• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Bidosas
    lyckligmamma skrev 2008-12-07 21:21:37 följande:
    anytime.tv4.se/webtv/?progId=656657&treeId=90...men jag varnar dig om att lyssna på samtalet... grät jättemkt
    men de va ju programmet från isomras... de va väl ett program ikväll?
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • AishaYasmine

har inte sett denna tråden innan, men vill visa mitt medlidande och säga beklagar sorgen.
    fruktansvärt allt detta.

• lyckligmamma

Bidosas skrev 2008-12-07 21:26:12 följande:

men de va ju programmet från isomras... de va väl ett program ikväll?
    var de? med soslarmet?
  • Bidosas
    lyckligmamma skrev 2008-12-07 21:32:16 följande:
    Bidosas skrev 2008-12-07 21:26:12 följande: var de? med soslarmet?
    ja de står att de sändes i augusti... jag såg de då!
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Humbla

Emma, såg programmet ikväll och det första jag reagerade på var hur fint ni har gjort det vid graven! Det såg oerhört vackert ut liggande invid vattnet.
    Jag blev väldigt rörd när jag hörde dina ord om att du aldrig är ensam, du är så stark och klok, och jag önskar så att det fanns mera jag kunde göra för er!

Läste att du umgåtts med familjen efter rättegången, är så glad att ni finns till för varandra och är varandra så nära, att ni är en så varm familj!

Barnen lever inom dig, dina ögon lyser av kärlek varje gång jag sett dig i tv, sorg också, men kärleken strålar verkligen när du pratar om barnen.

Det kändes som en större mening än andra advent när jag tände två ljus idag även på köksbordet, max och sagas ljus brinner varje kväll, men nu brann två till för dem.
    Många kramar och tankar till dig och din familj ikväll!

• lyckligmamma

Bidosas skrev 2008-12-07 21:35:43 följande:

ja de står att de sändes i augusti... jag såg de då!
    hm då vet ja inte
  • astrid33

Tack för länken.Gråter

Vad hemskt när man hör någon av Max o Saga som gråter.Gråter

Säger också som du lyckligamamman:

den där jääävla tyskan.....................!

Hoppas på ett JÄTTE STORT STRAFF!

Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • Rastafairy

Tror mångas väldiga engagemang grundar sig i att vi alla älskar våra barn så som Emma älskar sina. Vi engagerar oss så djupt eftersom vi känner kärleken till våra egna. Att vi fått ta del av Emmas liv litegrann via datorn är ju jättefint!! Vi har fått höra det som många andra kankse gått och grubblat på annars. En sånhär händelse skulle kankse bara ligga och gnaga människor i många år framöver. Det kännde jag när jag fick höra den fruktansvärda nyheten. Man ville veta mera och nu har vi fått kontakt med denna otroligt starka varma människa Emma verkar vara via forumet familjeliv vilket är fantastiskt och ger oss värme och förmåga att ta tillvara på våra egna liv så mycket mera.

Tycker inte det finns någon överdrift i att känna känslor alla känner vad som känns rätt för dem och hag tror inte det kan finnas nog med medkännande här i värden!

Sen är det såklart upp till Emma om hon orkar läsa alls här iblnad så jag tycker de är bra om människor får skriva av sig vad de känner för en sånhär sak BERÖR verkligen. Det gör det. Och alla visa det på olika vis.

Mamma Emma ska ha en varm kram för att hon finns kvar på denna jord och sprider vidare max o sagas minne som är så ljust och levande. ler när jag hör dej berätta om de små busarna

• malinagirl

Analoga skrev 2008-12-07 18:43:55 följande:

Vill också passa på att inflika en sak som jag tänkt länge på; men känner att man vill vara försiktig med vad man skriver i denna tråd av hänsyn till Emma... Det jag reflekterat över är att det är så många som tagit till sig detta så oerhört nära! Ska förklara vad jag menar.... Det som hänt är djupt tragiskt, och om jag talar för mig själv så känner jag ett oerhört stort medlidande/ledsnad när jag läser om detta eller ser på TV. De gånger jag sett Emma berätta om det hemska i TV så rinner tårarna...kan verkligen (om än inte fullt ut, det kan ingen som inte varit med om det) känna med henne och hennes familj eftersom jag själv har en dotter i samma ålder, sånär som på några veckor, som hennes son, men i övrigt är det inget jag går och grubblar på. Jo, då och då tänker jag på det, kommer som en tanke då och då men det är inget jag går djupare in i. Många här inne verkar ha "gått lite för långt", nästan på ett fanatiskt sätt. ni lever er in som att ni känner henne på riktigt. Ni vet själva vad jag menar. Det jag ville säga är bara att ni måste försöka hålla lite distans till det hela. Skriva i denna tråden och ge Emma ert stöd - javisst - men låta det påverka ert privatliv så till den grad att ni knappt kan jobba - det är att gå för långt. För ert eget bästa.
    Bra! kunde inte skrivit det bättre själv...Håller med.
  • malinagirl

Jättefin sten med händer som bär upp den, har aldrig sett det innan jättefin.

Svar på tråden Mina två änglar