Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Zocute skrev 2008-12-04 11:47:35 följande:
    Emma! Vet du vad jag kom på!?"Hon" har ju tydligen ringt dig i januari.(Har hon sagt något då, eller bara lagt på?)Jag undrar - har du några minnen av att ha fått ett konstigt tel.samtal samma dag som det hemska hände? En tel.försäljare eller någon som ringde fel eller bara lade på eller frågade efter din sambo.Tänkte om hon ville kolla så att du var hemma och vad hemma utan din sambo?Jag följer live-sändningarna i VLT.KRAM!

Hon ringde till mig i januari 2008.... men jag minns inte att jag har vart fundersam över något tel samtal.... hon ingde till mitt gammla nr som jag hadde inna sambon o jag flyttade ihop. Förmodligen var jag inte i lägenheten ens.

Dagen detta hände har ingen konstig ringt hem till mig, det har polisen kolla upp.

• emmy840508
    månälva skrev 2008-12-04 13:20:54 följande:
    Emma, idag tänker jag på dej extra mycket. Erat öde berör så himla mycket. Förut idag stod jag och hängde tvätt, var irriterad över hur mycket tvätt det var när tankarna på dej kom igen. "Emma skulle nog gärna stå och hänga tvätt idag ist för där hon befinner sig nu" och så började jag gråta hejdlöst. Livet är så jäkla orättvist. Jag vet att du har fullt upp och går igenom något fasansfullt jobbigt nu, men jag hoppas att du på något sätt känner vårat stöd. Vi tänker på dej, vi finns här för dej och vad du än ber oss om kommer vi försöka hjälpa dej med med. Jag håller mina tummar blå, men tvivlar inte på att det kommer gå er väg. Var stark min vän!Många många kramar
    åååå, villken otroligt fin tanke! Ja, hänga tvätt hadde vart helt underbart skönt att göra. Helst skulle jag vilja hänga upp mina barns tvättade kläder. Men, tyvärr kommer jag aldrig få göra så igen. Tack för att ni tänker på mig på det sättet. Men jag vill inte att ni ska bli ledsna....
  • emmy840508
    faster skrev 2008-12-04 19:51:46 följande:
    har nu sett dej på tv i båda"kvällstidningarna" o måste säga att du har en underbar dialekt!! Mår såååå illa när jag ser monstret o så har hon mage att sitta o skratta!!!!hon är inte frisk det är det enda jag kan lr vågar säga om henne.När du berättade att du tyckte du hörde Max då bröt jag ihop totalt...lilla lilla vän...OM jag bara kunde skulle jag ta all din smärta!!Kram kram kram kram.......
    :0) min dialekt!! Vad roligt att du tycker det! det sägs att vi bor vid "gnällbältet". Västmanlännigar gnäller otroligt tydligen.

Ja, jag tyckte mig höra Max när sos samtalet spelades upp. Både jag och sambon hörde det, vi satte oss både två käpprakt upp i våra stolar. När vi tog paus föll jag gråtane ihop i min familjs armar. Det som tröstar lite var att han sa "mamma" med en lugn stämma, som att kolla om jag fanns där, i närheten..... men min prins....vad han måste ha haft ont....
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 20:41:03 följande:
    Angående SOS samtalet så förstår jag inte riktigt, det var ju Emmas sambo som ringde det och när han kom till platsen var ju barnen medvetslösa?
    ja. min sambo ringde sos samtalet och var hela tiden vid oss, gick från oss alla tre för att se om han kunde göra något. Max o Saga låg med ögonen öppna, de var säkert medvetslösa, det e nästa så att jag hoppas de var det, så behövde de inte känna rädsla el smärta.... Men på SOS samtalet hadde då förstärkt ljudet en aning denna gång. Så jag o sambon tyckte oss höra Max i bakgrunden säga "Mamma". straxt efter att han sagt det så stönade jag till.... som att jag svarade honom.
  • emmy840508
    TheMilky skrev 2008-12-04 20:48:08 följande:
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 20:41:03 följande: Man hör nån jämra sig och gråta i bakgrunden. Vet inte om det är barnen eller Emma. Fruktansvärt är det ialf. Kan inte föreställa mig hur han måste känt när han hittade dom.
    Jag stönar och jämrar mig mycket... det enda man hör från barnen är eventuellt Max. Men eftrsom både jag o sambon hörde det så kännd det som att det e riktigt. Vi har funderat över varför sambon inte regarerade på det. men han blev så chockad att han gömde bort att tv:n och radion vart igång också. han stängde av både hörsel och känslor vid det tillfället.
    Jag ska begära ut hela sos samtalet när allt e över. Det e max sista ord.... även fast det e hemskt så vill jag ha det. 
    Det som finns på expressen är klippt. delen där jag hör max finns inte med. Sambon ville att de skulle klippa i det om de skulle publicera.
  • emmy840508
    kalmar brud skrev 2008-12-04 22:27:38 följande:
    jag missade också 22 nyheterna. Kan man inte se det på internet kanske??? Hur dags är kalla fakta på söndag???
    19.20 börjar kalla fakta på söndag.
  • emmy840508

Igår, närvi kom hem från västerås. Klockan var runt 19. Då bestämde vi oss för att inte åka hem. Vi åkte direkt till min mamma o pappa. De hadde hunnit hem och tänt en brasa. Jag tog ett täcke och lade mig på golvet framför den varma elden.. Jag hadde lovat att ringa ett samtal. Men bad pappa att göra det istället. Jag orkade inte något alls. Jag hadde ont i ryggen, av alla spänning, kylan, och de obekväma stolarna. Jag låg där på golvet tills det var dags för lite mat, de hadde gjort iordning tacos, det var jättegott, vi satt framför brasan och åt och pratade. Efter maten tappade jag upp ett bad och så badade jag o sambon i hett vatten. När klockan närmade sig 23 kramade jag om min mamma o pappa och så begav vi oss hemmåt. Jag slocknande på några minuter och vaknade vid straxt efter 10 idag, då hadde sambon dukat fram frukost. Jag e så otroligt lyckligt lottad med så underbara människor runt omkring mig!!!

• emmy840508
    veronicaq skrev 2008-12-06 15:52:06 följande:
    Hej Emma! Jag läser här varje dag. Och som alal andra beundras jag av dej!!Kom och tänka på en sak när jag hörde nyheterna igår på Tv4. Dom pratade om dej som "Arbogamamman". Och det första jag tänkte var. -Arbogamamman, Emma heter hon ju. Jag känner ju henne.Ja,det känns så. från att den här trådens startades så känns det nu som att man känner dej. Iaf till en stor del.Lite läskigt är det. För det slog mej ju samtidigt att, ja på familjeliv känner jag ju henne.Hursomhelst Emma, Lycka till! All lycka åt dej..
    ja, arbogamamman får jag nog heta ett tag. Men det gör inte så mycket. Men, det e skönt att höra att det känns som ni känner mig, då har jag lyckats förmedla det jag vill.... berätta om mig själv, mitt liv och framför allt mina barn...
  • emmy840508
    SofiaOlava skrev 2008-12-06 18:53:04 följande:
    ARG, LEDSEN, HJÄLPLÖST LÅNGTBORTA... Men självklart finns jag med dig i rättssalen och bär dig i mina armar när du behöver. Att du orkar sitta här och uppdatera, gumman! Du ÄR Fantastisk! Du vet det va? Jag hade fysik värk igår när jag satt och läste alla nät-tidningar... Ville helst åka dit och rädda dig... Hade nog lite dåligt tålamod med mina barn igår, kände mig nära gråten mest hela dan... (försöker kompensera dem med lussebulls bak idag... )Tänker på dig massor! Och T!Ps: Underbara morbror & Moster - Vet Ni vilket fantastiskt jobb ni gjort med era barn? Det är eran förtjänst att Emma och de andra systrarna är så starka som de är! Ta hand om varandra! KRAM Linda
    ååå, min fina kusin! jag kände din närvaro! du fanns ju med mig där hela tiden, likadant som alla andra här. Man FÅR ha lite minde tålamod med sina barn ibland.... det visar ju barnen att man är mänsklig och då signalerar du att det e okej för de också att visa sina känlor. Jag var sugen på lussekatter en natt när jag inte kunde sova. Men orkar nog inte baka... jag kommer tänka så mycket på när Max rullade sin lussekatt till en "mask".
    Ta hand om er hela familjen! Hoppas vi ses snart.... 
  • emmy840508
    lyckligmamma skrev 2008-12-06 19:32:23 följande:
    den där psykundersökningen hon gjorde, vägrade hon göra tester eller?
    Ja, hon vägrade göra testet.... vet ej hur man kan välja något sådant. Men hon förklardes frisk pga att inget test kunnat göras. därför fick hon fängelse.....då.....
Svar på tråden Mina två änglar