• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Moi

MissWhiskey skrev 2008-12-07 19:37:44 följande:

Moi skrev 2008-12-07 19:32:32 följande:
    Kändes som att du menade det men det var skönt att du inte gjorde det
  • lyckligmamma

Analoga skrev 2008-12-07 19:20:34 följande:

Det är bra att vi ger vårt stöd självklart - men som MissWhiskey skrev :"när man skriver att man sitter och gråter på jobbet så kollegorna tittar på en då har det gått för långt. Man kan "sörja" och ge sitt stöd utan att det tar över ens liv när man ej står nära.
    ja, är man så känslig, så ska man inte följa det som händer. Alla är olika ..... Jag tittar tex inte på väldigt känsliga program på tv om svält o sånt, inte för att jag inte bryr mig, utan jag vill inte,
  • lyckligmamma

Moi skrev 2008-12-07 19:22:30 följande:

Nu räcket det va!Inboxa varandra istället!
    alla får diskutera vad de vill här ok. Startar man en tråd, så blir det diskussioner
  • Moi

lyckligmamma skrev 2008-12-07 19:47:07 följande:

alla får diskutera vad de vill här ok. Startar man en tråd, så blir det diskussioner
    Snälla, läsa ovan. Vi har rett upp det där.
  • lyckligmamma

Moi skrev 2008-12-07 19:47:41 följande:

Snälla, läsa ovan. Vi har rett upp det där.
    ja ok, det lät så konstigt bara
  • JohannaMatt

Denna tråd har varit så fin, gett sånt stöd och varit fri från negativa vibbar. Jag undrar vad som hänt i den ikväll? Det känns som det är jättetråkig stämning nu och det är inte riktigt rätt. Inte riktigt det den är till för.

Emma, va fin du va på programmet. Tänker på er, kram

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Moi

lyckligmamma skrev 2008-12-07 19:48:29 följande:

Moi skrev 2008-12-07 19:47:41 följande:
    ja ok, det lät så konstigt bara
    Ja jag kunde ha skrivit det lite mindre "hårt"
    Var inte menat så. Alls.
  • lyckligmamma

JohannaMatt skrev 2008-12-07 19:49:03 följande:

Denna tråd har varit så fin, gett sånt stöd och varit fri från negativa vibbar. Jag undrar vad som hänt i den ikväll? Det känns som det är jättetråkig stämning nu och det är inte riktigt rätt. Inte riktigt det den är till för. Emma, va fin du va på programmet. Tänker på er, kram
    Jag fattar inte heller. tror att nån skrev nåt, och en ifrågasatte det, och som vanligt förstorades det....
  • lyckligmamma

Moi skrev 2008-12-07 19:49:55 följande:

lyckligmamma skrev 2008-12-07 19:48:29 följande:
    Ja jag kunde ha skrivit det lite mindre "hårt"Var inte menat så. Alls.
    som sagt, det här är en känslig tråd... många vet nog inte hur man ska skriva. Jag tror att ts som startas såna trådar, inte bara ts, är medvetna om saker. hade de inte kunnat tåla vad människor diskuterar så hade de inte startat såna här trådar.
  • älg

Tycker det är emma som vi ska stötta inte diskutera inbördes.

Svar på tråden Mina två änglar