• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Terez

Hej
    Jag har fäljt trådet ett bra tag, läst och tänkt mycket på dig och din familj!
    Imponeras gång efter gång hur stor du är som människa.

Tänker på er lite extra mycket nu under rättegången! Håller tummarna och ber för er!

Många kramar tessan!

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Baba Screetch
    Svar på #3647
    bedasplace skrev 2008-12-06 19:56:29 följande:
    Det här är du Emma för mej,den Emma jag lärt känna här:En kvinna på jorden finns för oss här-ofattbar sorg på sina axlar hon bär.Men kvinnan är stark, hon är modig och klok-hennes styrka borde bli till alla en bok.Ty hon ger av sig själv som den mänska hon är-vi lyssnar och tar till oss allt hon oss lär.Emma heter kvinnan och hon är en förebild-så god, så snäll, så kärleksfullt mild.Hon är solen för många, det är en gåva hon har-hon är den som sist på jorden ska bli kvar.För hon är Livet, hon är ljuset, hon är den hon är-så stark, så god, trots den börda hon bär.
    Jättefint du skrivit tycker jag

Jag har alltid haft lätt för att skriva dikter och låtar, men i detta fallet har det tvärnitat, tror det är för att det berört så mycket i mitt hjärta...

Men jag har inte gett upp, det lossnar snart, har lite som jag spånat på, så jag hoppas jag är på G snart igen
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Lil sis

Har som många andra här följt tråden ett tag men inte vetat vad jag skulle skriva till dig och vet fortfarande inte...önskar jag hade makten att trolla bort allt ont som hänt dig och din familj...Jag beundrar dig för din styrka och ditt mod! Skickar dig massor av styrkekramar!

• AngelicaF
    bedasplace skrev 2008-12-06 19:56:29 följande:
    Det här är du Emma för mej,den Emma jag lärt känna här:En kvinna på jorden finns för oss här-ofattbar sorg på sina axlar hon bär.Men kvinnan är stark, hon är modig och klok-hennes styrka borde bli till alla en bok.Ty hon ger av sig själv som den mänska hon är-vi lyssnar och tar till oss allt hon oss lär.Emma heter kvinnan och hon är en förebild-så god, så snäll, så kärleksfullt mild.Hon är solen för många, det är en gåva hon har-hon är den som sist på jorden ska bli kvar.För hon är Livet, hon är ljuset, hon är den hon är-så stark, så god, trots den börda hon bär.
    Gud vilken fin dikt.. :) Passar så bra på den starkaste underbaraste kvinnan i världen .
  • Måne och Sol

Det är ju helt obeskrivligt det ni tvingas gå igenom. Helt obeskrivligt. Men du gör det så bra, du gör det för dina barn och jag beundrar ditt sätt att visa din styrka.

Hela din familj ger uttryck för sån otrolig värme och styrka mitt i allt detta eländiga, ni lyser som stjärnor lyser upp en vinternatt.
    Fortsätt stå rakryggad Emma. Ett helt land står bakom dig...

• faster

sitter här o kan ej koppla av mina tankar går till dej...undrar om du kan koppla av o sova.hoppas verkligen det.
    KRAM

• mimmimor

Som Måne och Sol skriver....

STÅ RAKRYGGAD EMMA....ETT HELT LAND STÅR BAKOM DIG...

Alla beundrar din styrka, din mod, din utstrålning och fram
    för allt din vilja...m.m

Jag läste aftonbladet om vad som hände i Västerås.....tänk på alla i detta land  ("9 miljoner människor")som står bakom dig, hitta styrkan i dig (kan förstå väldigt svårt) när de blir svårt.....VI finns hos dig gumman...//Mirva

• Triss i Damer

Mitt ljus brinner fortfarande för dig Emma och dina två barn, det kommer det göra ett bra tag till framöver. Jag går in här och läser varje dag och denna gång såg jag att du hade skrivit några inlägg. Det är skönt att höra ifrån dig :)
    All min styrka & kärlek till er.

• Triss i Damer
    Lingonflickan skrev 2008-12-06 21:02:10 följande:
    Vacker tanke mitt i all smärta.Oj vad otroligt fint skrivet. Det är omöjligt att inte fälla några tårar när man är här inne och läser. Klart att de väntade för att se så sin mamma fick hjälp och så vandrade dem iväg, hand i hand. Bror och syster
  • Tibertius

Hej Emma,

Måste berätta en sak för dig, i torsdags morse när jag gick upp för att göra mig i ordning (brukar smita upp före alla andra) stod jag i badrummet när jag helt plötsligt hörde viskningar och ett glatt fnitter..Lät precis som när mina små brukar gömma sig för mig och vill att jag ska leta efter dom..Gick då ut ur badrummet och sa "jaså ni är uppe nu era små bus" men blev väldigt förvånad då de båda två låg och sov djupt i sina sängar..Blev inte rädd då utan glad, tänkte direkt på Max och Saga och tänkte att det var så kul att de kom och hälsade på hemma hos oss! Känner inga andra små änglar (kände inte Max och Saga heller) men det känns verkligen som om jag känner dom, eftersom jag verkligen levt med allt detta sen det hände. Säger också alltid gonatt till dom i tankarna då jag nattar mina egna. Kanske har de känt hur mycket vi tänker på dom. De kanske ville leka lite med mina pojkars saker!
    Tankarna är många. Kanske var det inbillning från min sida kanske inte..

Min 4 åring (snart 5) har också ibland visat tecken på att vara lite "synsk" de säger ju att barn är så mycket mer mottagliga för sånt.

Två gånger har det hänt att vi har suttit hemma på eftermiddagen och ätit mellis, då säger han helt plötsligt "Mamma, nu kommer pappa!) Nej har jag svarat då det dröjer flera timmar till. Men båda gångerna HAR han verkligen dykt upp efter bara ca 5 minuter!

En annan lite sorglig sak var när vi en gång hade varit och hälsat på en farbror till han som han är mycket förtjust i, när vi sitter i bilen säger han sorgset "Det var kanske sista gången jag träffade Anders" Några dagar senare ringer min svärmor och talar om att Anders har fått en allvarlig sjukdom..Nu blev han frisk efter ett tag men ändå, brukar ofta tänka tillbaka på detta han sa i bilen den gången.

Det blev långt det här, kände bara att jag ville berätta att dina små kanske var hemma hos oss och hälsade på!

Våra ljus brinner fortfarande för er alla och vi försöker alla stödja er genom denna rättegång.

Styrkekramar till världens starkaste mamma!

Svar på tråden Mina två änglar