• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • Sing Star

Annelie9: Jag kan köpa maten och ta med! Bra om ni tar med jämna pengar vad nu det kan bli. Nu är vi ju bara sex små negerpojkar kvar och jag hoppas inga fler hoppar av. Ska vi beställa fem rätter nu när vi inte är så många längre?

ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • Sing Star

Annelie9: Jag tror att rödvinet jag har motsvarar ca 1 flaska vin. Vi är ju max fyra som kan dricka så mitt vin och din flaska borde räcka. Jag har även två cider som jag tar med.

• JuliusOchJag

Jättetrött men jag ska orka med ikväll! Ärligt talat har jag inte sträckläst boken, men jag har läst den tidigare så jag förlitar mig på att jag minns (gravidhjärna... ).
    Som vanligt optimist men jag antar att det går bra ändå, jag har läst en del av honom så jag är med på hans tankegångar  tror jag.

Stryker mig på torsdag tyvärr, kom på att jag i ett svagt ögonblick bokade upp mig på ett kundmöte som jag ska ta om jag inte fått barn ännu..och det tror jag inte!

Skriver upp önskemål om mat!

Matlista 1 december
    annelie9- nummer 22
    Singstar- nummer 2
    Alemonia - nummer 11 med kyckling
    mangonuff - nummer 14

Jesper Juul - Ditt kompetenta barn

Måndag 1 december kl 18.00 Hämtmat och vin i Lindö (hos Annelie9)!
    annelie9- Annelie (kommer båda tillfällena)
    Sing Star-Jessica (kommer båda tillfällena)
    Alemonia - Anna och ev Ida (kommer kanske)
    Lufsan78 - Pernilla (kommer båda tillfällena)
    mangonuff - Linda
    Slarvan- Jennie

Torsdag 4 december kl 10.00 (hos Slarvan)
    annelie9- Annelie och Gabiel (kommer båda tillfällena)
    Sing Star-Jessica & Adrian (kommer båda tillfällena)
    Lufsan78- Pernilla och Amanda (kommer båda tillfällena)
    Alemonia - Anna och Ida
    kg76-- kikki och HUgo
    Slarvan- Jennie och Elin

♥ Vecka 39 ♥
  • Slarvan
    Matlista 1 december
    annelie9- nummer 22
    Singstar- nummer 2
    mangonuff - nummer 14
    Slarvan- nummer 11a med kyckling

Det verkar som om vi hr samma smak. Jag kunde tänka mig allt som ni valt tidigare men det är väl dumt att välja samma om vi skall dela
  • annelie9

Sing Star:tror säkert maten går åt även vi tar 6 rätter. Det är ju så mumsigt :)Tack för att du hämtar den

• Slarvan

Alemonia, jag vet inte om det blir en omväg för dig men om inte så åker jag gärna med dig ikväll. Bor på ringdansen

• lufsan78

jag kommer tyvärr inte med ikväll. Vi har haft det lite struligt så jag och maken behöver ha en kväll ihop ensamma kännde vi nu när vi ändå har skaffat barnvakt

• Sing Star

Lufsan78: Ta hand om varandra så ses vi på dagträffen istället! *kram*

• Sing Star
    Matlista 1 december
    Annelie9- nummer 22
    Singstar- nummer 2
    Mangonuff - nummer 14
    Slarvan - nummer 11a med kyckling

Då tar jag med dessa fem rätter, sing star och en bagin-box och två cider. Alemonia, kan jag också åka med dig? Om inte så skjutsar maken ut mig, men vore smidigt med lite bärhjälp på Spicy Hot.
  • annelie9

Lufsan78:Synd att du inte kommer ikväll. Men jag förstår att man måste prioritera familjen:)
    Vi ses på torsdag istället!

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping