• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 2

Här är fortsättningstråden för oss som ibland känner oss sååå trötta på allt men ändå kämpar vidare i bebisverkstan, och visst ska vi bara lyckas!!!!

Så shoot

2009 ska vi ha många plus!!!!

Även nya trådare är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 11:17
    Här är den gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 2
  • Prisssan

Solkattan: ja måste vara helt obeskrivligt

Tja, jag har avbeställt massa saker och beställt..sen väntar vi lite med packningen. Så det är ingen stress ännu Bara längtan- men det är vi ju vana vid.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Miracle Cats

Kram önskan och till er andra . Jag hejar på er och läser lite.

Just nu är jag het på gröten på fl och tävlar lite för att bli av med min rastlöshet .
    Jag har förresten fått en förfrågan om att skriva svar på  "Sex snabba frågor" till nästa Familjelivsnummer så jag ställde upp och skickade in så fort som möjligt i förra veckan.
    Vilket kändisstatus  
    Är du less på mig? Rösta och motivera www.familjeliv.se/Forum-5-154/m38947583.html
  • Prisssan

Katten: Nu blir du med kändis FL-kändis

• Miracle Cats

Jaa Jag får en lite ruta i ramljuset

Prisssan skrev 2008-12-04 19:19:51 följande:
    Katten: Nu blir du med kändis FL-kändis
  • ÖnskanS

haha, det här börjar bli värsta kändis-tråden

• augustibruden

Nämen, två kändisar i tråden!! Visste väl att detta är den bästa tråden!
    Jaha, undrar vilken nisch man själv ska satsa på.......kanske skulle kunna bli känd för min aptit, tex hur man får i sig pizza på kortast tid?? Mina bröder kallar mig för ett bottenlöst träsk ha, ha......(ja, dom är snälla annnars)
    Mitt nya liv börjar efter Nyår då jag inte ens ska titta på pizza och annat onyttigt!

• Solkattan

Miracle Cats:
    Va kul! ... jag röstade INTE på dig i länken! Flört. Har faktiskt bara träffat på "raka pungen" så den fick det bli...

Augustibruden:
    Schyssta bröder!! Flört
    Så efter nyår är det dags att bli nyttig...? Hade själv tänkt att börja NU...
    men så igår så hade jag utan att blinka helt plötsligt satt i mig en hel påse med chokladdoppade jordnötter... typ energibehov för en hel dag... Ledsen.
    Sen när jag satt där mätt o lite smått äcklad så byte sambon kanal till "du är vad du äter".
    Var ett par med som kämpade för att bli gravida. Fick extremt dåligt samvete då jag satt där och kollade in vad man booorde äta. Fick för mig att jag sabbat totalt att ägget nu vill fästa... Gråter. J*kla Anna Skipper!!!
    Idag har jag fortsatt mitt grapefruktsintag. Dricker grapefruktsjuice till frukost. Samt äter en halva... o så B vitamin o folsyra. Ingen vitlök eller ingefära.
    Fru Skipper tyckte man skulle äta advokado... så nu blir det nog nåt med advokado i helgen. Brukar faktiskt göra advokado macka ibland...

Igår fick jag ett litet ryck. Gick ner på stan o handlade på indiska. Två stooora tunikor för att få plats med en växande mage.. är det att utmana ödet eller??!
    Fast jag har inte köpt kläder på flera månader så jag ville ha nåt nytt. Har ju gått upp typ 7-8 kilo på 2 månader.. suck.
    Sen så beställde jag böcker till ryskkursen jag o sambon går. Och av en händelse så råkade boken "du ska bli pappa" komma med i bställningen... också kanske idiotiskt??
    Ska "gömma" undan boken och ge den till sambon som gåva på julaftonsmorgon OM det ar tagit sig. Eller så kanske jag skulle ge den redan idag..? Vi firar förlovningsdag just idag.. .
    Är det nån som har ett bra tips på "present" till sambon? Vill jätte gärna ge honom nåt fint för att han "stått ut" med mig i ytterliggare ett tufft år...
    Alla förslag mottages tacksamt!!

Oj, ska nog jobba lite också idag.. fast det är fredag... Fundersam.

//Solkatta

• Prisssan

*äter surdegsbröd med purjolök*

Jag äter skitnyttigt... börjar gå ganska bra nu. Igår åt jag en halvbit mörkchoklad och kände direkt av det i magen Överdrivet som fan...

• augustibruden

Såg också "Du är vad du äter" igår om det barnlösa paret.
    Snacka om att man fick dåligt samvete!
    Undrar hur det gick för dom sen....

• Solkattan

Alltså.. jag missade början på programmet..
    Hade dom genomgått nån slags fertilitetsutredning?
    Om det hade handlat om mig o sambon så hade jag känt mig smått lurad då vi nu i slutändan faktiskt har ett medicinsk/genetiskt fel som gör att det inte spelar nån roll hur många groddar eller pumpakärnor vi äter så kommer vi aldrig bli gravida på egen hand...

Cellisen:
    Känner igen det där...
    Gick på viktväktarna för ett par år sen. Då var det med en kvinna som på fullaste allvar menade på att hon absooolut inte var sugen på chips eller andra onyttighet... att hon på nåt magiskt sätt hade blivit botat ifrån sitt skräpmatsätande...
    Hade kunnat strypa kärringen på fläken.. . Om nån i det ögonblicket ställt fram en skål chips så hade jag kastat mig över den!!
    Men.. faktiskt så när jag väl efter några månader köpte mig en chipspåse för att fira viktnedgången så var det inte så gott som jag drömt om. Fast efter några månader så smakade chipsen lika gott igen... och i nuläget..? Tja.. allt som är fett, salt, sött eller det som andas ordet "onyttig" är tyvärr alldeles för gott... Ledsen.
    Hoppas min 16 celliga bebis uppskattar samma kost som mig...

//Solkatta

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2