• Anonym

Schalin-ring

Toppen/Botten?
    Vad tycker Ni om dessa ringar?

• Svar på tråden Schalin-ring
  • Anonym
    Namnam skrev 2008-09-25 17:57:04 följande:
    Alltid Jag tycker schalins är skittråkigt, men det är jag det.Jag och min man valde att få våra handsmidda hos en guldsmed, men det är vi det
    Hur mycket kostade det ungefär? Om man får fråga
  • Em02

Namnam; Kan du lägga ut en bild i galleriet på din ring? Alltid kul att se!

• LEIASÖT

Jätte nöjd med mina,en slät ring med en våg i mitten och vigselringen är likadan fast med tre stenar i, tycker om att dom är ganska breda.

• Anonym

Vad mycket positiva svar som ploppade upp! Det känns som jag har blivit medlem i den hemliga Schalins-klubben

Ingen som vet vilken serie min ring kan tänkas ingå i förresten?

• Mornie Alantie

Jag har två Schalinsringar. Tycker de är jättefina. Finns många som jag inte gillar men det finns ju så många att välja på så det är lätt att hitta någon man gillar.

Spela roll om de är massproducerade. Jag och min man är lika lyckliga tillsammans oavsett om vi har en massproducerad ring för 2000 spänn eller en handsmidd egendesignad för 50 papp. Huvudsaken är väl att man är nöjd med ringen (och mannen )

• inga76

Vi har Ouvertyrringar från Schalins, typ Verdi, men matta och i vitguld. Tycker de är jättefina.

• Clobberella
    Namnam skrev 2008-09-25 17:50:43 följande:
    Trist och tråkigt med vanliga massproducerade ringar.
    Håller med. Och ja, jag syr faktiskt mina egna kläder.
  • inga76

TS, lägg ut en bild på din ring så kanske vi kan hitta vilken serie det är

• Mornie Alantie
    Clobberella skrev 2008-09-25 18:18:21 följande:
    Håller med. Och ja, jag syr faktiskt mina egna kläder.
    Köper du skor? Köper du bil eller bygger du den? Angående mina massproducerade ringar så har jag faktiskt aldrig stött på någon annan med likadana.
  • Clobberella

Mornie Alantie skrev 2008-09-25 18:20:30 följande:

Köper du skor? Köper du bil eller bygger du den? Angående mina massproducerade ringar så har jag faktiskt aldrig stött på någon annan med likadana.
    Jag har inget behov av att ha en unik bil, en bil ska vara funktionell. När det gäller skor så har jag inte planerat att ha samma par varje dag resten av livet, och bryr mig därför inte om att hitta det perfekta paret.

Förlovnings- och vigselringen har jag aldrig tänkt byta ut och därför vill jag inte ha något som ser ut som det alla andra har.
    Det blev titan i båda förresten, ingen spektakulär design, men personligt och precis lagom pråligt för mig/oss.

Skulle dö av tristess om jag var tvungen att titta på en slät guldring med diamanter eller i värsta fall en prålig amerikansk förlovningsring med en sten på minst en karat, och exakt likadan som alla andra amerikanska förlovningsringar. *ryser*

Tur att man inte bor i USA!
Svar på tråden Schalin-ring