Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Linny skrev 2008-11-01 22:29:20 följande:
    Nej alltså.. Jag lägger ju skuggorna först och sedan eyelinern. Jag menar inte att jag suddar ut den hårt, utan att jag försiktigt drar med topsen utmed kanten på eyelinern så den jämnas till. Nu använder jag dock cake eyeliner så då funkar det. Kanske sitter din eyeliner mycket hårdare så den inte går att göra så med? Jag gnuggar alltså inte utan stryker den försiktigt utmed bara..
    Aha...jag använde en flytande förut. Men blir det lite för mkt eller tjockt så försöker jag fixa till det med en tops, men då följer ju "det andra" också med på topsen. Har dock inte använt den linern på länge.
    Försöker lära mig använda pensel och eyeliner i lösform, men det är svårt att få det skarpt tycker jag...hm...
  • Phantera
    Shoppingtokig skrev 2008-11-02 00:42:31 följande:
    Lite ot men jag har lagt in en bild på mig och "lilla" magen i mitt galleri om någon vill kika
    Sicken fin liten mage! Blir lite avis.
    Har ju redan två små, men att vara gravid är så speciellt. Man känner sig så speciell. I alla fall jag gjorde det.
    Och förlossningarna är ju så spännande!
  • Phantera

Okej, då kör vi. Jag blottar mina sminkningar!

phantera.blogg.se

Kritik mottages gärna!!

Jag vet inte hur jag lyckas få det att se så kladdigt, eller klyddigt (som jag föredrar att säga), ut...?

• Phantera
    Shoppingtokig skrev 2008-11-02 18:14:43 följande:
    Åh, så snyggt dina ögonfransar böjer sig *avis* Jag har ganska långa ögonfransar och de går att böja ok (även om två strån ALLTID ska gå åt ett annat håll), men så fort mascaran kommer på så blir det inte bra. Jag har försökt att ta mindre mascara men det blev inte mkt bättre...
    De böjer sig själva, eller tja. De är sådana. Jag äger inte ens en ögonfranstång.
    Men ibland är de ostyriga!
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-02 18:14:55 följande:
    Men hörru! Så som du har fjantat dig så trodde man ju att du skulle kladdat runt som en clown Ser ju jättefint ut! Du har lyckats mycket bättre än de flesta som börjar leka med mer skuggor, att sudda ut dem. Inga skarpa linjer och övergångar. Bra Träna nu på att, när du suddat, fylla på med mer färg innanför, så att det blir mörkare som ett liggande v. Fortfarande utan hårda linjer.. Testa även med lite mer eyeliner
    Tycker du det är OK?
    Sotningen blev ju ingen riktig sotning. Men jag ska försöka när jag har mer tid.

Och ja, eyelinern. Den är svår när den är i "pulverform".
    Är inte van med sånt. i.d. som jag har mest av, är ju ALLT i pulverform...typ. Kanske inte läppstiften, men jag har förstått att man kan använda dem till läpparna också...på något mysko vis...hehe...
  • Phantera
    Pokergirl skrev 2008-11-02 20:30:02 följande:
    Phantera: testa att blöta en pensel och använda locket på ögonskuggan till att blöta skuggan. Då funkar id perfekt som liner.
    Jo...jag har gjort det. Men det är ändå svårare...men det handlar väl om vana. Sen har jag nog varit lite försiktigt och snålat så eyelinern har blivit för tunn.
  • Phantera

Linny > Ja, löst puder.
    Cake...är det som en fast form? Typ samma form som "man" köpte ögonskuggor i förut?
    Har läst när ni diskuterat om cake-liner...men jag är ändå lite osäker.

• Phantera

Linny > Och de är bra har jag förstått?

• Phantera
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Ser ju jättesnyggt ut! Du är duktig. Bra bilder också. Fler önskas. Gärna öppet och stängt öga på varje...hehe.
  • Phantera
    Imperialiss skrev 2008-11-03 20:34:06 följande:
    wohooo, har precis hämtat ut mitt paket från everydayminerals. Spännande! Dock hade det fastnat i tullen så det blev 200 kr extra, men det är ju sånt man får räkna med.Nu ska här experimenteras!!
    Trist med tull. Kolla med dem på EM. De kanske betalar tullavgiften. Strawberrynet.com gör det.

Har lagt ut dagens sminkning också.
    FIck hem lite nya samples från thebodyneedsart.com så jag var tvungen att testa...sa min karl!

phantera.blogg.se
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!