Morrn på Er alla!
Nu har jag varit på intervju.. oj oj.. va spännande det var.. 
Skulle vara en kort intervju på ca 20 min. Vi blev sittande närmre en timma...
fast nu efteråt vet jag inte om det var dåligt eller ej..
.
Det "svåraste" var att försöka förklara varför jag med en så fint o välbetalt jobb skulle kunna tänka mig att börja med en så "dåligt" betalt jobb.
Sen kom ju såklart frågan upp med barn. Om vi tänkte skaffa det "snart".
Där känner jag att jag drog till med årets lögn. Sa att vi kommit upp i ålder men att för stunden var det inte aktuellt. Visst inte vad jag riktigt skulle svara...!!!
Men om det blir så att vi kommer adoptera så är det ju delvis sant. Då blir det ju inga barn förrens om några år...
Jag satt alltså med dotterns föräldrar (dottern är den jag ska bli assistent åt) och de intervjuade mig verkligen på "djupet".
Och jag förstår dem. Hade det varit min dotter så hade jag också viljat ha det "bästa".
När jag gick därifrån kändes det faktiskt bra.
På kvällen var jag så glad och lycklig över vilka fina föräldrar denna dotter har. Pappan pratade så himla varmt och stolt över sin flicka. Fast hon hade visa begränsningar i sin fysik så fanns det ingen gräns vad denna flicka skulle få uppleva i livet. Resor, studier osv.
Även om jag inte blir kallad till ytterliggare intervju (vilket jag dock hoppas hoppas!) så var det riktigt roligt o givande att få träffa familjen... så fina föräldrar!
Om en vecka ungefär ska jag få veta om jag gått vidare. Som sagt hoppas hoppas...!
//solkatta