• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 2

Här är fortsättningstråden för oss som ibland känner oss sååå trötta på allt men ändå kämpar vidare i bebisverkstan, och visst ska vi bara lyckas!!!!

Så shoot

2009 ska vi ha många plus!!!!

Även nya trådare är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 11:17
    Här är den gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 2
  • ÖnskanS

Solkatta: Följer dig med spänning och hoppas sååå mycket på att det är en liten på G!!! Har också hört att överstimulering kan förvärras av graviditet...

Visst är det jobbigt efter avbrottet... Men vill också tro att läkaren gjorde rätt. Visst, det hade säkert kunnat gå bra men det hade även kunnat gå riktigt illa om jag kanske blivit gravid och därmed jätteöverstim. Var en tjej som skrev här inne att hon blivit inlagd 5 v på sjukhus med vätska i både buk och lungor, hon höll på att stryka med, var nära att de inte kunde klara hennes liv. Nu är jag vid god hälsa och laddad inför ett nytt försök även om det dröjer någon månad... Har fått min blödning nu och är därmed sprayfri. Jan-mensen kommer krocka med Indien-resan så vårt nästa försök får vänta till feb, troligen start kring 9-10 feb om mensen inte blivit helt konstig nu.

• kvinna79

Hej, detta verkar vara en trevlig tråd. Jag och maken väntar nu på att få starta vår första IVF, i slutet av januari kommer vi bli kallade och sedan får vi se hur snart första behandlingen kan starta.

appropå hormoner så finns det ett klassiskt skämt (som ni kanske hört förut):
    "Vad är det för skillnad på en höggravid kvinna i nionde månaden och tjejen på ett playboy-omslag?
    Inget om den gravida kvinnans make vet vad som är bäst för honom!"

• al72

kvinna79: oj vad jag skrattade gott åt den, jättekul!!!

Solkatta: håller alla tummarna för att det är en lite där inne, när har du testdag?

• Solkattan

al72:
    21 december... vilket det är en eeeeevighet till.... är 14 dagar sen jag tog ÄL sprutan nu så teoretiskt sett så kanske jag kan testa med korrekt resultat. Men jag törs inte riktigt än. Är bara på ruvardag 10 idag.

ÖnskanS:
    Lite avis på din semesterresa... du måste ändå vara riktigt glad att Ni ändå bokade?
    Läste i en tråd att du tvekade. Ni blir det ju superbra att få åka bort ett tag o sen komma hem glad o pigg o få påbörja nästa försök. Skönt att slippa hemma o fundera utan bara åka bort.

Cellisen:
    Tack... Skrattande. Varför bakar du inte lussekatter då? ... Fundersam

kvinna79:
    Hade faktiskt inte hört den *fniss*
    Välkommen in i tråden vågar jag mig på att säga... fast jag inte är TS.
    Var går Ni nånstans? (har inte läst din press kanske står det där?).

//Solkatta

• Prisssan

Solkattan Jooo jag är överkänslig mot gluten, kan inte äta någonting med vittmjöl, inte ens godis och choklad! Åt en lussekatt och min mage dog för en vecka sen ugnefär
    Borde nog testa mig för glutenallergi/intollerans eller vad det nu heter...

Så jag drömmer vidare...
    Hur många dagar har du kvar nu?

*Hälsar också Kvinna välkommen*

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Solkattan

Cellisen:
    Aj va trist...kusselatter som är så gott!!
    Finns det inte såna specialare utan gluten som du kan köpa..?
    Vet inte hur jag skulle klara mig utan dessa gula bullar i december...
    Och inte kunna äta godis?!! Vad äter du då när du tröstäter...?
    Har testdag nästa söndag. En hel vecka till att gå o våndas.. är dock just nu mest orolig för denna svullna kalaskula till mage. Sitter med gamla träningsoverallsbyxor uppdragna till brösten och trosorna nedrullade till knäna. Känns verkligen lördagsfint.. NOT.
    Hur funkar din nya medicin förresten? Verkar det gå åt rätt håll?

//Solkatta

• Prisssan

Det kanske finns gluten fria? Inte tänkt på
    Godiset känns hopplöst, åt igår tills jag nästan spydde, kramper i magen och satt på toa hela morgonen
    Gått runt hela dagen och varit sugen och då kom jag på att det finns sådana sesamkakor med honung som man kan köpa hem! Då kan jag äta något socker som sug.
    Annars blir det ingen tröstätning mer om man inte räknar dit frukt och grönt ätning.

Min nya medicin funkar bra, men vi har en bit kvar. Hälften av den gamla medicinen är kvar men jag mår ändå mkt bättre.

En vecka kvar för dig, det blir väl den längsta veckan i ditt liv? Jag tror på ditt lilla frö.

Solkattan skrev 2008-12-13 17:41:34 följande:
    Cellisen:Aj va trist...kusselatter som är så gott!!Finns det inte såna specialare utan gluten som du kan köpa..?Vet inte hur jag skulle klara mig utan dessa gula bullar i december...Och inte kunna äta godis?!! Vad äter du då när du tröstäter...? Har testdag nästa söndag. En hel vecka till att gå o våndas.. är dock just nu mest orolig för denna svullna kalaskula till mage. Sitter med gamla träningsoverallsbyxor uppdragna till brösten och trosorna nedrullade till knäna. Känns verkligen lördagsfint.. NOT.Hur funkar din nya medicin förresten? Verkar det gå åt rätt håll?//Solkatta
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Solkattan

Go kväll...
    Blir så trött... sambon har precis stuckit ut. Och det sista han säger när vi pussas hejdå är "nu har du såndär andedräkt som du brukar ha precis innan mens".
    Va f*n är han tvungen o säga så för????
    Just nu sitter man själv här hemma o blir totalt nojig. Magen är ju fortfarande svullen som en boll. Men inget annat. Har ju kännt mig så positiv tills han var tvungen att kläcka det där dumma... han kommer inte komma hem än på 3 timmar.
    Har läst att de flesta börjar blöda på dag 11 - dag 14. Är nu snart igenom dag 11.
    Suck.. känner mig så ledsen för att han var tvungen att säga sådär... Gråter.

//Solkatta

• al72

solkattan: åh gumman, karlar är så hopplösa o0 tanklösa ibland, jag håller tummarna så dom blir blå att det bli ett stort + för dig. Ta hand om dig o guldägget. Kram

• Lurvenpajsaren

Hej på er tjejer!

Jag hittade er! Hoppas ni har det bra allihop. Återkommer snart.

Kram på er!

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2