Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Någon som vet något om Kiehl?s Over-night biological peel?
    Ska vara som en mask man applicerar på kvällen och sover med, sedan tvättar man bort den på morgonen.

Men hur funkar det om man t ex ligger på sidan/magen? Då ligger man ju med ansiktet på kudden?
    Skulle vilja köpa, men jag vet inte om jag vågar då jag sover mestadels på mage...

• Phantera
    Pokergirl skrev 2008-11-04 07:41:28 följande:
    Enligt deras hemsida skickades bagarna ut förra veckan med shenker så dom borde vara på G!
    Vet man på något sätt om man kommer få en bag?
    Jag anmälde mig för ett tag sen och fick ett svarsmail om min anmälan har jag för mig...
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-04 20:14:33 följande:
    Ska absolut testa. Har så mysko ögonlock och så kort mellan globlinje och ögonbryn att det inte blivit bra innan. Men ska prova Jag ber om förslag och tips så ni behöver inte vara oroliga att jag tar illa upp!!
    Jag håller med trolltyg. Du sminkar alltid jättesnyggt. Kanske testa med lite skugga högre upp över globlinjen. (Som trolltyg skrev). Men om du redan testat det och inte tyckte det var så bra så kansle det är så. Skulle vara "kul" att se själv, vi kanske inte håller med. Höhö...
    Alla har vi ju olika ögonform och ibland passar vissa saker inte.
    Dagens sminkning var lite mörkare än du brukar göra. Du är ganska ljus och passar så bra i ljusa färger, men det var snyggt med mörkt också. Lite förändring ibland.
    Jag skulle vilja se dig i något lila/vinrött kombinerat med....guld/svart?
  • Phantera
    evenflow skrev 2008-11-04 20:50:51 följande:
    Tack för de fina kommentarerna på bilderna! >LMK: angående kajalpennan så är det MUS, 'smoke'. Alla ögonskuggor jag använder är från Make Up Store, (om jag inte skriver annat!)I bilderna jag lagt in idag är det lite glitter med. Blev sådär, dags att köpa ny...
    Snyggt! Jag älskar turkost!!
    Jag skulle gärna vilja se lite mer av den mörkare skuggan och mindre av den ljusare. Alltså att du "flyttar in" den lite...
    Eller? Kanske lite högre upp mot globlinjen också? Fast det kanske inte "är du"?
    Jag vill också kunna göra så där snyggt! Du har snygga eyeliner-linjer också!! *avis*
  • Phantera

Dagens sminkning ligger uppe:
    phantera.blogg.se
    Lite längre ner...ja, ni ser ju var bilderna kommer!
    Nattinatti för mig nu!

• Phantera

Just ja! Hur vet man om man ska få en Beatybag? Jag är som sagt anmäld...men kommer jag att få en? Står det någonstans? Ska man få ett mail-utskick om det? ELler får man bara vänta och vänta och se?

• Phantera

Linny > Det var ju jättesnyggt!! Man ser verkligen hur stora vackra ögon du har när det blir så mörkt och inramat. Jättefint!

• Phantera
    LMK skrev 2008-11-05 15:17:31 följande:
    Recension av DiorShow mascara! Har nu använt Diorshow i lite mer än 2 veckor & känner att jag vågar ge ett utlåtande. + Ger långa fransar+ Separerar väl+ Lätt att tvätta bort+ Bra borste (fast den är gigantisk!)+ Jag blir inte svart under ögonen efter ett par timmar.+ Mycket innehåll- 12 ml.- Parfymerad- doftar ros!- Torkar för fort- Blir lätt små klumpar- Formulan kräver en hel del jobb vid applicering- Smular lite på mig under dagen- Priset! 250:- (216:- på Jorgubben)Som ni ser är det oavgjort! Detta är ju självklart vad JAG tycker & vi alla vet vid detta lag att mascara är väldigt individuellt. Men om någon skulle fråga mig rakt av om jag rekommenderar Diorshow så skulle svaret bli att den är inte värd sitt dyra pris!
    INtressant! Om den är svår applicerad så är den inget för mig. Tack för din recension!
  • Phantera
    paola skrev 2008-11-05 20:22:14 följande:
    en fråga....använder ni concealern (stavning) innan el efter foundation??jag har alltid trott att det var efter..trodde liksom de var det som var hela poängen...men har idag hört att de inte alls e så...tänkte om folk gör olika el om jag gjort fel alltid
    Jag använder concealer både före och efter.
    Använder i.d.'s mineral smink. Så först lite concealer av samma nyans som foundation, eller någon annan lite mer orange till partiet under ögonen.
    Sen foundation och tjoffs som ska på. Sen har jag lärt mig att man kan ta lite Bisque, eller Summer Bisque där man behöver lite extra "concealling".
  • Phantera

LMK > VIlken härlig hårfärg!!!
    Jag gillade den vinröda. Men mest den lila tror jag. Jättefint!!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!