Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

trolltyg skrev 2008-10-22 22:19:36 följande:
    Jag tror jag äntligen fått till det med våran systemdigitalkamera idag så nu kanske även jag kan börja phota mina makeuper. Hmm men då måste jag nog utöka mig till plusmedlem igen för jag är inte redo för en blogg ännu. Har liksom inte tiden med två småungar och snart börjar jag att jobba plus att jag ska studera på halvfart ett litet tag framöver. Jag har tre förfrågningar för festsminkningar på lördag. Får se om jag kanske får lov att phota dem
    Åh...fullt upp låter det som!
    Hur gamla är dina små?
    Har själv två små och det är först nu som det känns att jag har tid att sminka mig..."på riktigt" i alla fall. Hehe...jag har ju inget jobb som "kräver" smink. (Jobbar på en industri, på "golvet") Fast jag hoppas det blir ändring på det snart. Har sökt nya jobb.
    Mina är förresten nyss fyllda 4 och den yngsta blir 3 i januari...
    Så min sminkning de senaste åren har mest varit lite concealer under ögonen och på ev. "blemmor". Lite kajal och mascara.
    Lite ögonskugga och puderfoundation till fest...
    Men nu är det ändring!

Jag har inte vågat lägga upp några sminkbilder, jag är så kass på att sminka mig än. Har dock en blogg, igen sminkblogg dock. Men det kan man ordna till i efterhand om man vill...hehe...
  • Phantera

BUhuuuuuuuuuuu!
    Jag har saknat tråden och er!
    Varit utestängd från familjeliv. Det är de som gjort någon tabbe(?)

Min karl gillar att provocera och blev avstängd efter några varningar...men JAG blev också avstängd. Eller antar att de blockerade vårt IP....buhuuu!

Mycket att läsa ikapp nu!!
    Många sminkningar att se!!

O hur går det för bebismagarna?
    Det börjar ju närma sig!

Nehepp...hinner desvärre inte läsa ikapp nu heller. Måste sova lite. Ska jobba inatt!

Längtar tills det blir helg och jag får piffa till mig lite!
    Ska nog prova sotade ögon eller något. Kollade på KNotts sida och blev inspirerad. Ser ju inte så svårt ut egentligen, men tja...som sagt...det dära konstnärliga är jag inte så bra på.
    Kan inte ens dra ett rakt streck med en penna/pensel...

Aja..öva öva öva!

Ses!!

• Phantera

Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:

vilken färg på ögonskugga framhäver blå ögon bäst? ( blå ögon som går åt gråa) vet ju att lila framhäver gröna...
    Framhäver lila gröna ögon?
    Hm...jag tycker nog att brunt framhäver gröna ögon bäst.
    Jag gjorde en lila sminkning och det passade inte alls till mina ögon tyckte jag!
  • Phantera

trolltyg > Din sminkning med färgerna PL Fairy wings och PL seduction gillade jag jättemycket. De klädde dig!

Himla valv > Gå bakåt några sidor. Hallonmoped skrev något om ID vs Youngblood och rek. Youngblood.
    Själv använder jag ID. Men har ej testat Yb...

• Phantera

www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/sofiemode/article3373152.ab

Vårens sminktrender.

Åh...jag är så sminksugen...men det känns onödigt att sminka sig nu när man snart ska gå och lägga sig!

Funderar på om jag ska lägga upp två bilder på mina sminkningar...men jag är så feg. Hehe...är ju inte så bra, men visst, jag kan ju få lite konstruktiv kritik... Gah!

• Phantera

Linny > Hm...jao.
    Asså. Jag är ju själv medveten om vissa grejjer som kanske inte blir så bra. Så jag skulle isf inte lägga upp dem för att visa att jag var duktig...utan mer få lite feedback.
    Men jag har ju så dåligt självförtroende så det känns lite jobbigt...hm...
    Kanske kan lägga upp några små...hm...

Men inte nu. Ska sova.

Natti!

• Phantera
    Linny skrev 2008-10-30 22:20:23 följande:
    Vet inte om så många lägger upp för att visa att de är duktiga. Jag lägger bara upp för att få tips på hur jag ska förbättra mig. Annars är det ingen större mening för mig i alla fall. Jag vill hela tiden bli bättre. Fastnar ibland på  nåt och ibland får jag bara inte till det. Toppen då när någon ser det och kommer med tips typ "lägg skuggan lite högre, dra ut eyelinern mer, mindre/mer eyeliner där osv osv) Mitt självförtroende angående just utseende är ju inget vidare heller. Har bagage som gör att jag verkligen har haft svårt att acceptera mig själv som jag är och har långsamt fått bättre självförtroende. När det inte kommer till utseende så har jag dock bättre självförtroende. Har fått det genom mitt yrke tror jag
    Åh...jag menade inte att ni la upp bilder för att visa att att ni var duktiga. Men ni ÄR jätteduktiga och det ser så enkelt ut när ni gör det. *avis*

Vad ska man göra idag då? Lilltjejen är sjuk. Kom plötsligt igårkväll. Vi som köpt häxkläder för att ringa på hemma hos gammelmormor, farmor och farfar och säga "Bus eller godis". Som storasyster (4 år) längtat efter det!!

Hm...hoppas hon piggar på sig lite till i EM...kanske går ändå. Får se...vill ju inte att hon ska bli sämre. Hm...aja.

Nu ska vi gå och vila efter en jobbig natt!

Happy Halloween!
  • Phantera

Linny > Jo! LÄgg gärna in den. Jag har också en sminkning i rosa och lila. (Fast jag trodde det lila skulle vara mer vinröd! Hette Burgundi...från MAC).

• Phantera

Trollsanna > Läcker halloween sminkning!! Jätte!
    Lillsyrran hade fått en snygg make också!

Albin > Ja, du ser ut att passa i sotat!

Jag sotade igår för första gången också...men jag vet inte hur resultatet blev.
    Jag tycker alla mina sminkningar ser så..."klyddiga" ut. Typ kladdiga...inga rena "linjer" eller hur man ska säga.

Ska spana lite på mina bilder. Har börjat ta det efter att ha sett era snygga sminkningar, för att "träna och utvärdera mig själv".

Hur ska man sminka sig idag tro?
    Ska på barnkalas! En kompis dotter fyller 4, precis som min äldsta. Så båda mina små är bjudna dit. Jag också förstås!
    Hms...
    Har ju inte testat alla mina ögonskuggor än...
    Väntar fortfarande på ett paket från thebodyneeds med några skuggor och ett eller om det var två lipbalm.
    Förra gången gick det fort, denna gången verkar det ta tid!
    Har i alla fall fått tillbaka tullavgiften från strawberrynet.com. De har bett om ursäkt för "all the inconvenience we may have caused you" 2 gånger...haha. Så farligt tyckte jag inte det var.
    Visst, tråkigt att betala tull, men det var något jag hade räknat med att stå för själv om man hade åkt på den oturen.

Nehepp...snart frulle...

• Phantera
    Linny skrev 2008-11-01 08:15:11 följande:
    När du har lagt eyelinern så ta en tops och dra försiktigt utmed ytterkanten av eyelinern. Då blir linjen lite mindre skarp och också mycket jämnare. Så gör jag jämt
    Linny > DUm fråga kanske...men då lägger du eyelinern först eller? Annars suddar man ju bort skuggan? Eller har du något trix att dela med dig av?
    Jag brukar ju få mascara på ögonlocket..och får att få bort det har jag alltid tagit en tops...men då följer ju med bort!
    Fast idag lyckades jag utan mascara klet på locket!! Försökte verkligen anstränga mig att knipa ihop ögonen. Och så började jag med mascara på de nedre fransarna.

Usch. FÖr trött för att orka lägga upp några bilder idag. Hade tänkt göra det annars.

Trolltyg > Coolt! JAg valde en lite vinrödskugga också! Tillsammans med lite guldaktig skugga. Kommer inte ihåg vad de heter dock...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!