• Solkattan

Jag blir så trött... del 2

Hej!
    Nu har jag hittat hit.. mej blir ni int av mä!! ;)
    Känner som vanligt inget speciellt... förrutom väldigt ont i axeln för att jag råkade somna i soffan till mitt favo program "aches to aches" igår. Känns faktiskt väldigt konstigt att somna i soffan på en söndag. Fredagar är mer min grej att däcka i soffan innan tio...
    Sambon tror att jag är gravid. Men jag känner efter o efter hela tiden... och inte känner jag nåt "övertygande". kommer nog hinna bli galen på riktigt innan denna vecka är över...
    På lördag var det tänkt att vi skulle vara barnvakt. men nu i helgen fick vi höra att det var redan på fredag kväll!
    Usch, det känns inte riktigt bra.. måste nog testa innan vi går iväg och är barnvakt. Ville inte sitta där med en överenergisk 6-åring som klänger på en när man helst av allt bara vill ligga ner o gråta... Varför sa vi att vi kunde vara barnvakt för.. suck.. nu när svärmor faktiskt är hemma så skulle jag föredra att hon var barnvakt istället. men jag vet ju hur besviken lillkillen kommer bli ... för två veckor sen frågade han ju "när är det Ni ska sitta barnvakt?". Iof. kanske kommer det vara bra att få tänka på annat..? Att verkligen inte ha tid att ligga ner o grina..?
    Hoppas förresten att Ni har haft lika fint väder som vi haft i helgen.. strålande sol!

• Solkattan

Tack för alla tumhållningar.. :)
    Känner mig så totalt labil.. ena stunden så skiner man som en sol.. sen går det nån timma och man hinner tänka " Det är faktiskt bara 20 % chans "...
    Vill också bara vara mammaledig NU. Var på lunchen och köpte fikabröd till våra guldgossar på jobbet. Var fyra gubbs (50 plusare) som sprang Lidingöloppet i helgen. O alla fyra kom runt. Jag anordnade en liten tipsrad och fick typ 5 andra medarbetare (av dryga 25) att tippa lite på gubbsen. Fick ihop 120 kr som vi beslutade att köpa fikabröd för...
    De flesta på jobbet är dock så jäkla tråkiga och tycker det är extremt barnsligt att ägna sig åt tips.. :(.
    Fattar inte vad det ska vara för fel att hitta på lite roligt på jobbet .. man ska ju härda ut här 8 timmar varje dag...
    Visst la jag lite tid på det på arbetstid.. men annars satt jag efter fem o gjorde det mesta...

Hoppas alla positiva drömmar är sanna som Ni tycks ha drömt.. :)
    Själv så har jag drömt om att jag föder fram två kaniner.. och hur jag desperat jagar dessa kaniner som hoppar runt ikring mig... :(

//solkatta

• Solkattan

Cellisen:
    Som jag fattade det så sätter de bara i undantagsfall in två ägg... typ om kvinnan är närmare 40. Risken för missfall väger över chansen att man överhuvudtaget får ett barn.
    Har sett några tjejer här på FL som dock lyckats fått två ägg insatta. Vet dock inte om de betalade "extra" för det...?
    Vi har tvillingar i släkten.. är lite "orolig" att vi också kan få det... eftersom det just ökar risken för missfall... men samtidigt så vore de det ju väldigt roligt också... lite tudelad där..

//Solkatta

• Solkattan

Morrn alla!
    Här har ni fröken totalt yr i bollen... :)
    Var med om nåt imorse som fick mig att fundera...
    Var uppe en sväng vid 6 tiden för att "gå på toa". Sambon gick upp strax efter. Sen vid halv sju drog han till jobbet. Jag låg kvar i sängen och snoozade. Som vanligt aaaalldeles för länge... :(
    Vaknade till vid 07.30. Shit va sent!
    Reste mig upp i sängen med ett ryck. Men det var nog dumt. Hela världen bara snurrade runt...! Ramlade tillbaks ner i sängen...
    Kändes som om jag druckit en halv sjuttifemma... :(
    Blev typ åksjukeillamående en halvtimma efteråt... (har väldigt lätt för att bli det). Kröp ur sängen en halvminut senare..
    Usch det var riktigt obehagligt. Visst kan jag vara trött o seg på morgonen .. med det här? Nä.. det här var inte jag!

Det där med tvillingar ja.. min sambo är lite av expert på hur det hänger ihop med dessa arvsanlag. Han påstår att fast min farfar är tvilling och min mormor en gång fött (tyvärr döfödda) tvillningar så ska inte jag bära på tvillinggenen...
    Tror iof. vad jag vill om det... skulle inte förvåna mig om jag nu skulle vara gravid att ett ligger två små ärtor därinne.. :)

//Solkatta

• Solkattan

Miracle Cats:
    Tack...! Imorgon ska jag testa... ska skriva i bloggen hur det går.. :)
    Tack för att du höll med mig i den där tråden som "en tjej" skapat. Fattar inte varför det ska hoppa in så många småbarnsmammor med stridsyxan i högst hugg och bara försöka "meja ner" TS känslor...
    Hoppas verkligen att hon lyckas nångång med att bli gravid...

Vad mycket tvillingar det diskuteras här idag.. kan ju nästan tro att hälften av oss är gravida redan..? ;)
    Nu känner jag mig dock väldigt ogravid igen.. :(. Usch va jobbigt det är att gå runt och inte veta!

//Solkatta

• Solkattan

Cellisen:
    Håller med att augustibruden där.. du kämpar lika mycket som oss andra! Tråden är väl öppen för alla som vill ha ett bollplank i barnlöshetsträsket? :)

//Solkatta

• Solkattan

Morrn tjejer...
    Testade med Apoliva gravtest imorse (vid fyra tiden eftersom vår satans töliga granne inte kan vara tyst om nätterna ..grrr)... och inte såg jag o sambon nåt streck. Mööööjligen om man vred o vände testet rejält under köksfläkten...
    Sambon tycker dock inte att jag ska kasta in handduken förräns mensen verkligen är här...
    Apoliva testet står det dock att man ska testa på BIM dagen som tidigast. Försökt att hitta fram info om vilken nivå den mäter HCG på men inte hittat nåt...
    Har jag inte fått min mens på fredag så ska jag testa med CB icke digitala test. Känns dock som om mensen kommer när som helst.. men snurret i huvudet är kvar. Imorse så tog jag det lugnare men ändå så snurrade det till rejält när jag gick ur sängen...
    Kanske beror allt bara på den satans stress man känner av allt det här vääääntandet?
    Ska gå på toa nu och kolla om det är kört...

//Solkatta

• Solkattan

Augustibruden:
    Jag och min sambo är "värre" än så...
    Vi har två nallar. Som mäter ca 10-12 cm. Det ena är pojknallen o det andra flicknallen....
    Dessa nallar har vi med oss typ överallt. Vi har en gäng foton på nallarna på våra semesteresor.. en på nallarna i Paris.. en annan då nallarna är på ett Hotelrum i Moskva.
    Några gånger har det blivit smått pinsamt. Förra nyåret var nallarna med till Liviv. Vi hade bokat ett rätt fint hotell och servicen var prima. När vi kom tillbaks till vårt hotelrum på eftermiddagen var sängen bäddad. Och personalen hade satt nallarna på kudden och vikit över täcket.. :).
    Eller för typ 3 veckor sen då min sambo hämtade mig för att handla. I baksätet hade han placerat en nalle på varje säte...
    Jag "spelar" smått förfärad när jag får syn på dem och utbrister "Men herregud, du har ju inte spänt fast dem!". Jag böjer mig ner och spänner fast den ena nallen. När jag tittar upp sitter det en familj i bilen brevid och tittar minst sagt på mig som jag vore ett UFO...
    Vi garvade rätt högt både jag o sambon när vi lämnade parkeringen... :)
    Tycker det är helt Ok att ha moderskänslor för sina djur... !!
    //Solkatta

• Solkattan

.. usch.. var toa precis... det är mer rosa flytningar nu.. precis som jag brukar ha innan mensen... börjar kännas rätt kört.. :(

//Solkatta

• Solkattan

.. mmm.. vill verkligen inte ha mens nu...
    Ni är nog de enda jag berättat om nallarna för.. så.. psst.. det är en liten "hemlis"... :).
    Kan berätta att våra nallar ofta får skulden för saker... "saknas" det chips eller godis hemma så är det givetvis nallarna som varit sugna. Eller om man sitter o kollar på nåt på tv o sambon vill byta kanal så är det ju nallarna som vill se just den kanalen som är på...
    Smart med innekatter.. ;). Då riskerna man ju inte att göra bort sig utomhus... :)
    Känns så patetiskt att jag verkligen kunde tro att jag var gravid. Var beror min morgon yrsel på i såna fall då?

//Solkatta

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2