• Solkattan

Jag blir så trött... del 2

Jo, han fattade direkt.. Skrattande
    Var riktigt mysigt att sitta i deras kök på lunchen och käka bullar o tårta.
    Har inte pratat med honom på så länge så det var intressant att bli uppdaterad med det senaste. Dock så fick jag höra nåt riktigt sorgligt. Vår gamla gemensamma chefs fru hade gått bort i somras. De hade två pojkar tillsammans i 10-14 års ålder...
    Usch va hemskt det är med cancer. I det läget spelar det liksom ingen roll att han är chef och tjänar gott om pengar... han kunde ändå inte göra något för att rädda sin frus liv.. Gråter.
    Livet är allt förunderligt ibland....
    Måste kanske jobba lite nu... eller så...

//Solkatta

• Solkattan

Önskans:
    Va spännande..!
    Själv så ska jag förhoppningsvis ta min första imorgon kväll...
    Håller med om sprayen. Faktiskt väldigt lindrigt. Dock läst om att vagiatorerna är "värre".
    Fast först sprutorna!!

Fick FL tidningen igår. De hade kortat ner krönikan litegrann... men jag gav dem ju fria händer. Nu vet ju lite mer hur stort utrymme nästa krönika får ta... Glad

/Solkatta

• Solkattan

Morrn!
    Önskans: vår läkare sa att det var viktigare med sprutan än med sprayen... men om man tex tog sprutan kl 20 varje kväll så gjorde det inget om det blev 19.45 ena kvällen och 20.15 andra kvällen. Men större span än så rekomenderade hon inte...
    Tycker också det ska bli lite trassligt. Vi ska på fest på lördagen. Och jag har tänkt att ha tiden runt 20.30. Men hur sjutton löser man det om man går på fest vid 19 tiden..?
    Vill ju inte ta med sprutan... är ju öppet hus fest med massa folk i en liten lägenhet...
    Har läst så olika om alkohol också. Men jag har druckit under spray perioden... men nu under spruttiden kommer jag nog hålla mig nykter. Känns som om det är en tillväxtfas.. och man ville ju inte vattna med sprit.. Förvånad

Miracle Cats:
    Kul att du tittar in... brukar som sagt läsa din blogg för att se hur det går för dig.. Glad
    Tack för lyckönskningarna. Såna kan man aldrig få för många av!

Kl 15 så ska jag till läkaren för sprutstart... huu.. känns lite nervöst!

//Solkatta

• Solkattan

Tyst o stilla här inne idag... ?
    Kan meddela att det gick bra med sprutan igår. Sambon och jag fick båda testa hos sköterskan att sticka oss i magfläsket.. Glad.
    Fick ta den lägsta sprutdosen eftersom jag visst hade många äggblåsor på g. Hoppas nu verkligen att jag inte råkar ut för att bli överstimulerad eller nåt... det fanns visst risk för det.
    Men jag ska in på blodprov 2 ggr nästa vecka samt ett VUL på fredagen. Så de tycks vilja ha uppsikt över mig vilket känns skönt...
    Hoppas Ni får en trevig helg här inne alla..och för att det äntligen är fredag!!
    (även om jag nu kommer gå över till alkoholfritt).

//Solkatta

• Solkattan

Hej på Er alla!
    Hur har Ni haft det i helgen...?
    Nu har jag sprutat i 4 dar. Har fått sänka dosen till 75 enheter. Den lägsta typ...
    Fick svaret ifrån blodprovet för nån timma sen och jag ska fortsätta spruta på den lägsta nivån. Blir ju lite nervös att jag inte kommer få några äggblåsor alls...
    På onsdag ska jag in på provtagning igen. Blir ett himla rännande på sjukhuset... men jag ska nog bara vara glad att de vill ha mig under denna rigriösa kontroll.
    På fredag ska vi förhoppningsvis på reda på vilken dag vi ska åka till Uppsala för äggplock i vecka 49. Tänk om vi får återinförande på fredagen i v.49??
    Vår förlovningsdag o allt... vore nästan lite mysigt.. .

Vilken dos sprutar du med ÖnskanS?

//Solkatta

• Solkattan

Samma sak här... att avbryta känns helt j*vla fel... har man kommit så här långt...
    Oroar mig också för precis allt. En ångest är att de på akademiska inte hittar fram några donators spermier. Eller att Karlstad inte meddelar dem i tid .. och att vi ska ha åkt 30 mil helt i onödan...
    Kör du också med Gonal-F? Får du ÄP datum på onsdag då?
    Vi mååååste klara det här nu....!!

//Solkatta

• Solkattan

Augustibruden:
    Tycker det är orättvisst att du inte är med oss nu o sprayar/sprutar...  Ledsen
    Skulle ju kunna skicka dig min andra spruta med Gonal-F eftersom inte verkar behöva ta nån större dos...? Fundersam
    Självfallet så ska vi komma med goda råd när du snaaaaart kommer igång!
    Känns helt overkligt om det skulle gå vägen. Jag är tyvärr helt inne på att nåt kommer skita sig på vägen. Att jag kommer börja blöda redan på dag 12 .. eller att vi kör i diket på väg till Uppsala... har sååå mycket som jag tror kommer gå snett.

Kul med en rejäl party kväll ... kommer faktiskt sakna att ta sig en riktig bläcka bort emellan om man nu mot alla odds lyckas bli gravid. Men 9 månader är ju ingen evighet... dessutom så har man ju nåt stort att se fram emot. Visar gravtestet positivt så blir det enbart julmust på julbordet iår. Inga snapsar.. ingen lax.. ingen julöl. Kanske kommer jag redan hinna börja må dåligt innan jul o nyår? Förvånad
    Sitta o kräkas i en hink vid nyårsringen av annat än fylla?? Känns helt j*vla overkligt!

Nä, jag tror inte riktigt på att jag kommer tillhöra dessa 40% som lyckas...
    Utgår ifrån att vi nästa år kommer att få prova på hur det är att tina upp en eskimå ur frysen. Om det nu blir nån eskimå vill säga!!

//Solkatta

• Solkattan

Morrn på Er!
    Här händer inte så mycket... sitter mest o hoppas att tiden ska gå så det snart är time för äggplock. Tycker inte om dessa sprutor.. alltså .. jag trodde att det "värsta" skulle vara att ta dem. Men det värsta är just nu att de får mig att må dåligt. Tog tempen imorse för att jag känner mig så konstig. 36,8. Inte direkt feber. Mår som jag gjorde när jag slutade med p-pillren. Har huvudvärk och magen spänner. O så detta blödiga humör... känner bara för att lägga mig under täcket hemma o grina.. Gråter.
    Jag tål nog inte kvinnliga hormoner.. de där nedregleringshormonerna är nog mer i min smak. Kanske ger dig mig en hint om att jag kommer uppleva klimakteriet som nåt bra?

Önskans: du har helt rätt där! Visst sjutton måste vi se det som helt fantastiskt om vi kommer till steget att få bära ett befruktat ägg inom oss...
    Vet inte hur jag kommer tackla det om vi inte lyckas..? Det känns som om jag har hängt upp hela vårt liv just nu på att detta måste gå vägen. Har tagit tjänstledigt på jobbet varje onsdag till januari slut. Har räknat på att jag kommer födda barnet i slutet på augusti. Att jag innan dess kan plocka ut semester och slippa jobbet  under en stor del av sommaren...
    Sen vet man ju inte hur det blir med jobb. Kanske läggs mitt jobb ner i sommar?
    F*n va jobbigt det är när man inte kan planera sitt liv... suck.

//Solkatta

• Solkattan

Vi får stötta varandra här inne lite extra under ruvningstiden.. jag kommer banne mig bli ett vrak... vet inte ens om jag kommer våga ta ett gravtest dagarna innan jul...
    OM man misslyckas... undra hur länge man måste vänta för att påbörja behandling igen..?

Härligt med semestern direkt efter. Vare sig det tar sig eller inte .. så måste det kännas skönt att slappna av ifrån alla mediciner och bara åka bort...?

Japp, tjänstledigt för att vila upp mig. Känns himla skönt. Även om det blir mindre i plånboken. Imorgon ska jag ju till läkaren igen för blodprov på morgonen. Så nån sovmorgon blir det inte fast jag är "ledig". Sen så har jag en himla massa att läsa på litteraturkursen jag läser på distans. Ska ligga i soffan hela dagen o läsa barnböcker. Och sen filosofera ihop något på kursens hemsida...
    Sen så har vi ryska kursen imorgon kväll med. Måste göra den läxan också...
    Så ledigt blir det ju inte riktigt. Fast helt klart nåt mer rogivande än att sitta här på jobbet...
    Dags för lunch ser jag.. ytterliggare en förmiddag utan att ha gjort nåt direkt vettigt..Ledsen.

/Solkatta

• Solkattan

Go eftermiddag!
    Här svänger det... när det gäller vikten. Igår hade jag gått upp 5-7 kilo!! Vägde mig för 2-3 veckor sen. O imorse sa hade det minskat med 2,5 kg. Känns som nånslags omvänd jojjobantning... låg i soffan igår o kände mig som en uppsvälld flodhäst. Inge kul alls... molvärkte i min vänstra äggstock.
    Har fått lämna blodprov mån, ons o så imorgon fredag. Igår hade jag för högt blodprovsvärde så nu ska jag minska sprutdosen...
    De där spruthormonerna är inte o leka med. Sprayningen i näsan var ju helt okej i jämförelse. Även att sticka sig själv känns ok. men effekten av dem? Blä.
    Ska göra VUL imorgon för att se när ÄP kan bli. Hoppas det blir nästa vecka nu som beräknat. Vill inte hålla på med dessa hormoner längre... Ledsen.
    Men egentligen ska jag inte klaga. Det har ju ökat våra chanser med 40%. Får vi ett barn i slutändan så har det varit värt allt...

Augustibruden o Cellisen... hoppas ni också får köra igång snart!
    Agustibruden, var du iväg på adoptionsdagen i Kalmar? Eller var det nästa helg..? Lite snurrig just nu...Fundersam.

ÖnskanS... tänk om vi får samma dag för ÄP? .. spännande.. Glad

//Solkatta

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2