Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

rockmind skrev 2008-11-26 17:29:42 följande:
    Jag tror att det är mycket osannolikt att hon har tillgång till Internet på häktet, jag jobbar inom kriminalvården och jag har aldrig hört att intagna har tillgång till Internet någonstans... Däremot får hon säkert läsa dagstidningar och se på TV.
    ååå, vad skönt med ditt svar, tack. Ja, tidningar och tv får hon se, det har de berättat. Men internet har jag vart väldigt osäker på... Men nu vet vi. Tack
  • emmy840508
    Analoga skrev 2008-11-26 18:51:55 följande:
    Håller med alla föregående talare här i att du verkar vara en sån otrolig människa; stark, klok, kärleksfull - ja fin på alla sätt och vis Jag har två frågor som du får svara på om du vill:1. När börjar rättegången igen? Ska precis ALLT tas om igen??2. Har din sambo någonsin efter det hemska "anklagat" sig själv för att han överhuvudtaget träffade "monstret" (bra ord) ? Alltså att han tänkt "om jag inte hade träffat henne så hade detta inte hänt". Många kramar
    Tack för dina fina ord.

Jo, rättegången ska tas om igen, det blir den 4:e dec det sätter igång. Sen kommer vi hålla på till den 22:a.
    ALLT ska tas om. I princip räknas hon som oskyldig när rättegången inleds.
    Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ÄR skyldig och försvaret att bevisa att hon är oskyldig (vilket är omöjligt).
    Alla vittnen ska höras igen, föruton några sakkunniga och andra mindre viktiga vittnen som kommer spelas upp på band från tingsrätten.

hmmm, jadu, jag kan ju inte tala för min sambo. Men, vem skulle inte ångra att man träffade en människa som gjort något sådant. Men han har inte grävt ner sig i det. Han har tänkt så: att hadde han kunnat göra något alls åt det så hadde han gjort det. Och så är vi två att tänka. Han var ju öppen om allt som hände ang henne. Så, jag visste lika mycket som han. Jag har sagt många gånger till honom att han inte får ta på sig skulden.
    Innerst inne så gör nog vem som helst det ändå, men jag märker att han isf kan hantera det.
  • emmy840508
    InHeaven skrev 2008-11-26 19:25:00 följande:
    Kära Emma, jag läste din blogg här på fl och det stog att du varit med i något program som Englas mamma och Johns pappa var med i. vad var det för program? Kramar
    Det var kvällsöppet med ekdahl. Här kommer länken, hoppas det funkar som det ska annars finns det på tv4 hemsida.
    http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=678916
  • emmy840508
    Humbla skrev 2008-11-26 21:10:58 följande:
    Emma, satt idag och tittade när min 2 åriga son busade med en av våra voffar, och började fundera på hur max och sagas relation till katterna var, för visst hade/har ni två katter du och sambon? Vet ju hur barn och djur brukar vara, ett förhållande som är enormt starkt, och med tanke på det du berättat om Max så kan jag se framför mig hur oerhört varsam han var med missarna. Får en bild av att saga som verkar så otroligt nyfiken och kavat, busar med dem. Alltså, nu blev det lite rörigt kanske, men undrar helt enkelt om du har några fina minnen av dina barn tillsammans med missarna eller andra djur? Om du vill så får du gärna dela med dig av dem :) Många kramar! Marie
    Ja, det stämmer mycket bra. Vi hadde två katter. En av dom var min och barnens sen innan jag o sambon flyttade ihop. Den andra hade sambon med sig.
    De båda katterna var otroligt livliga, den stora katten jagade ofta den lilla och gav sig verkligen inte fast den lilla sa ifrån. Så jag brukade få sära på dom och sa då ofta "musse ge dig nu". Det där snappade Max upp och så fort han hörde att katterna busa även fast de kanske gjorde det alldeles för dig själva så härmade han sin mamma "musse ge dig nu" och sen suckade han.

Båda barnen var mycket förtjusta i katterna, jag lärde dom från att de var bebisar att man skulle klappa fint och det satt i när de blev äldre, de har aldrig vart hårdhänta med djur. När jag skulle lära Saga att vara försiktig hadde jag förstaklassig hjälp av hennes storebror. Han visste precis vad man fick och inte fick göra.
    Minsta katten tyckte om att ligga på Max mage när han låg och tittade på bolibompa, då låg han blick stilla och klappade henne försitigt, han såg det som en ära att få ha henne hos sig.
  • emmy840508

Förresten, angånående katterna så har den lilla katten ,den jag hadde med mig till huset, flyttat hem till oss igen. Hon har bott här en vecka nu och hon verkar må hur bra som helst. Hon kännde igen mig på en gång kändes det som.

• emmy840508
    Memme81 skrev 2008-11-26 23:33:35 följande:
    vill bara skicka några krya på er kramar till er. Hörde att Sanna och din sambo skulle ha övat mer på sången idag till på lördag men att han fick boka av. Hoppas ni blir bättre snart
    Tack vad snällt av dig, jo vi e bättre båda två. Ibland är det svårt och veta om man e sjuk som i feber el bara mår dåligt psykiskt. Men jag lyssnar på kroppen och säger den åt mig att lägga mig i sängen, så gör jag det.
    Hoppas allt gör bra inför lördagen nu.
  • emmy840508
    Tibertius skrev 2008-11-26 23:58:38 följande:
    Hej Emma,Har också tänkt tanken att monstret är inne och läser, men tror inte hon har tillgång till nätet.Kommer att tänka på er intensivt när ni nu ska genomgå en andra prövning i hovrätten.Jag måste själv vara med på en rättegång nästa vecka. Det gäller min 17 åriga son som blev svårt misshandlad för ca 1 år sedan. Han mår bra idag. Det värsta är att de ska visa en film av händelsen och den har jag hittills vägrat se eftersom jag tror att jag kommer att må så fruktansvärt dåligt av att se mitt barn bli misshandlad..Se nu kom det med några rader om mina prövningar som naturligtvis inte kan jämföras med dina, men det känns skönt att skriva av sig lite.Många kramar till världens starkaste tjej!Faster: Hoppas du mår bättre snart, kramar till dig med.
    å, fy vad hemskt, jag skulle nog göra precis som du vägrat se filmen. Men du ska veta en sak, och det är att INGEN kan tvinga dig att se den ens i rätten.
    Jag önskar er all lycka och tack för att du vill dela detta med mig.
    Berätta gärna hur det går. Kommer tänka på er.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-27 11:23:17 följande:
    Ska skriva några rader ur en bok som jag läser för barnen just nu, Adjö, herr Muffin, heter den.Nu vet du mer än vi, herr MuffinNu vet du vad som händer när man dörVisst är det så att antingen är döden en vilaoch då är döden ingenting att vara rädd förEller så förs man någonstanstill ett evigt liv och lever där i lyckaoch då är döden någonting att längta efter!Varför skulle man vara rädd för döden?Visst är det så, herr Muffin, du som vet? Är så fin, den boken. Brukar ioförsig ha svårt att inte fälla en tår när jag läser den. Kram//Johanna
    ååå, vad otroligt fin bok, tack för att du delar den med mig.
    Ja, jag kommer då aldrig vara rädd för döden. Max o Saga finns ju där.
  • emmy840508
    kärålajn skrev 2008-11-27 19:46:46 följande:
    Nej det är sant. Skulle man kunna vrida tillbaka klockan så vem skulle inte göra det?Det är helt rätt att han inte grävt ner sig i det, gjort är tyvärr gjort om man skulle ju bli knäpp om man dag ut å dag in skulle gå omkring och tänka "men tänk om jag hade gjort så istället", eller "tänk om jag sagt det där då istället".Jag tycker fortfarande det är så jävla orättvist allting!Jag satt på bussen häromdan. Med där var en mamma, ungefär i din ålder (säger din för du är yngre mig, iaf några år ) med sina två barn. Två flickor, den ena kanske var 3½ den andra lite yngre. Dom satt där i sätet, dena ena brevid sin mamma å den andra i hennes famn. Den äldre satt å sjöng nånting, den andra försökte nynna med.Jag kom på mig själv med att sitta å le åt dom, dom såg ut å ha det så kul tillsammans.Sen tänkte jag på dig. På Max och Saga. Jag fick bokstavligt talat ont i hjärtat! Det kändes som om nån slog mig hårt där.Jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte börja gråta där å då.Tänkte att du också haft det så där, full rulle hela tiden med två små å kanske också en massa sång på bussen? Hur tomt ska det inte vara nu?? Ni var ju alltid 3 (4 med T)!!Det sägs ju att man inte får mer motgångar än man klarar av, men en sån här sak kan väl inte räknas dit?? Jag förstår inte Emma hur du orkar.. du är verkligen nån att se upp till!Förresten, den där tråden som T gjorde då... har den använts nånting i rättegång?Som nått slags bevis på att den där saken redan då terroriserade er?Jag har nått vagt minne av att jag läst den, men inget man reflekterade över då... tänk om man bara vetat det då vad man vet idag..Just ja, så var det det där "tänk om" igen....
    Ja, så var det ju, vi var 3... nu är jag 1. Min sambo var ju alltid med i familjen, men det var jag o barnen så länge, så vi kändes som en ibland. Jag vart delad i tre och kvar blev bara en del.... Det är jag. Fyskiskt är det så, men psykiskt så är ju Max o Saga med mig hela tiden.
    Jag var på ett års kalas idag, jag kom på mig själv med att sitta och prata med mammorna på kalaset om tokiga saker ens barn har gjort. Jag var med och gav råd om olika saker och lyssnade på andra när de gav råd. Så jag är nog mamma fortfarande. Inne i hjärtat iaf. Det är inte jobbigt att prata om minnen av barnen, jag mår bra när jag gör det och det verkar som att andra vill lyssna när jag spontant säger "ja, men Max brukade ....." osv.

Tråden som min sambo skrev här på familjeliv nämns i rättegången, jag tror den finns med i FUP:en. Men det viktigaste är ju brevet han skrev om i den tråden. Det hadde jag stoppat ner i en byrålåda så polisen hade ganska snart hittat det.
  • emmy840508
    Full av förhoppning skrev 2008-11-27 19:48:04 följande:
    Min katt heter också Musse..... Mulle har fått flytta och vi försöker hitta hem åt Musse också då sambon blivit allergisk ... Vet att Mulle har det bra där han bor nu men det är jobbigt ändå för jag har haft dem i nästan 10 år.Inget viktigt.... bara tyckte det var ett lite kul sammanträffande...Hoppas helgen blir brakramLinda
    åååå, vad roligt!
    Faktist var dt så att sambons katt hette Maximus men kallades Max. Min son hette Maximilian men kallades Max. Så enklast blev att kalla katten för Musse och han accepterade det snabbt.
Svar på tråden Mina två änglar