• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 2

Här är fortsättningstråden för oss som ibland känner oss sååå trötta på allt men ändå kämpar vidare i bebisverkstan, och visst ska vi bara lyckas!!!!

Så shoot

2009 ska vi ha många plus!!!!

Även nya trådare är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 11:17
    Här är den gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 2
  • frukarlssonn

Nääääää det gjorde jag inte alls de!

Solkattan: Åååh så jädrans trist!! Men jag hoppas verkligen på ett plus fortfarande, den kan komma sent för vissa! *hoppas*!!!

Själv var jag då på läkarbesöket idag, eller vi rättare sagt, sambon va givetvis med. Vi pratade lite och jag berättade att jag vart gravid en gång innan men fått mf. Det var ju givetvis positivt. Hon tyckte att ivf var det bästa alternativet och sa att så snart hon fått provsvaret (jag fick göra ett blodprov för o mäta stresshormoner, hon trodde inte de skulle va nåt, men hon ville va helt säker)skickar hon en remiss till Sahlgrenska. Sen gjorde hon vul på mig och visade mig äggblåsor och såg en fin blåsa på 1,8 mm som skulle vara mogen för att släppa i helgen, troligast på söndag Så det blir till att hålla sig aktiv i sänghalmen Slemhinnan såg fin ut oxå sa hon! Helt otroligt att det finns maskiner som kan se och mäta sånt! Så nu känns det så BRAAA!! Ett steg närmare bebis hoppas jag! Men gud så nervös jag kommer va när tiden för ivf kommer!

Apropå annat liv, så känner jag så oxå. Jag älskar mitt jobb, men vill oxå ta paus och gå till nästa nivå om man säger så. Nä nu jäklar ska vi ha plus här!!! Kram

Prisssan skrev 2008-10-03 12:41:58 följande:
    *Fniss* Tror ändå att du menar mig Spännande med läkarbesök idag, lycka till.
    *Undrar också hur Solkattan mår*Här har jag inhandlat presenter till Roxy´s sju års dag... sen ska jag jobba hela kvällen.
  • ÖnskanS

Vill bara titta in och krama om er alla som kämpar på, har inte läst igenom allt efter en vecka utomlands...

Kul att vi får en blivande skribent här i tråden, tror det blir kanon! =)

På måndag ska vi på första besöket inför IVF, annars är jag inne i en period när jag försöker att tänka på "allt" så lite som möjligt. Fokuserar på jobbet så länge...

• frukarlssonn

Sokkattan, hur går det? Hoppas du mår bättre idag.

Läkaren sa till mig att jag skulle testa slidsekretet för att öka chanserna att bli gravid. Tydligen är det olika det där hur länge man har dessa trådiga flytningar, och det är ett måste för att spermierna ska kunna simma fram. Kollade nu och de är vääädligt trådiga Så nu jäklar ska karln får sig en omgång när han kommer hem hihi

• Prisssan

Chanel: Då vet vi vad ni gör idag

Själv ska jag jobba, har mens och skit ju.

*Kramar om solkattan*

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • frukarlssonn

Lycka till på måndag. Va skönt att det äntligen händer nåt! Som sagt, händer inget här, är jag snart där själv. Jag har länge bävat för att behöva gå igenom ivf, men nu ser jag fram emot det, då det kanske är vår enda chans att bli gravida.

ÖnskanS skrev 2008-10-03 21:52:32 följande:
    Vill bara titta in och krama om er alla som kämpar på, har inte läst igenom allt efter en vecka utomlands... Kul att vi får en blivande skribent här i tråden, tror det blir kanon! =) På måndag ska vi på första besöket inför IVF, annars är jag inne i en period när jag försöker att tänka på "allt" så lite som möjligt. Fokuserar på jobbet så länge...
  • frukarlssonn

Oh yes Hoppet är det sista som överger en

Dumma mens Hoppas du får de bra på jobbet.

Prisssan skrev 2008-10-04 12:04:32 följande:
    Chanel: Då vet vi vad ni gör idag Själv ska jag jobba, har mens och skit ju.*Kramar om solkattan*
  • frukarlssonn

Nu gjorde jag nåt som jag skäms över och som får mig att tro att jag aldrig kommer få barn... Det är en väldigt ytlig bekant som precis fått barn, som jag har som vän på facebook. Nu har hon lagt upp tusen bilder på sin bebis o alla gratulationer bara slår mig i ansiktet varje gång jag går in på sidan. Så jag klickade på alternativ, och "visa mindre om denna person". Jag orkar bara inte se. ÄR JAG HEMSK?? Borde jag straffas?? Jag känner mig så! Jag borde vara glad för hennes skull. Dessutom vet jag att hon kämpade oxå då hennes kille har dåliga spermier, därför skäms jag ännu mer!!!! Hon är snäll, trevlig o allt, hon förtjänar att va mamma. Men jag ORKAR bara inte se bilderna!!! Åååh..... Hoppas alla har en fin helg här inne!!! KRAM

• Prisssan

Låter som en väldigt normal reaktion för mig...och det att du skäms låter också fullt normalt
    Vet hon om att du gjort så? Jag menar om hon inte far illa av att du inte orkar med bilderna hela tiden så tycker inte jag att du ska skämmas.

Marinero skrev 2008-10-05 11:01:23 följande:
    Nu gjorde jag nåt som jag skäms över och som får mig att tro att jag aldrig kommer få barn... Det är en väldigt ytlig bekant som precis fått barn, som jag har som vän på facebook. Nu har hon lagt upp tusen bilder på sin bebis o alla gratulationer bara slår mig i ansiktet varje gång jag går in på sidan. Så jag klickade på alternativ, och "visa mindre om denna person". Jag orkar bara inte se. ÄR JAG HEMSK?? Borde jag straffas?? Jag känner mig så! Jag borde vara glad för hennes skull. Dessutom vet jag att hon kämpade oxå då hennes kille har dåliga spermier, därför skäms jag ännu mer!!!! Hon är snäll, trevlig o allt, hon förtjänar att va mamma. Men jag ORKAR bara inte se bilderna!!! Åååh..... Hoppas alla har en fin helg här inne!!! KRAM
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Solkattan

Hej på Er!
    Känns faktiskt lite bättre idag.. men det är ju inte måndag än.
    Igår var jag spotting fri!!! Och mensen har inte kommit än. Va patetisk jag känner mig som faktiskt hoppas fortfarande...
    Men så var jag på toa för typ 2 timmar sen. Gjorde nr 2. Och då kom den där gul/bruna flytningen igen!! GRR...
    Men sen nu har jag sprungit flera gånger o "tittat" och inget...??
    Vågar inte testa ett test till.. "orkar" inte med att stickan stirrar sådär negativt emot mig. Så jag väntar nu på att mensen borde dra igång när som helst...
    Yrseln har inte heller försvunnit... imorse "skoja" sambon med mig och drog ner mig i sängen. Det bara snurra i huvudet. Känns som om jag typ blir akut åksjuk... :(
    Sen så säger han nåt "dumt" (alltså dumt för att han vet att jag är hypokondriks av mig). "Det kan inte vara så att du har fått diabetes?".
    Visst är jag lite överviktigt o äter mycket sötsaker.. men borde jag inte bli törstig..? Och yrseln kommer ju inte bara när jag börjar bli hungrig.. utan kan ju komma typ lite närsomhelst..?
    Dessutom har jag tidigare haft bra sockervärde hos läkaren...

Chanell:
    Va kul att Ni börjat komma igång!
    Så de har mätt din slemhinna...? De mig sa de bara "den ser fin ut". Hade önskat att de viljat ta stresshormon värde på mig med. Skulle vara kul o se hur högt det kan bli.. känns som om mätaren skulle kunna slå o botten för mig...
    Känner igen det där med att man inte orkar med andras babylycka.. tackade själv nej till ett ettårskalas nu i helgen.
    Varken jag eller sambon kände för att sitta o gulla med ett gäng småbarnsföräldrar i helgen...
    Men visst känns det som om det kommer slå tillbaks på en att man inte orkar med andras babylycka? Som om det fanns nåt som helst logisk samband att man pga att man inte kan känna totalt glädje med dem så kommer man själv inte få bli gravid?
    Lite grann som "what comes around goes around?"...
    Egentligen är det inte konstigt att våra män inte förstår oss jämt.. för vilken karl hade kunnat dra en sån slutsats..? :)

Önskas:
    Lycka till på måndag.. !

Ha en fortsatt bra helg alla!

//Solkatta

• frukarlssonn

Solkattan: de låter ju verkligen positivt att mensen inte kommit!!! Då kan du ju fortsätta hoppas, hoppet är inte ute förrän käringen står där!! Det är inte patetiskt alls!! Jag hann ju hoppas sist gång när mensen va försenad två dar. testa snart igen tycker jag. De säger att man inte ska vänta allt för länge heller, för sen kan hormonvärdena gå ner i urinet o då visar det inget trots att man e gravid. Men de där e verkligen så olika oxå, för vissa plussar ju inte förrän en tid efteråt.

Ja jag tror hon sa att slemhinnan va 3mm och det var bra sa hon Så nu passar vi på att mysa lite sen blir det den där jobbiga väntan till bim. För hoppas slutar man ju aldrig... även fast de känns som jag borde

Cellisen: nä hon vet inget alls. Hon vet nog ens inte att vi försöker. Tack, det känns lite bättre nu att jag inte e helt knäpp

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2