JohannaMatt skrev 2008-11-30 19:21:59 följande:
Skönt att ha dessa videos av barnen, som du kan ta fram och känna att de finns nära. Det känns så bra att alla minnen man får av dig här så får man en bild av barnen när de är så glada och sjunger o skrattar o är tillsammans. Precis den bilden man vill ha. Jag tänkte att en sak som du kanske tycker är skönt är att du var hemma så mycket med barnen, (inte att det var skönt att Saga var sjuk) men p ga det så var ni varann närmre ändå. Det var inte den här lämna-jobba - hämta stressen, utan att du verkligen tog dig tid för dina barn. Och hade mycket tid för dem i vardagen. Och kanske också värdesatte, fångade dagen, mer för att Saga hade den här sjukdomen..bara en fundering. Kram//Johanna
jaaa, du har så rätt. Jag e inte på något sätt tacksam äver att Saga var sjuk. Jag led med henne. Men hon verkade inte lida, inte det minsta. Hon sprudlade av glädje, skrattade busade och var positiv till det mesta.
Så, att jag fick chansen att vara hemma med de två hela deras liv gör mig gott idag. Vi tog vara på varje sekund. Självklart var jag som villken mama som helst i behov av barnvakt lite då o då. Men, då koncenterade jag mig på att göra nyttiga saker el att vila massor, så att jag orkade med att ge ALLT när jag sedan skulle hämta barnen.
Idag tror jag att det var otroigt bra. Min mamma o pappa och mina systrar är nog tacksamma idag för att de fick ha Max o Saga lite för sig själva då o då. Då har det något fint att se tillbaka på som e bara deras stund. O barnen längtade att tillbringa tid med dem.
Jag ska inte ljuga, jag var nog lite av en hönsmamma. Jag lät inte barnen vara borta mer än en natt om det inte var absolut nördvändigt, jag lämnade de bara till 4 utvalda personer (mamma, pappa, Ida o Frida) när sambon kom in i bilden så blev han en av dem han med.
Men jag var inte överbeskyddande, jag lät de ibland göra sina misstag o sen skrattade vi åt dem tillsammans.... Jag ville bara att de skulle vara trygga...