• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • FiaÅkotten

mkt uppdateringar...

Upptäckte idag när jag var hos MVC läkaren att jag ska flytta om 2 veckor... hur ska det gå? jag är ju inte klar direkt? Men jag blev iaf sjukskriven 50% nu i dessa 2v (hon ville helt men jag orkar inte börja vara hemma hela dagarna igen/redan så jag kommer jobba 9-13 mån- fre helt ok. och bättre pengar än helt sjukskriven. Så från 1 oktober så blir jag helt sjukskriven. vilket betyder att jag tar semester hela november istället för oktober och därmed slipper ta ut föräldradagar innan 1/12!!! Wunderbar!

Har även varit och skaffat nytt mobilabbonemang eftersom mitt comviq inte funkat så bra där uppe (funkar inte inne i huset men utanför och inte mellan vännäs och tväråbäck och inte på vägen till stan heller så vad är poängen med den då?) och till abbonemanget för en nätt summa extra fick jag en ny telefon och en naaajs digitalkamera!!!

har haft en del sammandragningar idag men inget fara. går över om jag bara stannar till och hämtar andan.

Hoppas att alla haft en bra dag och att ni får en trevlig helg! Nån som skall göra nåt extra kul??

• FiaÅkotten

sofia76 ta receptet när du hinner just nu är det nemas problemas på den fronten! lät iofs gott....

• Missboss

Fia: Visst vet du om att du får vara sjukskriven samtidigt som du tar ut semester. Sen har jag funderat på det där du sa med svartsjukan och jag har insett att jag har fått mycket underliga tankar periodvis. Blir alldelens chockerad över mig själv.

srattmoster: Lycka till med städningen. Du får hemskt gärna fortsätta hemma hos mig

Fy sjutton vilket humör jag har haft idag. En fråga till er alla: - Har ni märkt utav på erat humör när ni egentligen skulle ha haft mens? Har känt mig så elak och haft kort stubin idag så jag satte mig ned ochb började räkna efter och jag insåg att egentligen skulle jag ha haft mens i dag *skumt*

Nä, nu ska jag gå och lägga mig på soffan och må illa. Har tryckt i mig massa pringelschips med dipp på creamfraiche och pressad vitlök.

• FiaÅkotten

missboss tja man är ju inte som vanligt iaf det är ju bara att konstatera. är också på ett helvetes humör ikväll på dagen var jag på toppen humör men det tvärvände av ingen anledning, har iofs inte räknat efter på när jag skulle haft mens men kanske att det har nåt samband...

• Missboss

Fia: Jag har varit på bra humör större delen av dagen och så fort jag kom hem så snodde det hela. Fixade inte att en ta en diskussion med sambon om jag sett Southpark eller inte. Ville bara spöa någon *morr*

• Lisabettan

Jag uppdaterar jag med... vart anmälde ni er till yogan? Nån som vet om det finns platser kvar i gruppen som börjar 9/11?

December:

11. MME (28 år (hjälp är jag redan så gammal) Centrala Vännäs, 2:a barnet)
    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alise (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
    18. fjunfjunet
    20. abby78 (27 år, Ersboda, 1:a barnet)
    31. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

Januari:

4. Ana1979 (26 år, teg, 1:a barnet)
    5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    14. Idapida(27 år, Haga)
    20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
    21. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    23. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)
    31. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

Februari:

3. Äntligen bebis (25 år, Marieberg, 1:a barnet)
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet), Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    12. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    20. valtrina (21 år, Tomtebo, 1:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• ana1979

Missboss: Nä, mitt humör har aldrig varit stabilare. Tror inte att jag varit arg sedan jag blev gravid. Det är skönt att slippa hormon topparna som man har i vanliga fall.

Däremot blir jag lätt små deppad för minsta lilla. Häromdan var båda mina mammabyxor i tvätten så jag fick gå omkring i ett par gamla rutiga pjamasbyxor hela kvällen. Har aldrig känt mig så ful. Var helt grinfärdig när sambon kom hem. Förklarade läget för honom.
    Då sa han: Jasså, är det därför du har de där fula byxorna på dig. Sedan tyckte han att jag skulle vara glad att magen växer.
    Då kände jag mig ändå hemskare och skärpte mig lite.

Så nu har jag varit och köpt världens fulaste mamma mjukisbyxor som jag stolt går omkring i...

• jummie

he he he vilka argbiggor vi hade här inne då Är sjäkv förskonad från humörsvägninger....*lycklig*

men alltså en sak som jag har funderat över...hur snabbt man glömmer hur det faktiskt var att vara gravid!! Det är ju trots allt inte allt för länge sedan som jag var det....

-skiiiiiiker i falsett-

JAG VILL INTE KISSA MER NU!! Är så urbota less på detta rännande till toan stup i kvarten...knappt så man törs ta en dricka om jag vet att man ska ut o man är osäker på om det finns möjligheter till att kissa...o för att inte tala om nätterna...

*grrrrrrrrrrrr*

• FiaÅkotten

gomorron!!

här är en som varit uppe med tuppen njäe lite att ta i men jag vaknar vid 4 vareviga natt nu... och kan inte somna om förrän vid 7 ungefär... tradigt. Men sambon låg och pratade i sömnen så lite kul var det iaf

Jag tror att mitt humör beror lite på att jag känner mig stressad för att hinna allt till flytten och att jag har så jäkla ont i bäckenet att jag själv inte kan bära och flytta runt en massa saker... tror jag.

hoppas ni alla har en lika fin morgon som jag, solen skiner och luften är klar! ska ut med vovvan nu

• icaS

Hallå Alla! Hur är läget idag?? Jag märke inte av humöret speciellt mycket eftersom jag alltid har ett hett temprament Men jag är otroligt känslig, kan grina för minsta lilla... hade två kunder som ringde in i veckan och var väldigt otrevliga, inte så att jag tog det personligt men jag kände att jag ville bara grina och lägga på luren.....

Jag är i källaren i dag och ränsar bort lite grejer.... går igenom alla barnkläder och sorterar efter storlek..... lite och göra eller??!! Hade sovmorgon så jag sov till 10:00 då hade min man gjort frukost åt mig Var på SPA i går och det var helt underbart... låg i ett varmt bad nästan hela tiden, fick tyvärr ingen massage för det fanns inga tider kvar men det var jätte bra ändå. Sen hade vi Pizzabuffe vilket var jätte gott och vid 21 tiden när många hade börjat få i sig tillräckligt då avvek jag och åkte hem till mitt soffhörn.

Hoppas att alla får en trevlig helg!!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?