• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • lyckligmamma

om man slutar klanka ner på de som skriver annorlunda, och läser annat man gillar så, blir det inget tjafs Smart jag är va ?

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-12-06 12:16:02 följande:
    Hej allihopa! Nu är jag här igen efter långa långa dagar! Jag ska läsa ifatt alldeles straxt, men jag ville visa att jag e tillbaka först. Jag kan tyvärr inte skriva så mycket om vad jag tyckte och tänkte om gårdagen med risk för att jag uttalar mig fel. Men jag tror ni förstår det mesta iaf. Allt går ju att både höra och läsa i tidningen. Jag såg nu när gick in på tråden vilket otroligt stöd jag har!!! Ni ska veta att jag tänker på er när det blir jobbigt i rätten, jag sitter där o fantiserar om att ni står bakom min rygg och håller upp mig. En dag ska jag själv berätta om mina känslor och tankar vad gäller dessa dagar.
    Åh emma, det förstår vi så väl, det känns bara skönt att du visar dig här när du orkar och vill, så vårt stöd når dig när du som bäst behöver det!
  • Humbla
    emmy840508 skrev 2008-12-06 12:24:44 följande:
    Förresten, något konstigt hände i torsdags, första rättegångsdagen. Pärlplattan som jag har som en symbol från er här på familjliv kom på onsdag eftermiddagen med posten. Jag satte ett snöre i den och hängde den runt spindelmannens hals. Jag lade spindelmannen på bordet och lät den ligga där till morgonen därpå innan vi skulle åka. Vi var lite sena med tanke på snöovädret som kom under natten, så vi skyndade oss allt vi kunde. Jag klädde på mig ytterkläderna och tog spindelmannen i handen och gick ut genom dörren. Jag tittade snabbt ner och såg att pärlplattan var borta!!!! Jag fick panik, jag ville ju så gäran ha med den! Jag letade, jag lyfta på mattor, jag lyste med ficklampa under soffan, jag gjorde ALLT! men jag hittade den inte. Min sambo sa att vi var tvugna att åka om vi skulle hinna. Jag gav motvilligt upp och vi fick gå utan den. Morgonen därpå (läs fredag) stod jag på toa när min sambo kom till mig med något bakom ryggen "vill du ha ett hjärta av mig" frågade han leede. Jag hoppade upp o ner och han berättade att han hittat det i köket!!!! Jag hadde inte vart i köket!!!! Men den hängde runt spindelmannens hals igår och kommer fortsätta göra det. Det var nog Max o Saga som busde :0)
    Jag log stort när jag läste detta, jag tror att max och saga ville busa lite med dig, och visa att dom är med dig, vad kan mer visa det än att flytta på ett föremål som deras namn står på :) Kramar i mängder!
  • Moi

älg skrev 2008-12-07 20:15:37 följande:

Tycker det är emma som vi ska stötta inte diskutera inbördes.
    Vad konstigt ditt inlägg ser ut. Ser ut som jag skrivit det som stod i citatet.

Nåväl! Nu vill jag lämna detta och sända varma tankar till Emma och hennes familj.
  • JohannaMatt

Jag hoppas att detta var en engångsföreteelse...för detta har varit en tråd där människor har skrivit rakt från hjärtat, man har frågat om Emma tar illa upp, och hon har svarat att om det är nåt hon inte kan svara på eller så, svarar hon helt enkelt inte. Jag tycker det är synd om människorna här inne som är så engagerade och vill stötta inte ska våga göra det p g a att folk ifrågasätter hur de reagerar eller vad de skriver. Jag tycker att det liknar påhopp när man citerar ett inlägg rakt av och sedan säger att personen inte ska bry sig så mycket...att man gråter när man läser om detta tragiska, det tycker inte jag är konstigt eller att man överdriver..vore mer konstigt om man inte grät. Vare sig man är på jobbet eller  hemma...Hörde även vad Emma sa på kalla fakta. Efter det tycker jag man borde inse vad denna tråd har betytt för henne, och försöka hålla den fina stämning det har varit!

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • JohannaMatt
    Måne och Sol skrev 2008-12-07 20:56:15 följande:
    Sänds Kalla Fakta i repris?
    Du kan gå in o se det på anytime på en gångGlad
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • lyckligmamma

när var de??? det på kallafakta

• Måne och Sol

JohannaMatt skrev 2008-12-07 20:58:36 följande:

Du kan gå in o se det på anytime på en gång
    Skulle gärna, men högtalarna till datorn funkar inte. Tack för tipset i alla fall.
  • lyckligmamma

Måne och Sol skrev 2008-12-07 21:04:08 följande:

Skulle gärna, men högtalarna till datorn funkar inte. Tack för tipset i alla fall.
    [/citat]
    [citat]
    Du kan gå in o se det på anytime på en gång
    kan du länka sidan???
Svar på tråden Mina två änglar