Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Kan man använda "alla" penslar blöta?? (Kanske inte till foundation, puder etc).

I.d har ju t ex penslar som heter wet/dry. Men jag har en pensel som inte heter så och har funderat på om man kan fukta den för att få lite "mörkare" skugga då...?

• Phantera

Blev ju inte som jag hade tänkt, eller som det skulle...mjäff!

• Phantera
    Fluffguf skrev 2008-10-20 14:48:56 följande:
    Jag håller på att sminka mig nu, jag fyller år så vi ska ut och äta ikväll Det blir lite sot-aktigt i plommonlila, bild kommer nog på bloggen imorgon hoppas jag!
    GRATTIS!

Sminkningen låter fin, ser fram emot bild!
  • Phantera

Kan man köpa MUS-smink på nätet?

Vad har MAC för adress nu igen...glömde lägga till den i favoriter!

• Phantera
    Linny skrev 2008-10-20 20:09:12 följande:
    Där man kan köpa samples menar du? Det är ju inte någon macsida som så..www.thebodyneeds.com
    Precis! Tack!
  • Phantera
    Salsoul skrev 2008-10-22 13:02:46 följande:
    Testar igen:Tips på concealers som täcker bra och sitter som berget? Ringarna runt ögonen är inget skämt nu med en konstant sjuk dotter!
    Är du väldigt "blå" under ögonen ska du försöka hitta någon som är orange i färgen då det tar bort det blåa bäst.
    Har dock inga bra förslag på concealers...
  • Phantera

FIck mitt paket från strawberrynet idag. (Inte öppnat än). Fick dock betala tupp på 245 kr. Eller 63 kr var postensavgifter...

Har dock mailat ett foto på kvittot, så får vi se om jag får tillbaka de pengarna...

• Phantera
    LMK skrev 2008-10-22 14:57:04 följande:
    Phantera skrev 2008-10-22 14:11:04 följande:
    Åh nej vad trist! Men de brukar vara väldigt generösa på att ersätta, så jag tror inte det är några problem. Vad var det för kul du fick i paketet?
    Jo, jag fick ju tips här i tråden att det bara var att skicka in kvitto så jag tog mobilfoto och mailade. Så nu är det fixat! Kanon tycker jag. Egentligen är det väl inget de ska stå för...?? Det är ju upp till mig om jag vill beställa från dem eller ej...eller?

Det blev:
    Bare Escentuals - Wet/Dry Shadow Brush
    Bare Escentuals - Get Started Eyes 7 Piece Everyday Eye Collection: 3x Eye Shadow + Liner Shadow + 3x Brush
    Bare Escentuals - i.d. BareVitamins Eye Rev-er Upper och så fick jag en present - som jag fått välja färg på själv -
    FREE GIFT - Stila Mineral Matte Eye Shadow Pan - Chinchina

Det är ni i tråden som lärt mig att man ska ha primers! Så nu har jag både ögonprimer och för ansiktet, dock ingen för läpparna...

Är det bara jag som tycker att alla mineral-skuggor blir ljusare på locket än i burken? Jag vill ju ha den lite mörkare färgen.
    EN burgundifärg jag har är typ mörkröd/vinröd i burken men blir lila på plats...
    Och de mörkare bruna blir typ mellanbruna...typ.
    Fast då lägger jag dem torra...kanske ska testa att blöta ner lite?
  • Phantera
    Pindus skrev 2008-10-22 21:08:08 följande:
    funkar det att fota o maila bilden? jag har ingen scanner så när jag åkt på tull har jag inte orkat..men om det funkar att fota så kan man ju göra det :)
    Jajjemen, funka för mig i alla fall. Dröjer dock 1-2 veckor innan pengarna hamnar på mitt konto, men det lär de väl göra.
    Jag har inte heller någon fax. Scanner har jag, men inte inkopplad...men mobilen eller kameran är ju lätt och plugga in tänkte jag. Så jag testade.
    Sen ringade jag in summan jag betalat.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!