika bra.
    Sedan tar jag då på ett tunnt lager med krämskugga. Jag använder en på tub från Clinique som är lite skimrig beige (ska ju inte vara så mycket färg eftersom det bara är en grund). Den heter Sparkling nude. Om jag bara har primern tycker jag nämligen det kan vara svårare att tona ihop färgerna. Med denna så fäster flygiga skuggor bättre också.

Hm.... Kan du inte fota penslarna? Märke?
    katarina118 skrev 2008-10-27 09:34:14 följande:
    linnyja är oxå blek på vintern men bli lätt brun på sommaren...nu i sommras hade ja den mörkaste från mUS å tydligen ska ja ha den nästa mörkaste på vintern...ska till en Body shop butik på onsdag så ja kanske köper en där...
    Har de fått ok i test? Har inte hört så mycket om dem, men Body shop är ju inte kända för att ha bästa kvalitet på sitt smink (alltså bäst hållbarhet och finish osv)
    TigerLinn skrev 2008-10-27 09:44:44 följande:
    i dag blir jag naturel ska på sjukan och göra undersökningar orkar inte vara fin känns mest pest att åka :S
    Usch då Hoppas det inte är någon fara med dig!

Idag är jag sååå trött. Kunde inte sova ordentligt varken igår natt eller inatt...
    Får se om jag lägger in bild senare, för jag ser väl helt död ut.. Körde i alla fall 24 carat, lite lounge  (båda från MUS) och längst ut tog jag Brun (Mac). Knäppt att den heter Brun egentligen
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-27 10:38:13 följande:
    linnynä ja vet inte va de ha fått för betyg men de måste ju ändå va bättre än max factor...köpte det i lördags å ja känner mig alldeles torr å fnasig i hyn nu...snål som ja va....måste verkligen köpa en ny nu...
    Ja Max Factor verkar ju inget vidare...
    katarina118 skrev 2008-10-27 10:38:59 följande:
    linnydum fråga men man skulle inte kunna få köpa ett litet prov på dina mineralpuder så man se om man passa i någon av dem???
    Blir svårt utan att röja min identitet helt
  • Linny

Fast visserligen har jag ju foto ute Tänkte bara med namn och allt
    Kan väl fundera på det, men jag har ju inga bra grejer att skicka det i. Kan inte Cow tänka sig att skicka små små prover? Har för mig att någon hade haft kontakt med dem..

• Linny
    katarina118 skrev 2008-10-27 10:43:01 följande:
    linnyok ja ha frågat iallafall..ja ha även skickat mail till cow om att få prover men inte fått något svar...få se va de bli för något...
    Hoppas du inte tar illa upp Hör med Cow först bara. Kan de inte så ska jag se om jag kan skaka fram några små behållare eller nåt. Är bara lite bekväm av mig. Säljer aldrig nåt på tradera för jag tycker det är så jobbigt att hålla på och gå till "posten" och köpa frimärken och sånt Men vill inte Cow så!
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 10:54:02 följande:
    Linny: ja det kan ju vara så som du säger med den bruna. Får prova köpa en brun från MUS istället. Ska prova sminka m en av mina lila åxå för att se om de är bättre. Samt köpa eyeprimer och den där krämskuggan. Ja meddela gärna sen om den var bra, primern från lumene. Skulle hemskt gärna fota penslarna och lägga in, men usb portarna på datorn är trasiga så jag kan inte lägga in ngt på datorn. Märket är nött bort så jag kan inte se vad det är. På en av dina makeup bilder har du målat m en lila färg, för att visa hur du lagt i globlinjen, finns inte en chans att jag med mina penslar kan få en sån stark och skarp linje. Ska kolla runt mer fär att se vem som hade den gröna ögonskuggan, hittade inte den på din sida.Så om man inte skulle vilja använda foundation, så kan man bara ta eyeprimer, krämskugga och sen sitter ögonmakeupen hela kvällen? Ska utomlands till sommaren och då vill jag helst inte använda foundation, har dock hört talas omgt slags solpuder, vad det nu är.nu ska jag ge sonen lite lunch.Kram K.
    Jag kan länka till lite bilder på olika penslar som är bra att ha... Kommer om en stund..

Ja, du behöver inte ha foundation alls. Jag lägger alltid min ögonmakeup först. När jag är klar med den så lägger jag resten. Men på sommaren har jag helt skitit i det också. Det påverkar inte ögonmakeupen något, så den håller ju lika bra ändå

Solpuder el. bronzer är fint på sommaren. Jag använder "Sun" från MUS men har även köpt "Laguna" från Nars. Jag kombinerar dessa med rouget "Orgasm" från Nars..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!