• Anonym

Schalin-ring

Toppen/Botten?
    Vad tycker Ni om dessa ringar?

• Svar på tråden Schalin-ring
  • Mornie Alantie
    Svar på #20
    Jag har varken slät guldring eller prålig amerikansk historia. Schalins har många alternativ.

Alla har inte behov av att ha en unik ring på fingret utan tycker att det räcker med en ring som man tycker är fin.
  • Anonym
    inga76 skrev 2008-09-25 18:20:15 följande:
    TS, lägg ut en bild på din ring så kanske vi kan hitta vilken serie det är
    SMART! Men jag lämnade in den idag för korrigering av storleken, typiskt!
    Den är i 18k guld, ca 4mm bred och mönstrad runt ungefär såhär; >>>>>>>>
    Haha lite svårt utan bild, men hoppas ni fattar!
  • Kickan 84

Förhållandevis dyra för massproducerade och gjutna ringar tycker jag.

Särskilt när man ska ha en ring med t ex diamanter lönar det sig oftast att gå till en smed, inte nog med att du får hantverk för pengarna, kvaliteten på diamanterna är dessutom oftast bättre då de flesta seriösa smeder inte använder sig av den låga kvalitet som schalins har i de flesta av sina ringar.

• Clobberella

Mornie Alantie skrev 2008-09-25 18:30:16 följande:

Svar på #20Jag har varken slät guldring eller prålig amerikansk historia. Schalins har många alternativ.Alla har inte behov av att ha en unik ring på fingret utan tycker att det räcker med en ring som man tycker är fin.
    Jag har bara tittat som hastigast på Schalins och bara sett det jag tycker är "standardringar". Anledningen till att det finns standardringar är ju att många vill ha dem.

Frågan i TS var vad JAG tycker om dem och jag tycker att de är tråkiga och känns massproducerade. JAG har ett behov att ha en ring som känns personlig och unik. Det betyder inte (som vissa här verkar tro) att ALLT i mitt liv måste vara unikt.
  • Anonym (Lija)

Min man och jag har Schalins-ringar och är supernöjda Billigt och bra. För oss är äktenskapet viktigare än symboler som bärs på fingrarna.

• Kickan 84

Anonym (Lija) skrev 2008-09-25 19:04:19 följande:

Min man och jag har Schalins-ringar och är supernöjda Billigt och bra. För oss är äktenskapet viktigare än symboler som bärs på fingrarna.
    Vi som har valt andra ringar än massproducerade bryr oss förstås inte alls om äktenskapet!
  • TheDyingBride
    Anonym skrev 2008-09-25 18:32:21 följande:
    SMART! Men jag lämnade in den idag för korrigering av storleken, typiskt!Den är i 18k guld, ca 4mm bred och mönstrad runt ungefär såhär; >>>>>>>>Haha lite svårt utan bild, men hoppas ni fattar!
    http://www.vigselbutiken.se/
    Här finns ganska många Schalinsringar, då du kanske kan hitta den där.

Om någon ville se tänkte jag, har inte följt tråden alls men såg att någon bad om bild.

Typ.
  • Anonym

Typiskt FL...

Clobberella skrev 2008-09-25 18:38:01 följande:
    Mornie Alantie skrev 2008-09-25 18:30:16 följande:
    Jag har bara tittat som hastigast på Schalins och bara sett det jag tycker är "standardringar". Anledningen till att det finns standardringar är ju att många vill ha dem.Frågan i TS var vad JAG tycker om dem och jag tycker att de är tråkiga och känns massproducerade. JAG har ett behov att ha en ring som känns personlig och unik. Det betyder inte (som vissa här verkar tro) att ALLT i mitt liv måste vara unikt.
  • Anonym
    TheDyingBride skrev 2008-09-25 19:07:18 följande:
    www.vigselbutiken.se/Här finns ganska många Schalinsringar, då du kanske kan hitta den där. Om någon ville se tänkte jag, har inte följt tråden alls men såg att någon bad om bild.Typ.
    Nope, där fanns den inte
    Men tack ändå!
Svar på tråden Schalin-ring