Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

Barnen vet alldeles säkert att mamma ska flyga imorgon och passar nog på o göra nåt bus för er då. :) Ni kan ju tända ljus för dem i London...vi tänder ljus här i Göteborg också, för Max och Saga..finaste barnen i himlen.

• JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-10-30 21:41:42 följande:
    Jag vet inte varfrö jag sitter här :0) jag e sååå trött igentligen. Vi går upp före 8 imorgon och åker till flyplatsen. Ska bli jätteskönt att komma iväg o se nåt nytt. En upplevelse att vara i London av alla städer på jorden. Idag var jag till graven och satte dit lite allhelgona saker. Jag kommer ju inte vara hemma då. Så jag firade de idag. Det var ett keramikhjärta med mossa, granris rosor torkade frukter o massa fint. Jag hittade även två gravljus som brinner i 100 timmar. Jag satte dit dem o hoppas de brinner när platen lyfter imorgon. (ibland slocknar de för att det blåser) det känns konstigt att vara borta på den dagen av alla dagar. Men, jag hadde vart hemma om något sagt till mig att denna dag kommer barnen vara närmare mig än någonsin. men de kan inte vara närmare mig än vad de JÄMT e.... det vill säga, de bor i mitt hjärta.
    Men, gå du o lägg dig då gumman! Vi tar inte illa upp. Snällt att du tog dig tid för oss ikväll trots att ni ska iväg o allt. Alltid lika skönt att veta att du finns med oss. Det betyder mycket för många människor. Ha en riktigt bra resa, nu.
  • JohannaMatt

Jättefin... Precis så man vill tänka på de små, som två vackra änglar, alltid tillsammans.

• JohannaMatt

Hej Emma, vad ville Max hälsa till Idas sambo i drömmen?

• JohannaMatt

Det är den verkligen. Den säger ju så mycket. Har aldrig tänkt på det innan. Skönt att höra att barnen är med dig, måste kännas skönt att möta dem i drömmarna...att de är med dig varje dag, varje minut.

• JohannaMatt

Tänkt på det flera gånger att du måste ha så bra minne. Jag menar allt du minns om barnen, sen långt tillbaka, hur det var när de började gå, enstaka händelser och detaljer. Själv minns jag knappt vad vi gjorde igår :) Det måste vara skönt att kunna minnas så tydligt och kunna plocka fram de finaste minnena.

Två ljus brinner för dina barn i mitt fönster och varje kväll när vi ska sova så säger vi "godnatt Max" blåser ut första ljuset. Och "godnatt Saga" när vi blåser ut det andra. Önskar man kunde besökt graven. Nån dag, kanske.

All styrka till dig och de dina idag, kram Johanna

• JohannaMatt

Bra att du går till psykolog, tror jag. Bättre ju mer man pratar och gärna om o om igen. Håller man sorg inom sig så sprängs man till slut.

Natti natti alla här inne och alla änglar.

• JohannaMatt

Alltid i våra tankar. Ljusen brinner för dina änglar.

Svar på tråden Mina två änglar