Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-10-16 21:57:31 följande:
    Ang Sakerna jag frågade om förut. Jag har ringt till lekterapin nu. De vill jättegärna ta emot leksaker. Jag frågade vad de var intresserade av o så. Sen berättade jag vem jag var, för hon kände nog inte igen min röst. Då hörde jag hur hon log genom telefonen och så sa hon att de hadde pratat om Saga häromdagen. De hadde berättat minnen för varandra. damen jag pratade med berättade om sitt senaste minne. Det var runt jul för de hadde inte tagit undan julganen än. Saga och jag kom in i lokalen och hon gjorde något som jag e så tacksam för hon SÅG Saga, hon stegade fram och hälsade på Saga, visade henne alla leksaker och pratade med henne. Hon fick snabbt prinsessans förtoende. och då började hon prata lite smått med mig. Jag drog mig undan lite och höll mig lite i bakgrunden för Saga verkade gilla detta. De satte sig framför granen opch tittade på alla saker. De hadde en liten "dam" sem hadde en dam i sig och en till o en till... jag vet inte vad de heter men saga tyckte det var fruktaksvärt kul att hon kunde köra med tanten nera på lekterapin och få henne att plocka damen i och ur sig själv hela tiden.
    En rysk docka, tror jag de heter...
  • JohannaMatt
    SandraS skrev 2008-10-16 23:07:10 följande:
    Det känns så svårt, jag skulle så gärna vilja göra något för Max och Saga men vet att det finns inget att göra.Jag skulle så gärna vilja göra något för dig, men jag vet inte vad!Jag är alltid lika förvånad men samtidigt glad över att man kan känna så här starkt för människor man aldrig träffat.
    Känner precis som du! Man vill GÖRA något. Men vad?

Godnatt alla! Sov gott...
  • JohannaMatt

Som så många andra har jag blivit otroligt påverkad av vad som hänt er...pågrund av dig ,Emma har jag oxå blivit en bättre mamma som varje dag talar om för barnen hur mycke jag älskar dem, o försöker få mer tid med dem och verkligen lyssna på dem.

jag kände att livet var för kort och allt för många människor har det kämpigt så jag bestämde mig för att försöka vara med o skapa ett tryggare samhälle för alla (speciellt våra barn) och ska på första provet till polishögskolan imorgon...

Jag hoppas du förstår hur många människor som påverkats av din styrka, Emma! Du är en underbar människa.

• JohannaMatt

Verkligen bra skrivet, Emma! Man undrar ju om "hon" ens erkänner för sig själv vad hon gjort? Tror inte hon kunde verka så oberörd isåfall.Hur fan kan man leva med sig själv med den vetskapen? Hur fan kan man skada två små oskyldiga barn.

Kanske kan ditt brev knäcka hennes fasad o få henne att fatta vad hon gjort. Och att hon är föraktad av en hel värld...ingen skulle lyfta ett finger för att skydda henne...

Och mormors ord till Max och bilderna...jag har inga ord. Bara tårar.

• JohannaMatt

Jättefina kort på minnessidorna. Vilka underbara barn...

Emma, jag vet att ni har fått lite tecken från barnen, dels Ida som hörde skratt och ordet docka vid graven och så det här med leksaken i magazinet..har det hänt nåt mer sådant?

• JohannaMatt

Emma...hoppas att den drömmen inte sitter kvar allt för länge...men att man drömmer betyder iaf att man bearbetar, och det är väl bra på sitt sätt. Igår efter att jag lagt barnen så var jag inne på barnens minnessidor. De är verkligen underbara. Men det känns så orättvist, när jag läste Idas och din mammas brev så....jag försöker ju tänka på att barnen skrattar o har det bra och känner ingen smärta, men..för er skull. För dig, din sambo, morföräldrarna och mostrarna...blöder mitt hjärta idag.

• JohannaMatt

Ja, godnatt på er. En liten kvällsvisa...

Där i drömmen du ler,visst en ängel du ser
    som i glänsande prakt vid din bädd står på vakt
    och dig vaggar så tyst,sen ditt öga han kysst
    och dig vaggar så tyst, sen ditt öga hon kysst.

(ur: nu i ro slumra in)

• JohannaMatt

Tack vare dig, Emma, så kommer barnen alltid vara levande...i våra hjärtan och för att de är en del av dig.

Godnatt alla, både där uppe och här nere.

• JohannaMatt

Hur mår du nu i dagarna, Emma? Ni är i mina tankar.

• JohannaMatt

Tänkte bara dela med mig av en sak som min farmor berättade idag. Hennes syster låg inne för en stor operation nu i dagarna och svävade mellan liv och död efteråt. Sjuksköterskorna hade berättat att en vit duva hade slagit sig ner i fönstret på kvällen och sovit där hela natten, på morgonen när systerns tillstånd blivit stabilt och hon vaknade så hade duvan flugit sin väg... personalen hade reagerat på detta såpass att de berättade för min farmor efteråt.

Min farmor tror att det var deras mamma som kom för att se om systern behövde följe, men det visade ju sig inte behövas just då...

Jag tror att änglarna finns, och den dagen det är dags för oss så kommer de och följer oss över till andra sidan. Känns tryggt att veta på nåt sätt.

Tänkte på er när jag hörde detta, Emma. Hoppas ni har en bra helg. Kram

Svar på tråden Mina två änglar