Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

trolltyg skrev 2008-11-08 21:24:11 följande:
    Jag tänkte också på kajalen men eftersom den alltid kladdar och jag skulle sitta med på en kurs hela dagen så kändes det inte som ett bra alternativ.Ja högre upp låter bra   Tyvärr kan jag inte ha mascara på de nedre fransarna eftersom jag nästan inte har några. Jag är så sugen på fransförlägning eftersom mina fransar nästan är obefintliga.
    Hur kladdar den?
    Aha...det förklarar varför jag inte såg några. Tänkte att de kanske var så ljusa.
    Hur ser det ut om du tar mascara på det små du har då? Bara tokigt eller?
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-08 21:51:30 följande:
    Snygga sminkningar idag tjejer!! Lite OT men såhär tjock är jag nu www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...:a%20graviditetenFör att inte vara SÅ OT så kan ni ju försöka se sminkningen som är Scene (mac) och Vanilla (mac) Fast det syns nog knappt på det avståndet Försöker bara att inte vara för mycket OT som sagt..
    Jättetjusig mage Linny! Jag blir så avis!!
    Man kan inte tro att det är andra grav. Eller...många får en lite "hängigare" mage andra gången. Men din ser så "fast" och fin ut. *vill också vara gravid*
    Lite OT måste man ju få va!
  • Phantera
    MaddeMamman skrev 2008-11-08 21:42:06 följande:
    jag kan rekomendera Panto-3, ett naturmedel som stärker hår, hud och naglar. Mina fransar har blivit fylligare (för att inte tala om det på huvudet- tyvär för jag har redan tjockt men kort hår o får då klippa det oftare), huden jämnare (bättre än någon kräm jag använt) och naglarna blir hårdare. Det tar ca 3 veckor innan man märker resultat
    Tror jag ska prova dessa också! Kan väl aldrig vara fel med fylligare fransar?!
    Blir håret lite mindre frizzigt tro?
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-09 01:43:40 följande:
    Oj vad ni har gjort snygag sminkningar tjejer!Så kul att titta. Har kikat på allihopa och jättefina är dom. Så alla kan ta åt sig. Skriver inte till var och en utan till er allihopa.Har själv uppdaterat min blogg med fredagkvälls jobbsminkning i turkost och lördagens rosa sminkning.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snyggt!
    Jag älskar turkos som färg. Tror tyvärr inte jag har några turkosa skuggor själv. Kanske skulle inhandlas!
    Den rosa sminkningen tyckte jag du passade kanon i. Gärna lite mer färg så det syns (mer) med ögat stängt också.

Nu ska jag äta frukost. FIck lite sovmorgon idag...
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-09 11:52:04 följande:
    Phanter och LinnyTack!Nu måste jag överaska lite. Har använt en kanllig grön skugga idag. Kommer förmodlingen aldirg ha den igen. Trivs verkligen inte alls i den men nu får jag se ut såhär idag. Använde PL:s Venom. Väldigt väldigt grön. Känner mig som en från filmen V om någon kommer ihåg den serien. Bild finns i bloggen.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Men åh! JAg tyckte det var jättefint! Det var en härlig grön färg och jag tyckte du passade jättebra i den, verkligen!
  • Phantera

I'm back!
    Har hållt på och formaterat om min dator! Tänkte gjort det igår, men det tog tid att föra över allt som jag ville ha kvar från C till D.
    Så jag fick göra själva formateringen idag...och nu börjar jag komma någon vart! MSN installerat och e-mailen osv.

Lite OT. Men man känner sig så himla handikappad utan dator och framförallt internet!
    Datorn höll på att lägga av för mig också! Blev skitnervös. Men den var nog bara för varm efter att ha stått på hela natten och defraggat och diskrensat lite.
    Hehe

• Phantera

V hjärtar J skrev 2008-11-09 22:28:06 följande:

gillar när det är snabbt och enkelt , inte typ tresteg osv.
    Jag använder "L'Oréals Demaq-Expert. 2 in 1 milk & toner make-up remover".
    Väldigt smidig. Klicka ut en klick och smörj in i ansiktet. (För aniskte, ögon och läppar). När du masserat in det en stund känner du att det blivit som lite "rinnigt" (det har blivit till ett ansiktsvatten) och då tar du bara en bomullsrondell el dyl i vardera hand och torkar bort det.
    Klart!
    Jag gillar den verkligen! "En komplett rengöringsrutin i ett enda steg".
    Denna fann jag på COOP Extra här i Fagersta. NU verkar de dock slutat sälja den sedan de byggt om lite.
  • Phantera

Vilken cakeliner rekomenderar ni? Sökt på nätet men hittar bara på utländska sidor...och inget märke man känner igen.

Nehepp. Mot jobbet!
    Natti på er!

• Phantera
    Linny skrev 2008-11-11 11:25:17 följande:
    Fick lite nya skuggor igår. Testar en som (jag tror) heter dark blue-green i yttre vrån och globlinjen och muffin på resten. Över allt detta så duttade jag på nåt som hette typ reflects.. Genomskinligt men med extremt glittriga glitterdamm som var lite turkosa.. Tog några närbilder men vet inte hur de blev. Får se om jag lägger upp... Hade superbråttom imorse så det blev verkligen hafsigt och inte så noga med eyeliner osv som annars.
    Det var sånna glittriga "flingor" jag skrev om förut. Inte "vanligt glittrig ögonskugga" utan flingorna är glittriga och i olika färger.
    Jag har svart, vit och neonrosa. Alla från MAC (om det nu är äkta??).
    Fick dem inte att fästa alls...fast jag provade inte så mkt. Hade inte tid.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!